Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Vi har for 2 år siden købt en
Panasonic - 42'' - TXP42C10Y - HD ready - 100 HZ - DVB-T/C - MPEG4
som vi er galde for – men efter en opdatering af kanaler er vores GUIDE knap mystisk – dvs. den knap hvor man altid har kunne få de grå program oversigter frem på skærmen af alle de 64 yousse kanaler vi har – nu sker der det samme som når man klikker på OK (knappen i midten af pilene) dvs der komemr bare en liste frem af alle kanaler og ikke en program oversigt ala tekst tv som før ??? altså knappen giver ikek det samme resultat som før ? Hvad kan det være – knappen virker men funktionenm er en anden og alt andet ved tv virker og ved remoten – har prøvet med fabriksindstiloinger og endnu en kanal opdatering !d
Når du fabriks nulstille tvét, må du ikke vælge Danmark som land(hvis dette gøres er der ingen info guide), du skal vælge Sverige eller Finland som land (menu sprog skal selvfølgelig være dansk)
Når alle kanaler er lagt ind igen, skal du huske og ændre sprog til dansk(alle 3 steder hvor der står Svensk eler Finsk)
Under sprog i menuén, er der 3 steder der står svensk eller finsk når du er færdig med installerer kanalerne på dit tv, disse 3 steder skal ændres til dansk (hvor der står engelsk skal ikke ændres)
jeg prøvede, først valgte jeg svensk men der stod kun netværks ID 0 , der var intet dvb-c kanaler at hente, så jeg prøvede lidt finsk, MEN nu da jeg bare ville vælge danmark og danmark, kan den kun søge dvb-t og analog - jeg gendanner fabrik, vælger dansk menu og finland som land og så starter den bare med det samme og søge dvb-t kanaler efter fulgt af analoge (som virker), men nu kan jeg ikke få alle mine dvb-c kanaler frem......jeg kan ikke vælge netværk ID 100 som jeg skal, får ikek chancen den starter bare med dvb-t og analog, MEN det gik ved at lade den søge færdig og så klikke på tv knappen og vælge dvb-c, der stod der ikke var nogen og så søgte jeg men der kom ingen og så valgte jeg menu og dvb-c indstillinger og søgte auto den vej, tog 2½ time med svedeture og opgivenhed - men guide virker også igen juhuuuuuuu og det var ved at vælge dansk og finalnd, men med omveje m.m !
Senest rettet af julemanden 20 nov 2013, 22:58, rettet i alt 1 gang.
Af julemanden
HUSK ret tidszonen i "andre indstillinger" til GMT+1 som i danmark, så guide m.m ikek er 1 time foran os som i finland