Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af M-D_87
Hej Flatpanels, kunne godt tænke mig at se lidt US netflix.

Men i mit tv's indstillinger, kan jeg kun vælge en dns adresse, men unblock US siger jeg skal bruge to? Primær og sekundær.

Kan det virkelig passe jeg ikke bruge unblock US med Pansonic st60 så?

Og sætte routeren op er desværre ikke en option, da yous*** jo lige sender en router med hvor denne mulighed er låst !:(

På forhånd tak for hjælpen.
Af beatmore
Du sætter bare den ene ind, grunden til at du nogen gange kan skrive to er hvis den ene går ned så kan computer køre på den anden.
Vil også mene det er dumt at bruge unblock us på andet end det som man SKAL bruge det til, syntes min computer blev langsomere til at surfer på danske sider..

Men ved ikke om det var indbildning ? Syntes virkelig jeg kunne mærke en forskel da jeg ændrede dns til amerikansk :)
bullerfnis skrev:Vil også mene det er dumt at bruge unblock us på andet end det som man SKAL bruge det til, syntes min computer blev langsomere til at surfer på danske sider..

Men ved ikke om det var indbildning ? Syntes virkelig jeg kunne mærke en forskel da jeg ændrede dns til amerikansk :)
Det må være indbildning :) Unblock DNS påvirker kun de sider, som er med i pakken. Kort fortalt så sker der jo det, at når du taster en internetadresse, så kommunikerer du med serveren via DNS. Denne DNS-kommunikation ændres kun på f.eks. Netflix, BBC iPlayer osv. Der ændres ikke noget på alle andre sider. Her surfer du som normalt.
Rasmus Larsen skrev: Det må være indbildning :) Unblock DNS påvirker kun de sider, som er med i pakken.
Beklager, men det passer ikke. DNS-serveren står formentlig længere væk end den som ens udbyder anbefaler. Du kan jo prøve at pinge en adresse fra unblock-us, gøre det samme med din udbyders DNS-server, og så sammenligne roundtrip latency for de to.

Husk at man hver gang man besøger en side, hvor man ikke har cachet DNS-opslaget, bliver nødt til at spørge DNS-serveren til råds. Det er selve den process der tager længere tid, hvis DNS-serveren er placeret længere væk. Nogle websites kræver 10-20-30-.. DNS-opslag, så selvfølgelig har det en indflydelse hvis hvert opslag tager længere tid end ellers, og den indflydelse kan altså gå hen og blive meget stor.

Mvh.