Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg bor i en lejlighed, hvor der kun er et antennestik (i stuen).
Det skal levere signal til et fjernsyn i stue, soveveværelse og to værelser.
Det sidste værelse ligger 15 meter væk, hvis kablet skal følge væggen, og det skal det jo helst :p .
Hvordan får jeg et ordentligt billede på alle fjernsyn, og kan det overhovedet lade sig gøre?
Af Langmack
Jeg har lidt selv samme problem hos mig.

Jeg har en antenne udgang, delt med en splitter (Ganske alm T-stykke). Fra den ene udgang går den op i mit TV, hvor der igen er en splitter som går ned i min HTPC. Dette signal er ok, mister ikke det helt store da kablerne er 1-2 meter lange.

Fra den anden udgang går den hele vejen igennem stuen, igennem soveværelset, op over altankarmen og ind i en splitter. Fra denne splitter går den så ind til min htpc i soveværelset, og ud til tv'et i køkkenet.

I teorien burde det være et mareridt, men det går faktisk an. Tror grunden ligger i at jeg benytter Clicktronics kabler hele vejen igennem (www.av-connection.dk).

Støjen er værst i soveværelset, men ikke slem nok til at ødelægge noget aften kiggeri.

Jeg prøvede at komme det til livs ved at prøve at koble en antenne forstærker på.
Prøvede først 2 forskellige ude fra Harald Nyborg, men de røg begge retur.
Så købte jeg en "professionel" hos Expert til 700,-, og ligeledes nogle clicktronic f-stik connector kabler - men lige lidt hjalp det, jeg vil faktisk sige at det blev værre med de forstærkere på.

Så mit råd til dig er: Drop de hjemmelavede kabler, og invester i de clicktronic kabler - de er måske en smule pebret efter nogles smag, men efter min overbevisning er de alle pengene værd.
Af thorber
Jeg har det på samme måde som dig, med flere T-stik monteret forskellige steder ;)
Jeg har også prøvet forskellige forstærkere, med samme resultat som dig.
Jeg investerede i en Selector i går, og den vil ikke finde sig i at dele signal henne fra kabel-TV stikdåsen på væggen, så jeg har prøvet flytte rundt på mine T-stik.
Men jeg har det samme problem, at signalet, især til det fjernsyn der er længst væk, ikke er særlig behageligt at kigge på.
Jeg må hellere kigge på de kabler du har linket til...
Af Rasmusdc
er igang med at bygge en lejlighed om, og derfor trækker jeg Antenne, Net and so on (VGA fra mediecenter til stue og kontor)i stik hele vejen i lejligheden, så man har skjulte kabler der kommer op i rigtige stik

for at få den optimale antenne forbindelse laver jeg det der hedder en stjerne fordeling, jeg tager hovedkablet, og kører den ind i en 1-4 splitter

RF Prof. F-Connector splitter, 75 Ohm, 5 - 2.25 Ghz

hedder den hos AV connection, så kører jeg et kabel fra den ud til hvert rum (deraf stjerne) og kører dem i en Slut stikdåse. jeg kører ikke kabler videre.

har så også købt 8.2mm coax kabel for at være sikker på beskyttelsen og kvaliteten er god nok.

koster lidt men første test giver min samme klare signal i både stue, soveværelse, kontor og køkken. så det er super.