Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har køb et samsung f8005 46" og er meget glad for billedkvaliteten på det.

Under brug af Netflix har jeg dog det problem, at den tit mister forbindelsen og crasher, hvorefter man skal til at taste koden til sit trådløse netværk ind igen for at genetablere forbindelsen. Nogle gange kan det ske en gang hver halve time - andre gange går der flere timers netflix brug imellem det sker.

Jeg anvendte på mit tidligere tv også netflix - men her via den trådløse forbindelse på en Wii. her crashede det aldrig.

Nogen ide om, hvad man kan gøre ved problemet? Er der eventuel en risiko for, at den trådløse netværksforbindelse i selve tv'et er defekt?
Lyder som om det er forbindelsen til den trådløse router du mister, med sådan lidt tilfældigt interval, men det kan da også godt være en fejl i det trådløse netkort i tv'et, som du selv er inde på !

I første omgang ser vi lige bort fra elektronik fejl og kigger på de ting der er til at klare selv :)
Har du mulighed for at rykke routeren og tv'et tættere på hinanden, så du kan finde ud af om det drejer sig om forbindelsesfejl på grund af afstanden ?
Er flere ting som kan forstyrre en trådløs forbindelse, så efterfølgende kunne det være en ide at prøve med en kablet forbindelse mellem router og tv, for at se om det afhjælper problemet :)
Men prøv dig lidt frem og meld så tilbage, hvad du når frem til og om det hjælper :)
RockMedØerne skrev:Lyder som om det er forbindelsen til den trådløse router du mister, med sådan lidt tilfældigt interval, men det kan da også godt være en fejl i det trådløse netkort i tv'et, som du selv er inde på !

I første omgang ser vi lige bort fra elektronik fejl og kigger på de ting der er til at klare selv :)
Har du mulighed for at rykke routeren og tv'et tættere på hinanden, så du kan finde ud af om det drejer sig om forbindelsesfejl på grund af afstanden ?
Er flere ting som kan forstyrre en trådløs forbindelse, så efterfølgende kunne det være en ide at prøve med en kablet forbindelse mellem router og tv, for at se om det afhjælper problemet :)
Men prøv dig lidt frem og meld så tilbage, hvad du når frem til og om det hjælper :)
Det virkede med trådløs netflix via wii og trådløs router er ikke flyttet siden da. Kablet forbindelse er ikke en mulighed i hverdagen. For mange rum den skal krydse. Afstanden er lige nu ca 7 meter
Afhængig af hvordan routeren er placeret i forhold til tv'et og om tv'et er væghængt, kan de 7 meter også godt udgøre et problem i forhold til ordentlig trådløs forbindelse - er vel også deri at forskellen mellem den nuværende opstilling, kontra den tidligere ligger ?
Det trådløse signal kan jo godt ha en længere eller besværligere vej, specielt hvis tv'et er væghængt ! Ville prøve at kable midlertidigt, for at se om det løser noget :)
Har samme problem med mit, netflix kører fint på en ATV2, men på fjernsynet crasher det. Har prøvet at bruge min iPhone som netforbindelse og lagt den ved siden mit f8005. Det gjorde at det kørte uden problemer. Så har nu givet mig og accepteret tingenes tilstand og besluttet at trække et kabel. Skal gerne give besked når det er gjort :0)

Ellers følger jeg lige med og ser om der er andre der har nogle gode ideer ...
hclouv skrev:Har samme problem med mit, netflix kører fint på en ATV2, men på fjernsynet crasher det. Har prøvet at bruge min iPhone som netforbindelse og lagt den ved siden mit f8005. Det gjorde at det kørte uden problemer. Så har nu givet mig og accepteret tingenes tilstand og besluttet at trække et kabel. Skal gerne give besked når det er gjort :0)

Ellers følger jeg lige med og ser om der er andre der har nogle gode ideer ...
Hvis du vil undgå at trække kabel, kan du overveje at købe f.eks. en AirPort Express eller anden router med mulighed for at bridge. Så kan du placere denne ved TV'et og Bridge dit nuværende trådløse.

