Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nogen er jer dygtige forumbruger der ved hvor jeg får det bedste billede? Jeg kigger 55" til min stue, min tv udbyder er TDC.

Jeg skal bruge det til alm hverdagsbrug og gode filmoplevelser.
Smart delen kommer jeg ikke til at bruge så meget kan jeg godt indrømme, så vil jeg hellere frempriotere et godt billede og mindre god smartdel.

Jeg har kunne forstå herinde at det er phillips - Panasonic - sony der har de bedste billeder?
Mhm er det rigtig forstået.

Jeg har været ude og kigge Panasonic wt55 og sony 8 og 9 serie samt phillips 7-8 serie.
Min pris buget ligger omkring max 15000kr.

Jeg er rigtig meget i tvivl om hvor jeg får det bedste til prisen-derfor spørger jeg pænt om råd.

På forhånd tak.
hej der
Med mindre du MÅ ha ny tv i dag, vil jeg anbefale dig og vente til efter jul eller nytår, for prisene går ned på enkelte modeller.
- Jeg vil også foreslå dig og ta ud og se på de forskellige modeller i mellem 10-15k, så du har dannet dig et billed af hvad der er.

Af de modeller du selv nævner, holder jeg en "knap" på Sony 9serien... den har et fantastisk billed, men så er det med design!! :o
- Den perfekte tv findes desværre ikke.

Nogen her inden vil helt sikkert komme til og anbefale dig panasonic plasma, som selvfølgelig også er en mulighed.
Men husk de forskellige teknologier har sine svagheder!

men, lykke til, og vent hvis du kan :)
Tak for jeres input. Jeg har faktisk kigget på 55pfl6678 men så kom tvivlen, der er kun 1000kr i forskel op til 8000 serien og så tænker jeg om 8 serien er meget bedre. Det er fordi det tv vi har nu lever lidt sit eget liv ( tænder og slukker som det selv vil )
Af Tonjus
Så kom dagen hvor jeg var i panasonic center. Kan kun godt forstå jer som siger st60 55" leverer et flot billede til prisen, mit tvivl kommer bare når man læser om blæserstøj / buzz osv. Jeg har også været ude og se sony w9 55" og igen super billede.
Nogen der kan hjælpe mig med beslutningen. Please
Svært valg.

Begge er VIRKELIG gode skærme.

Ville nok gå efter Pana, pga. deres plasmakvaliet og hvis du har det mindstespørgsmål what-so-ever om skærmen er der massere af plasma mænd herinde der har forstand på Panas Plasmaer..

Kalibreing.Indstilling. placering erc etc Skyd løs!

Men Sony er lige så godt!
Af Bent odense
Tonjus skrev:Så kom dagen hvor jeg var i panasonic center. Kan kun godt forstå jer som siger st60 55" leverer et flot billede til prisen, mit tvivl kommer bare når man læser om blæserstøj / buzz osv. Jeg har også været ude og se sony w9 55" og igen super billede.
Nogen der kan hjælpe mig med beslutningen. Please
Alternativ til Panasonic st60 er Sony W905A som udmærker sig på sortniveau farvegengivelse men inden du kaster dig hovedkulds ud i køb så læs fl fine test af W905A,da betragtningsvinklen måske kan blive et problem.

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1373873823
Af Tonjus
Ja jeg tror også at det bliver den sony w905a at det bliver. Jeg tør næsten ikke tage st60 eller vt60 efter alt det man læser om dem. Jeg trode virkelig ikke man skulle tage hensyn til plasma skærm, jeg tænker på brug af dem.
Plasma er ikke for alle, det er dog STADIG der hvor du får mest billedekvalitet for pengene der kan dog være omstændigheder der gør at et LED vil være bedre for DIG.

Ja der KAN være problemer med Panasonic plasmaer men det er der også med LG og Samsung. Ja, alle mærker

Der er også DT60 et LED fra komplett.dk som kunne være spændende at kigge på og Sonyen virker også interessant :)
Hvis du skal bruge det til film er du nok nødt til at vælge en plasma. LED har problemer med bevægelser som du bliver træt af. Jeg havde et Samsung F9000 4k hjemme, men det var for ringe til bevægelser, og hvis det ikke kan, er det nok ikke sandsynligt de andre er bedre.
Plasma får du klart bedre evne til bevægelser. Jeg har et Samsung F8500 plasma nu og det er nok det bedste plasma pt. Kan klart anbefales.
Af Tonjus
Det som vi skal bruge det til er alm familie brug, 2 børn lillemor og jeg. Jeg var super sikker på jeg ville have st / vt60 syntes de er super til prisen, men hvis ikke de dur til hverdagsbrug må jeg nok hellere erkende at det ikke er det bedste for os.
Hej

Vi har St60 50 tommer, er det bliver brugt af mine 2 børn til børneprogrammer på alle de gængse kanaler Ramasjang, disney osv. Jeg ser meget sport, serier, samt en film en gang imellem, udover det bliver der spillet konsol på det, alt dette helt uden problemer. Angående buzz, vores yousee boks larmede mere en fjernsynet buzzer, jeg ligger kun mærke til det hvis der er en meget lys baggrund samtidig med der vises en lydløs scene i udsendelsen.