Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Søren Severin
Hey all

Jeg skal til at anskaffe mig en skærm til grafisk arbejde og har brug for et kvalificeret svar på et stort ønske: Kan det lade sig gøre at finde en 22" widescreen skærm med et ordentligt panel (alt andet end TN) - til en pris på omkring 3500,- ?

Er der nogen, der kan råde mig til et godt køb?

På forhånd tak.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ingen 22" skærme der benytter andet end TN paneler. Du skal kigge på 20" i stedet. Se nærmere i vores liste over anbefalede skærme.
Af Søren Severin
Tak for det - men jeg har altså fundet denne skærm:
Acer AL2223W 22" - med et PVA panel.

Jeg er hoppet på tråden: "hjælp til valg af skærm til grafisk arbejde til 0-5000 kr?"

Så vi kan evt. tage den videre på den tråd, hvis du kan hjælpe mig med nogle af de spørgs jeg har posted dér.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg går ud fra at du har de oplysninger fra Acer selv? De er i hvert fald ikke korrekte... den har også et TN panel på 5 ms responstid.

Acer er katastrofalt ringe til at angive hvilke paneler de har i deres skærme, så hvis du kigger på deres egen hjemmeside eller sider der har sakset oplysningerne derfra, så bør de betragtes med en hvis fornuftig skepsis.
Af Søren Severin
Okay, det vidste jeg ikke. Oplysningerne er direkte fra Acers website - så det er da utroligt dårlig stil af dem. Tak for det.