Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Sony eller Samsung

silkeborg skrev:Ville også vælge Samsung 64FS8505 plasma. LED er for dårligt til bevægelser, og denne 'defekt' bliver tydeligere jo større skærmen er. Du er i øvrigt privilegeret, hvis du har hjemmets opbakning til 65', her lykkedes det ikke at komme op på 65'. Der var for meget modstand, så måske næste gang.

Hehe, lad mig sige det således. Selv I butikken syner et 65" for gigantisk og kræver plads omkring tv'et. Det for voldsomt og den høje merpris på de sidste 10" er alt for høj.

50 - 55" det må være den ideelle størrelse. Er selv I tvivl om jeg skal gå efter 50 eller 55". Jeg sidder ca. 3,8 meter væk fra tv'et.
hvis man ikke vil ha plasma er det jo bare sådan, men jeg havde et samsung 55" f9005 hjemme, det røg retur igen det var bare ikke godt nok, alt for digitalt og se på og elendig sort, det blev byttet til et panasonic vt60 plasma som har et meget bedre billede og Samsungs 8500 skulle også være rigtig god, hvad er grunden til at fravælge plasma??
tommyaa skrev:hvis man ikke vil ha plasma er det jo bare sådan, men jeg havde et samsung 55" f9005 hjemme, det røg retur igen det var bare ikke godt nok, alt for digitalt og se på og elendig sort, det blev byttet til et panasonic vt60 plasma som har et meget bedre billede og Samsungs 8500 skulle også være rigtig god, hvad er grunden til at fravælge plasma??
Som tidligere beskrevet synes jeg at plasma støjer for meget og at billedet flimrer.

Men kan vi ikke komme tilbage til emnet.

som er valg imellem Sony Bravia KDL-65W855A eller Samsung UE65F8005.

Ikke for at være ubehøvlet, men jeg er IKKE interesseret i plasma O_O
Af Cyber Andy
Jeg kan også godt se at billedet flimre "plasma flicker", men det på meget lyse billeder. Ikke anderledes end crt skærmene.

Du har nok observeret flimmeren i en butik hvor der hænger mange tusinder watt i loftet.

Igen, har selv haft en lækker sony 2012 model. Den bliver skiftet ud med plasma og vil anbefale dig at overveje plasma igen. Fordi det bliver anbefalet, skyldes at skærmen er rigtig god! :)

Godt nytår
Af Nkaj
Globulus skrev:
Jeg kan også tilslutte mig, at Sony har en god håndtering af bevægelser men nu stod valget jo mellem Samsung F8005 (200hz panel) og Sony W8 (100hz panel) så det er da tænkeligt, at man ikke kategorisk kan give sejren til Sony på dette punkt når det lige er de to modeller, man sammenligner.
Jeg er godt nok ikke så meget inde i det tekniske, men har Samsung'en ikke 1000Hz og Sony'en 400Hz?

På forhånd tak for svaret, og godt nytår :)
Af Bent odense
Nkaj skrev:
Globulus skrev:
Jeg kan også tilslutte mig, at Sony har en god håndtering af bevægelser men nu stod valget jo mellem Samsung F8005 (200hz panel) og Sony W8 (100hz panel) så det er da tænkeligt, at man ikke kategorisk kan give sejren til Sony på dette punkt når det lige er de to modeller, man sammenligner.
Jeg er godt nok ikke så meget inde i det tekniske, men har Samsung'en ikke 1000Hz og Sony'en 400Hz?

På forhånd tak for svaret, og godt nytår :)
Det har netop ingen betydning om det er 100hz eller 200hz.

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1288865091
Af Cyber Andy
Aktiveres 200 hz, vil billedet blive en soap... 100 hz skal det køre, ellers er det noget hakkeri.

Sony's motionflow skal køre på standart, hvis du spørger mig. Deaktiveret vil hakke, selv på et 800 hz tv