Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg er ny... Ved ikke om det er korrekt at skrive mit indlæg her.

Her er mine tanker og spørgsmål

Tak på forhånd for gode velargumenterede tekniske input.

......................................................................................................................................
Jeg har et Sony KDL-46HX800 som har virket fint indtil nu... Placeret i min stue.
Men jeg har et problem... Jeg nyder at spille Fifa 14 på PS. I mit soveværelse har jeg nu min PS3 på et Sony 46" og der er jeg ca 3 meter fra skærmen. Jeg kan se spillerne og bolden i Fifa ok. I den gamle version Fifa 13 blev det vist i 720P. I den nye version Fifa 14 bliver det vist i 1080P.
Det kan næsten går an i soveværelset... Men i stuen står min PS4 og jeg 4 er meter væk, jeg kan simpelt hen ikke se detaljerne længere(det kan også være alderen og noget med en optiker, årgang 72)

Så nu er et nyt behov opstået... Større skærm i stuen....

Jeg er lun på en Samsung F8005 eller Sony KDL-W905. Er der lavet test herinde på disse 2 skærme op imod hinanden ???

Syntes 4K er lidt for tidligt endnu da eneste mulighed pt er opskalering eller måske snart Netflix streaming i 4K ??? Syntes også det lyder lidt underligt med de hdmi porte 1.4 vs 2.0 skal løses med en firmware upgrade eller brug af display porte!!!! Så venter lidt med 4K.

Jeg syntes billedet står lidt bedre på sony w905 dybde i billedet, vinkel og farve gengivelse. men er til gengæld vild med Apps og design på Samsung F8005. Især hvis jeg kan slippe for at forsat leje min selector via Yousee.
Er der kvalitets forskel på at bruge selector kontra app på tv?
Jeg har HBO og yousee play.

Efter at have læst lidt herinde har jeg nok mest besluttede mig for samsungs F8005 serie i 55" eller 65". Men er der forskel på disse paneler og kvaliteten af disse 2 sammenlignet. Også i forhold til testen herinde på en 46"

På forhånd tak for et godt site og nogle forhåbentlig gode teknisk begrundet svar.

Stil gerne kontra spørgsmål hvis i mener der er noget som jeg ikke har taget med i mine overvejelser.
Sony W9 i 55" er efterhånden kommet ned i 13.500 kr og er dermed kun 1.000 kr dyrere end den tilsvarende størrelse Samsung F8005.

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... dl-55w905a

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -ue55f8005

Hvis du er vild med Samsungs Smart TV-platform og Sonys billede kunne du evt. købe et Sony W9 og en Samsung BluRay-afspiller/HD-optager. Det bliver en anelse mere rodet at betjene og have stående end et Samsung-TV alene, men nok så mange generationer af Samsungs Evolution Kit vil ikke kunne give Samsung-TV'et det bredere farvespektrum, som Sony W9 kan levere.

F.eks. denne: http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... bdf8500nxe

Et problem ved denne løsning er dog, at det kan blive nødvendigt med et kort til både TV og optager hvis man ønsker at bruge BluRay-afspilleren som optager i stedet for TV'et. Jeg droppede selv YouSee for to år siden og har derfor ikke fulgt med i, hvad der kræves af udstyr for at få alle kanalerne ud til flere apparater.