Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af gdane81
Hej

Jeg ville høre om jeg er den eneste som synes at de anbefalede billedindstillinger på de forskellige sites heriblandt også flatpanels, har for meget grøn, eller om det er normalt. Det kan især ses på hvide bagrunde, de får en smule grøn nuance. Ikke at det er så slemt, Tv'et har stadigvæk et dejligt behageligt og flot billede.

Det er min første plasma, så I må bære over med mig med alle disse spørgsmål:o)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvid skal helst ikke være grønlig :) Men den hvide farver på plasma tv er dog heller ikke kridthvid, da plasma-tv stadig ikke når så høj lysstyrke.

Panasonics plasma-tv har i flere år haft en tendens til lidt for meget grøn i farvebalancen. Jeg synes egentlig det er blevet bedre i år, men det kan også svinge lidt fra model til model. Prøv engang at se om du ikke kan korrigere det lidt med rød, grøn blå indstillingerne. Du skal måske bare et skridt eller to ekstra ned på håndtaget for grøn. "G-Gain" styrer grøn i de lyse ende af skalaen, "G-Cutoff" i den mørke ende.

Det kan også skyldes lyset i jeres omgivelser, f.eks. temperaturen på jeres lyspærer. Ser du både problemet i aftentimerne og dagstimerne?
Af gdane81
Rasmus Larsen skrev:Hvid skal helst ikke være grønlig :) Men den hvide farver på plasma tv er dog heller ikke kridthvid, da plasma-tv stadig ikke når så høj lysstyrke.

Panasonics plasma-tv har i flere år haft en tendens til lidt for meget grøn i farvebalancen. Jeg synes egentlig det er blevet bedre i år, men det kan også svinge lidt fra model til model. Prøv engang at se om du ikke kan korrigere det lidt med rød, grøn blå indstillingerne. Du skal måske bare et skridt eller to ekstra ned på håndtaget for grøn. "G-Gain" styrer grøn i de lyse ende af skalaen, "G-Cutoff" i den mørke ende.

Det kan også skyldes lyset i jeres omgivelser, f.eks. temperaturen på jeres lyspærer. Ser du både problemet i aftentimerne og dagstimerne?

Det er primært i aften timerne jer ligger mærke til det jeg roede lidt med G-Gain og det hjalp.

Det skal så siges at det mest mærkbart når jeg gamer, Så jeg har valgt at bruge to billedindstillinger, en til Gaming ( mere lys +7 ellers bliver det for mørkt ) og en til TV/film.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Godt du fik løst problemet :)

Ja, mange spil kan godt blive lidt for mørke. Jeg kører også med lidt højere lysstyrke, når mine spilkonsoller kører.