Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Niemi
Hej

Jeg har lige fået min nye Dell 2007WFP ind af døren, og opdager til min skræk at der en rød pixelfejl lige midt i viewporten.

Kan jeg pænt pakke den sammen igen, returnere den, og bestille en ny?

Baseret på tidligere erfaringer, hvor stor er risikoen så for, at man får en skærm med en eller anden pixelskade på?
Af Niemi
Ja, det anede mig. Men jeg er vel i min gode ret til at benytte mig af min 14-dages returret uanset deres pixel-politik?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo vist, men det koster 750 kr. at returnere en skærm hvis du vil have pengene retur. Det har du desuden accepteret da du købte skærmen i aftalevilkårene :((
Af Niemi
Hvad f... Jeg er ikke blevet præsenteret for nogle aftalevilkår. Bestilte pr. telefon og han sagde intet om en særlig 14-dages returrets klausul.

Har det været oppe at vende hos forbrugerstyrelsen det her?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er jo ikke en klausul - du skal sende skærmen retur til Holland og det kan du altså ikke bare lige gøre for de 50 kr. det normalt koster herhjemme. Det er velkendt at du får fragtomkostningerne retur når du returnerer et produkt, men du skal selv betale for returfragten.

Dette emne har været oppe og vende ret mange gange her i forum.
Af Niemi
Så skal jeg veje det op mod hvor stor sandsyneligheden er for at få en uden fejl.

Baseret på erfaringer / statistikker, hvad er chancen for at få en skærm uden fejl? 2/3?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har endnu ikke modtaget nogen skærm fra Dell med fejl på. Dette inkluderer 3 stk. 2007FP, 1 stk. 1907FP og 1 stk. 1707FP modeller. Der er ingen i dette forum der har rapporteret om pixelfejl på deres Dell skærm endnu. Jeg vil skyde på at et godt stykke over 90% af skærmene er fejlfrie.
Af Marlowe
Jeg ved godt at betingelserne står på Dell's side, men det virker grotesk at de i praksis omgår retur-retten ved at de færreste har lyst til at betale den pris.

Det er jo trods alt Dell danmark du handler med, ikke Dell Holland... så hvad med at kontakte Dell og slå lidt i bordet?

Kig lige på denne her ->
"Hvis en forbruger udnytter sin fortrydelsesret, skal den erhvervsdrivende tilbagebetale evt. modtagen betaling - også eventuelle forsendelsesomkostninger. "

http://www.forbrug.dk/markedsforing/hva ... -betaling/
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det er jo forsendelsen TIL dig du får retur. Ikke omkostninger for returfragten! Den får du heller ikke retur hos et dansk selskab.

Dells lager ligger i Holland. Idet de ikke har mellemled i handlen kan de næppe have lagre i hvert land, så derfor må de nødvendigvis udsende varer fra et centrallager. Jeg tror ikke du får noget som helst ud af at slå i bordet nogen steder.
Af Niemi
Ok, men hvordan kan det nogensinde komme til at koste mig 750kr at sende skærmen retur til Holland?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Et simpelt overslag ved brug af postDK forudser ca. 500 kr. i forsendelse. Jeg går ud fra at det er fordi Dell benytter GLS til transporten.
Af Steely
Har netop chattet med en af Dell's supportere om dette emne, han sagde at der IKKE påfalder nogen omkostninger hvis man benytter sig af returretten, Dell afhenter skærmen på kundens bopæl uden beregning.

Det lyder som lidt af en røverhistorie. Især når de skriver noget andet i deres betingelser.

Tør man tro på hvad supporteren siger, når man kun har hans ord på det???
Af Slacker
Ellers prøv at snakke med dem om det. Deres pixelpolitik er lidt løs. Så hvis det er en lysende rød pixel midt i billedet tror jeg uden problemer den går under RMA.