Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa, i har sikkert fået samme spørgsmål 1000 gange, men:

Jeg står og skal have en fladskærm... 37 - 40 tommer.

Har kigget på et Samsung LE-37S61B LCD-TV til kun 6000 kr! hvilket jeg finder yderst billigt. Men er dette så et dårligt tv siden det er så billigt?

Har også set på Toshiba 37C3000P LCD-TV til samme pris.

Er der problemer med at se fodbold på visse fladskærme? har jeg hørt en fugl synge om, men er ikke ekspert på området :)

Jeg står nemlig kun med ca. 6500, så ville høre om i kan anbefale et til den pris, eller om det er umuligt at få et acceptabelt 37 tommer til den pris?

På forhånd tak
Venlig Hilsen
Thomas
Af TYBO
Der er ingen problemer med Fodbold på Toshibaen
Af tommyhj
Har lige selv fået et Toshiba 37C3030D, og der er ikke noget spørgsmål om at det er det bedste af de to. Den Samsung model du nævner er efterhånden meget gammel og forældet, mens Toshibas C serie er fra 2007.

Toshiba's C serie skal nok nærmere sammenlignes med Samsungs nye R81 serie, og der er det et meget tættere løb (ved faktisk ikke hvem der ville vinde...). Toshiba's har flere features, bl.a. kan den modtage 1080p signal og vise "24p" (noget med BluRay film...). Til gengæld mener jeg at Samsungs 37" R81 har spejl-blank skærm, hvilket forbedrer farver og kontrast, men giver enormt meget genskind om dagen (dvs. at det stort set kun kommer til sin ret i et helt mørkt lokale).

Jeg valgte Toshiba pga. pris kontra features, og jeg er mægtig tilfreds med mit køb!