Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mich66
Jeg har et ældre Panasonic, vist nok 32MLD70F og har købt en blu-ray recorder for nylig. Skærm billedet er meget flot, men sort virker alligevel gråt i nogle tilfælde. Nu overvejer jeg at købe et 5 år gammelt plasma 42PZ800 men hvor meget bedre skærmbillede får jeg i forhold til P32 når jeg i forvejen har blu-rayen? Har kigget i lang tid på P42ST50 som kan fås til ca 5.100,- som både har 3d og smart funktioner. Det var måske mere fremtidssikret men også noget dyrere.

vh Michael
Af Mich66
Tak for input. Jeg ville aftale et møde med sælgeren, men han kom i tanke om at de 3 HDMI porte vist nok ikke virkede selvom fjernsynet kun have været i brug i 6 måneder. Skidt med det, nu kigger jeg mere alvorligt på et nyt fjernsyn. Har forskellen mellem et p42st60e og p42st60y noget med landekode at gøre, evt mulighed for dansk opsætning?
Af Mich66
Frem for at gå op i 50 som jeg synes bliver alt for stort ville det så ikke vore fornuftigt at kigge på p42gtw60 som kan fås til Eur 899 i Saturn. P50ST60Y står til 7.400 som er 700,- dyrere. Utroligt at man kan spare ca. Dkk 3.000,- ved at købe i Tyskland fremfor Panasonic i Danmark.

Vores stue er ca. 4x4m og sofaen står fra 1 - 3 meter fra fjernsynet.
Brugeravatar
Af edinger
Mich66 skrev:Frem for at gå op i 50 som jeg synes bliver alt for stort ville det så ikke vore fornuftigt at kigge på p42gtw60 som kan fås til Eur 899 i Saturn?
Jo, hvis præmissen holdt. At 50-tommer bliver "alt for stort". Det gør den dog erfaringsmæssigt ikke.
Mich66 skrev:Utroligt at man kan spare ca. Dkk 3.000,- ved at købe i Tyskland fremfor Panasonic i Danmark.
Jeg har svært ved at se det utrolige.
Af Mich66
Så må jeg jo se at få undersøgt om et 50" tv kan klare at blive set på 1 1/2 m afstand.
Af Mich66
Så fik jeg set P50ST60Y opstillet i en butik. Kan det passe at fordi butikken ikke kører med HD signal bliver billedet meget grumset? Signalet var på 720. De viste en fodboldkamp og ansigterne på spillerne var bare en plamage, uanset om jeg så billedet tæt på eller fra 2-3m afstand. Ud fra denne oplevelse bliver dette ikke mit nye fjernsyn.
At vurdere billedkvaliteten på et tv opstillet i en butik, kan ikke bruges til en dyt, som beskrevet i utallige tråde.
Du kan vurdere design, features og byggekvalitet, men mht. billedkvaliteten bliver du nødt til at stole på de tests og erfaring fra andre brugere, som du kan finde...
Af Mich66
Så må løsningen vel være at bestille på nettet så jeg kan komme af med fjernsynet igen hvis jeg er utilfreds? Hvis man har set og købt det i butikken er det vel svært at argumentere for at man har fortrudt og vil have sine penge igen.