Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af udsigt
Hej
Jeg skal købe nyt tv til alrumet, 32" som kan sende trådløs lyd til højtaler i rummet, er der nogele gode bud på mulighederne ?
Højtaleren kunne måske være Libratone ?
Af seb44
Hej, Jeg kan se du ingen svar har fået. Jeg har selv længe ledt efter en trådløs løsning, men jeg tror sgu ikk det findes endnu. Ikke godt nok til at nogen vil sælge/anbefale det. Musik kan man sagtens og der er masser løsninger, men lyd der passer til billedet, trådløst lader ikke til at være opfundet endnu.. :( Hører gerne fra dig hvis du har fundet ud af noget..

Mvh kabelhaderen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ret få løsninger, som er trådløse hele vejen. Libratone er kun trådløse i den forstand, at du skal have Airplay for at sende til dem - det er der ingen TV der har. Du kan få nogle soundbars, som forbinder til TV'et via Bluetooth, men disse virker kun med producentens egne TV. Dvs. køber du en soundbar fra Samsung som kan forbinde via Bluetooth til et TV, så skal TV'et være en specifik model fra Samsung også - det samme gælder for LG.

Du kan få Bluetooth-dongles, som kan videresende lyd fra en analog lydkilde, men hertil skal du så påregne at der vil komme forsinkelse, så dette er også en lidt risikabel metode.
Af seb44
Tak for inputtet.. jeg er helt enig!

Det lader altså til at hvis man hader kabler, bokse, adaptere, antenner og alt det andet udviklingen burde ha gjort kål på, men gerne vil kunne styre musikken trådløst og samtidig ha lyd til dit tv, så er den bedste løsning jeg har kunne opstøve Libratones Lounge sat over eller under tv'et forbundet med et kabel. Musikken kan man så køre fra sin ipad el.lign. over wifi?

Nogen der har bedre bud?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Personligt mener ikke at Libratones løsning er den bedste med mindre man er gået all-in på Airplay eller streaming fra sin telefon i almindelighed.
Du kan få Bluetooth-dongles, som kan videresende lyd fra en analog lydkilde, men hertil skal du så påregne at der vil komme forsinkelse, så dette er også en lidt risikabel metode.
@Torben: Vil du sige der findes en Bluetooth dongle (med f.eks. jack udgang) der kan snakke sammen med et Samsung TV?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, der findes en dongle med jack-INDgang, dvs. du kan sætte den til hovedtelefonudgangen på TVet. Den sender da lyden videre via Bluetooth.