Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Egeberg78
Hej alle

Med fare for at lyde som andre brugere her, så er jeg faktisk på udkig efter et nyt tv. Jeg har tænkt mig at følge januarudsalget i håb om, at nogen af de nyere modeller ryger lidt ned i pris.

Jeg går primært efter et tv på 46" eller mere (gerne 50"), som kan bruges til både alm. TV (3-5 timer/dag og spillekonsol/netflix 2-3 timer/dag.

Budgettet skal helst holde sig omkring 4-5k, fordi ambitionen ikke er større :-)

3D og smartTV er ikke vigtige, 3D siger mig intet og spillekonsollen klarer netflix.

Jeg har forelsket mig lidt i Sonys W6, pga. det skulle være et godt gaming TV og foden bruges til vægbeslag. Mutanten solgt 46" udgaven før jul til omkring 4800, men der slog jeg ikke til.

Derudover har jeg kigget lidt på plasma fra Panasonic, primært grundet prisen. Jeg frygter dog at TV2/DR/DR Ramasjang laver skygger, da det er de 3 primære kanaler, der kører. Og jeg har ikke helst styr på vægbeslag til den.

Udover det vil jeg nok have et øje til samsungs F7'ere, da de virker til at dale kraftigt for tiden.

Vil det være dumt at hoppe på plasma, ud fra de ovenstående brugsbetingelser? Og har I evt. ideer til andre TV, man bør holde øje med?

På forhånd tak for jeres input :-)
Lyder som om det er det rigtige tidspunkt at slå til på. Plasma er det mindst ringe TV du kan købe for tiden, så køb du sådan et. Og tillykke med din nye fuldtidsbeskæftigelse:)
Af Malcolm_Y
A 666 skrev:Tommyaa herinde fra gjorde mig opmærksom på Fonas tilbud på på ST60Y

http://www.fona.dk/elektronik/elektroni ... 0600041400

Ser ud som en vanvittig godt tilbud synes jeg.

Og nej, kan ikke se hvorfor plasma skulle være dumt til dit forbrug, tværtimod.

Skulle lige til at skrive om det tilbud :) er selv fristet men vil nu engang helst have +50"
Af Egeberg78
A 666 skrev:Tommyaa herinde fra gjorde mig opmærksom på Fonas tilbud på på ST60Y

http://www.fona.dk/elektronik/elektroni ... 0600041400

Ser ud som en vanvittig godt tilbud synes jeg.

Og nej, kan ikke se hvorfor plasma skulle være dumt til dit forbrug, tværtimod.
Det er et utroligt godt tilbud, vi har bare en rigtig stor stue, hvor et 50" ville gavne SÅ meget mere (Sidder 3,5m fra tv'et), men de ligger jo pt. også i næste det dobbelte...

Lige nu fører TX-P50ST60Y foran et Sony 50W656A

Var nede i den lokale Expert og sammenligne ST60 og VT60 plasmaer med diverse led, og jeg er virkelig hooked på de plasma! I vores budget ligner det et ST60, men jeg kunne virkelig godt tænke mig, at det kom ned omkring de 5000 for 50" udgaven... Jeg har lidt netværk at trække på, og så må vi se hvor meget Expert vil give sig.

Sonys W6'ere har fået så meget ros, og vil være LED konkurrenten til en ST'et fra Panasonic, så det kommer alt sammen an på, hvilken model der kommer på bedste tilbud :-)
PeterD skrev:Plasma fra Panasonic slår stadigvæk dyrere LED mærker fra Samsung og Philips.

Men det er selvfølgelig DIT valg..
ST60 vil jeg også klart helst have fingrene i, men det kommer an på udsalgspriserne :-)
Jeg laver lige en lille update.

Jeg sprang på et 50" Sony W656A. Dels fordi det passede mit prisniveau, og jeg kunne hænge det op på soklen. 3D betyder intet for mig heller. Konen er glad for at det er et A++ som sparer os en god sjat penge på strøm.

Billedet er fantastisk, fremragende sortniveau. Smart tv fungerer upåklageligt til vore behov, men kunne have bedre navigation på fjernbetjeningen. Min JBL400 Soundbar kører perfekt via ARC HDMI og den lave responstid ved konsol gaming gør fifa og need for speed til en fryd.

Nogen klandrer tv'et for bagsiden, men det generer ikke mig -stadig halvt så tykt som min gamle 32" LCD... Og set fra fronten er den tynde aluminiumkant nærmest ikke eksisterende.

Et andet minus kunne være den eksterne strømforsyning for nogen. Men siden vi har en tv bænk under fjernsynet er den gemt godt af vejen.

Største minus ville nok være lyden, hvis man ikke har Soundbar på bliver den hurtigt meget hul, som talte man inde i en spand.

Vil klart anbefale det tv hvis man leder efter 50" i 5-6000kr klassen.