Log ind med sociale netværk
16 maj 2007, 15:51
Efter research og rådgiving her på sitet har jeg nu fået nedjusteret mine skærm-overvejelser til et valg mellem disse to:
Dell Ultrasharp 2007WFP (kr. 3650,-)
20.1" // S-IPS // 800:1 // 16ms
Samsung 215WT (kr. 3370,-)
21" // S-PVA // 1000:1 // 8ms
Jeg har læst anmeldelserne af begge skærme her på sitet, men jeg synes det er svært at kokludere noget da de er forholdvis ens. Er der nogen der kan anbefale den ene fremfor den anden?
Dell Ultrasharp 2007WFP (kr. 3650,-)
20.1" // S-IPS // 800:1 // 16ms
Samsung 215WT (kr. 3370,-)
21" // S-PVA // 1000:1 // 8ms
Jeg har læst anmeldelserne af begge skærme her på sitet, men jeg synes det er svært at kokludere noget da de er forholdvis ens. Er der nogen der kan anbefale den ene fremfor den anden?
16 maj 2007, 16:16
Du bør gøre dig klart hvilke forskelle der er på de to skærme ud over hvad der står i specifikationerne.
2007WFP har S-IPS hvilket vil sige høje betragtningsvinkler, forholdsvis god respons overall, men lav kontrast og ikke så dyb sort gengivelse. Du får en USB hub med i købet.
215TW har et S-PVA panel, der er 1 tomme større, dvs. større pixels, den har ikke så høje betragtningsvinkler (stadig gode) men værre er at den har det højeste kontrastforhold "off-axis" dvs. ikke lige foran skærmen, men et par grader til siderne. Sortgengivelsen er dog bedre end for S-IPS. Du får et sæt (ringe) højttalere med i prisen.
2007WFP har S-IPS hvilket vil sige høje betragtningsvinkler, forholdsvis god respons overall, men lav kontrast og ikke så dyb sort gengivelse. Du får en USB hub med i købet.
215TW har et S-PVA panel, der er 1 tomme større, dvs. større pixels, den har ikke så høje betragtningsvinkler (stadig gode) men værre er at den har det højeste kontrastforhold "off-axis" dvs. ikke lige foran skærmen, men et par grader til siderne. Sortgengivelsen er dog bedre end for S-IPS. Du får et sæt (ringe) højttalere med i prisen.
17 maj 2007, 00:01
Nu har jeg selv lige købt 215TW.
Betragtnings vinkelen er måske ikke lige så god som på S-IPS, men længe god nok til 90%(min overbevisning).
Jeg har en 226BW ved siden af og den er MEGET dårligere end 215TW. Så hvis du har kunnet leve med et TN panel, så vil du blive henrykt over S-PVA. Det med at den er bedst et par grader fra lige på, ligger jeg ikke mærke til overhovedet. Kan faktisk ikke se det, selv om jeg kigger efter.
Istedet for Dell'en ville jeg dog hellere købe denne:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=315131
Det skulle være samme panel kvalitet, men NEC'en har bedre responstid.
Men det er svært, da du er nødt til at gå på kompromis lige meget hvilken skærm du vælger.
Betragtnings vinkelen er måske ikke lige så god som på S-IPS, men længe god nok til 90%(min overbevisning).
Jeg har en 226BW ved siden af og den er MEGET dårligere end 215TW. Så hvis du har kunnet leve med et TN panel, så vil du blive henrykt over S-PVA. Det med at den er bedst et par grader fra lige på, ligger jeg ikke mærke til overhovedet. Kan faktisk ikke se det, selv om jeg kigger efter.
Istedet for Dell'en ville jeg dog hellere købe denne:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=315131
Det skulle være samme panel kvalitet, men NEC'en har bedre responstid.
Men det er svært, da du er nødt til at gå på kompromis lige meget hvilken skærm du vælger.
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto