Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af koymoy
Hej,

Først, beklager hvis dette er dækket et andet sted, men har søgt og kunne altså ikke finde noget.

Mit spørgsmål går på hvorvidt det er smartest at vente ca. et års tid med indkøb af nyt tv. Har haft mit gamle 32" lcd i 7 år nu, og så klarer jeg nok endnu et år :-)

Grunden til ventetiden, er at jeg kan se at der fx allerede kan anskaffes et 4K tv til 15000 og så tænker jeg jo at dette sikkert bliver endnu billigere om et års tid, når alle andre også er fremme med 4K og OLED vinder indpas også.

Men hvad siger kloge mennesker herinde? Er der nogle ting man skal være opmærksom på ift. de to nye teknologier? fx ville jeg jo gerne holde mig på max 42", men kan selvfølgelig godt se, at så giver 4K vel ikke så meget mening - men OLED? vil de også "kun" komme i store størrelser, eller hvordan?

Håber på lidt gode inputs ;-)

Mvh.
Christian
Af x99gump
Jeg synes du skal vente! Altid vente! :D

Tv bliver helt sikkert billigere om et års tid. Og om 2 års tid er de endnu billigere, og om 3 år ENDNU billigere... Hvis det er filosofien, så får man aldrig købt noget nyt.
Vi smed i sin tid 18k for Samsungs top plasma i 63". Ca. et år efter kunne vi have fået 1" større, tyndere ramme, bedre billede osv, for 3k mindre. Irriterende? Ja, måske, men så havde vi siddet med vores gamle tv i den tid, og det havde bare heller ikke været særligt fedt... :p

Men for at vende tilbage til dit emne, så ville jeg ikke tænke så meget på 4K endnu, det er stadig 1. generation der er på markedet. Og hvad OLED angår, så går der nok lidt inden vi kommer ned i 15k prisklassen....

Mit råd vil derfor være at købe noget med det samme... :)
Af PeterD
GLEM OLED. I hvertfald en stund endnu..

1. De koster en bondegård og vil sikkert gøre det endnu en 2-3 år endnu..

2. Ved man hvor gode de er når de har været tændt i 5-7 år hver dag?

3.Hvordan med farverne? "Udvaskes" de med tiden..?

SNUP ET PLASMA INDEN DET ER FOR SENT..

Værs'go:

http://www.komplett.dk/panasonic-42-3d- ... 60y/776226

:)

...Hvis du ikke er helt hooked på den teknologi så er der også denne "basis"model..( Bemærk LED-model)

http://www.fona.dk/elektronik/elektroni ... 0600041420

PS. Der er ikke sket voldsomt meget de sidste 2-3 år på billedsiden...

Nogle skærme er blevet meget tynde korrekt, men der kan sættes spørgsmålstegn ved om billedkvaliteten er fuldt med til det bedre...
Af Bent odense
koymoy skrev:Hej,

Først, beklager hvis dette er dækket et andet sted, men har søgt og kunne altså ikke finde noget.

Mit spørgsmål går på hvorvidt det er smartest at vente ca. et års tid med indkøb af nyt tv. Har haft mit gamle 32" lcd i 7 år nu, og så klarer jeg nok endnu et år :-)

Grunden til ventetiden, er at jeg kan se at der fx allerede kan anskaffes et 4K tv til 15000 og så tænker jeg jo at dette sikkert bliver endnu billigere om et års tid, når alle andre også er fremme med 4K og OLED vinder indpas også.

Men hvad siger kloge mennesker herinde? Er der nogle ting man skal være opmærksom på ift. de to nye teknologier? fx ville jeg jo gerne holde mig på max 42", men kan selvfølgelig godt se, at så giver 4K vel ikke så meget mening - men OLED? vil de også "kun" komme i store størrelser, eller hvordan?

Håber på lidt gode inputs ;-)

Mvh.
Christian
Inden du lader dig overrumple af 4k så læs her.
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1386843186
Af TVbedreendsko
Jeg må indrømme at jeg ikke er ekspert på området. Men for mig at se, er lige nu et PERFEKT tidspunkt at købe på. Skærmene er sindsyg billige lige nu, pga. der kommer en ny teknologi. Så køb et top fedt tv og nyd det indtil Oled er helt færdigudviklet og nede i pris om laaaaaaang tid :).
Ps køb et samsung f8005
Af Mikmak69
Jeg er enig med ovenstående svarer. Der er ingen tvivl om at OLED vil storme frem, men det vil, tror jeg, tage en del år, før apparaterne er nede i en pris som er mulig for de fleste mennesker, så derfor synes jeg også at du skal handle nu, hvis du finder et godt tilbud.
Jeg var selv heldig at finde et F8005 til 9999 kr. hos Expert for et par uger siden, ved ikke om de har flere eller om det kan findes andre steder til en nedsat pris. Men hvorom altid er, så er det et tv, som til fulde opfylder mine behov hvad angår billed mv. Havde før et ganske ok plasma tv, men dette tv lader ingenting tilbage at ønske.
Har godt set herinde at nogle oplever forskellige problemer med netop dette tv, men jeg er ret sikker på at der netop af dette tv er solgt temmelig mange enheder af netop F8005, netop pga den agressive pris for tiden på det, men også fordi det ganske enkelt er et rigtig godt tv.
Af BrianH
Jeg synes du skal vente...

Jeg har f.eks. ventet i fyrretyve år på det rette tv. Har sparet sammen i al den tid. Aldrig smagt alkohol eller kvinder eller haft farve-tv. Men snart skal jeg have det første tv.

Nu er jeg godt nok gået hen og blevet svagtsynet med årerne, men så er det jo godt jeg har råd til et stort tv nu. Desværre, ved jeg ikke hvor længe jeg kan vente. Helbredet svigter desværre, men standhaftig har jeg været i alle årerne...
Af koymoy
Tak for alle de gode inputs og meninger...selv de lettere sarkastiske af dem, som overser at jeg spørger om det kan betale sig at vente 1 år og ikke adskillige for at få et 200" Kvanteooløsnings oled for 1000 kr. ;-)

Men har læst inputs og tager det til mig, især artiklen om 4k. Så holder mig til planen om at finde et godt tilbud i den nærmeste fremtid :-)

Igen, tak for alle inputs :-)
Af PhDream
Godt du sik svar. :)

Hvis du havde været bedre til at søge, ville du have fundet mindst 10 tråde med samme emne - køb nu eller vent.
Brugeravatar
Af edinger
BrianH skrev:Jeg synes du skal vente...

Jeg har f.eks. ventet i fyrretyve år på det rette tv. Har sparet sammen i al den tid. Aldrig smagt alkohol eller kvinder eller haft farve-tv. Men snart skal jeg have det første tv.

Nu er jeg godt nok gået hen og blevet svagtsynet med årerne, men så er det jo godt jeg har råd til et stort tv nu. Desværre, ved jeg ikke hvor længe jeg kan vente. Helbredet svigter desværre, men standhaftig har jeg været i alle årerne...
+1
PhDream skrev:Godt du sik svar. :)

Hvis du havde været bedre til at søge, ville du have fundet mindst 10 tråde med samme emne - køb nu eller vent.
Nu må du ikke underdrive :p