Hvis du så har noget forstærker eller lignende stående, kan du så også få glæde af lyd-udgangen, så du kan høre musik over anlægget (hvis du da ikke har en DAC efter din ATV2).

Bare en tanke.
Men det burde jo bare ikke være nødvendigt hverken at bruge en iPhone, sætte kabel op eller købe "hjælper" til ens router - det burde jo bare fungere, når det fungerer via andre devices, som f.eks en wii. Og mit tv er ikke engang væghængt men står alene 10-15 cm ovenover wii'en i samme tv møbel.
Ved ikke om man kan sige at det burde være sådan, når der er tale om 2 forskellige wifi enheder, med deraf følgende forskelle i sende og modtage forhold - svært at sammenligne ialtfald !

De givne råd er til for at du selv ka afprøve mulighederne, inden du evt. sætter 1500kr. på højkant, ved at sende tv'et ind for at få tjekket netkort og det måske viser sig, at der ikke er noget galt rent hardware mæssigt - men det er da dit valg selvfølgelig O_O

Hvis ikke du ka rykke routeren tættere på tv'et, så ka du måske rykke tv'et tættere på routeren og prøve af om det virker, men det er helt op til dig :)
Det skal lige siges at jeg havde lignende problemer med den nye wii U der også smed sig selv af netværket konstant. Så da den skulle opdateres efter køb måtte jeg sætte den ud i bryggerset ved siden af airport Expressen før det virkede. Så den er lige så dårlig.

Så det bedste råd er nok at prøve at hooke den op tættere på, eller med kraftigere netværk eller prøve med et kabel. Oplevede som sagt ingen crash da jeg brugte iPhone som netværk hverken netflix, viaplay, dr nu eller HBO
Hej.

Jeg har samme problem med mit 7005. Jeg har ATV, tablets, IP kamera, smartphones og alt muligt andet på samme afstand, og de mister aldrig forbindelsen.

Jeg chattede med en fra Samsung igår, og de havde naturligvis hørt om problemet før. Den flinkte supporter forklarede at det var forbindelsen der ikke var kraftig nok. Og at routeren max. måtte være 6m fra TV'et og der måtte ikke være vægge imellem. Hvis der er længere mellem dit tv og router, vil det nok være en fordel at rykke routeren tættere på TV'et, ellers kan du gøre følgende:

1. Trække kabel mellem router og tv. En kablet forbindelse er altid bedre end en trådløs.
2. Købe en router med kraftigere antenner (tænker 2-4dBi pr. antenne)
3. Købe en Wifi range extender.

Jeg er selv splittet mellem ovenstående.

Jeg vil lave nogle tests med routeren tættere på TV'et, forskellige krypteringer og forskellige kanaler. Skal nok give en opdatering hvis der er noget af det sidst nævnte der løser problemet.
Af hclouv
Hej,

Har efter at der var en tekniker forbi et skab i nærheden endelig fået mit nye internet op at køre. Har fået en 14 mbit linje og oplever nu ikke at mine apps crasher. Jeg har omkring ti meter og en muret væg imellem router og tv, så det burde kunne virke på mere end seks meters afstand. Det trådløse ikon på tv'et er på næsten fuld og det kører derudaf.

Så her kom det til at virke.
Du blir nødt til at prøve dig frem med en kabling evt. - ser ikke ud til at der findes en generel løsning på problemet :)

Mit virker fint både wireless og kablet - anvender en gammel netgear 614 router, som sidder ca. 2 meter fra tv'et og kører G-netværk :)

Kan være netkortet i tv'et selvfølgelig, men prøv dig lige frem med en kabling først - det skulle afsløre om problemet kun eksisterer via din wireless forbindelse ialtfald :)