Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Guffi182
Hej Flatpanels.

Jeg går og kigger efter nyt fjernsyn, efter at mit TX-P42X brændte af. Jeg har besluttet mit for at gå efter et 55" denne gang, men er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge.

Har en Boxee Box, som jeg tænker på at skifte ud. Så derfor er jeg meget i tvivl om jeg skal vælge et fjernsyn, med eller uden smart funktion. Kan godt lige det funktioner det giver, netflix, browsing osv, men de funktioner kan jeg jo også få igennem andre ting.

Fjernsynet vil også blive brugt til PS3.

Jeg har fået et godt øje til ST60, jeg synes dog det er mange penge og lidt over det jeg i først omgang havde tænkt mig at bruge.

Det jeg ikke kan gennemskue er om jeg kan få et (næsten) lige så godt TV uden smart funktion billigere, i forhold til ST60.

Håber i vil hjælpe mig, og eventuelt har nogle forslag til hvilket fjernsyn jeg skal vælge.
Af Supergris
Jeg har det pågældende tv, du linker til, men STØRRELSEN tæller jo også, og det har ingen smarte funktioner eller 3D, hvis det tæller med...
Der er KÆMPE forskel på en 50 " og en 60 ", desuden tror jeg, uden at vide det, at billedet på LGén følger pænt med...
Af kronholm
... og det bliver der skrevet ud fra erfaring med et LG 42PA4500. :) Nå ja, og han skriver ikke om det er et zt60 han sammenligner med.

Derudover bliver der skrevet at det er et godt tv til prisen sammenlignet med panasonics plasma tv.

Av Av Av. :(
Af PeterD
Nope..

Lidl's cacaomælk er også fantastisk god "TIL PRISEN"..Den er billigere og "næsten ligeså god
som Mathilde Cacaomælk"...Men mærkevareren vinder til sidst..

"God til prisen" er mange ting....Men så kigges der på prisparameteren og ikke på hvordan tvet kvalitet er :)
Af kronholm
PeterD skrev:Nope..

Lidl's cacaomælk er også fantastisk god "TIL PRISEN"..Den er billigere og "næsten ligeså god
som Mathilde Cacaomælk"...Men mærkevareren vinder til sidst..

"God til prisen" er mange ting....Men så kigges der på prisparameteren og ikke på hvordan tvet kvalitet er :)
Ja det er fint. Fortsæt du bare med at betale 70% mere for 5% bedre kvalitet.

Nu hvor panasonics plasma stopper produktionen, vinder de så?
Af PeterD
Tja....

Men stopper produktionen??

Fra 12.April 2013.

"Panasonic's merchandising VP Henry Hauser is emphatic that there remains "room for further improvement" in the plasma realm, and that Panasonic fully intends to develop upgrades"

"Reports that Panasonic will no longer develop and manufacture Plasma HDTVs are not correct.

"This week in New York City, Panasonic demonstrated the latest development of our gapless Plasma panel technology in our 2013 Smart VIERA ZT Series Plasma HDTV. The technology incorporated into our ZT Series Studio Master Panel will be the basis for continued plasma display panel development and production. While the Smart VIERA ZT Series introduces a new level of Plasma picture quality, we believe there is still room for further improvement and intend to continue to research ways to take our Plasma technology to even higher levels where it also has the potential to be applied in our other Plasma series in the future.

"VIERA Plasma HDTVs continue to set the standard for picture quality and black level excellence and the ZT Series is another example of the continued ability of Plasma to evolve and continue to deliver a best-in-class HDTV."

http://www.engadget.com/2013/04/12/pana ... -tv-death/

PS. Hvis du køber din skærm i Elgiganten koster den faktisk det samme som en LCD skærm :)

PS. Har altid sagt at en god 42" skærm ikke bør koste mere end max 6500 kr. hvad enten det er LCD eller Plasma-
Brugeravatar
Af edinger
@kronholm:

Som du ved, gør kærlighed blind. Og vores ven, Pete, er tydeligvis smaskforelsket 8)
Af PeterD
Godt valg.

Bare husk at finde en anderkendt side som har testet/kalibreret skærmen og indstil skærmen efter hvad de er kommet frem til, så får du et godt billede/det mest korrekte billede.. :)

Jeg er ikke så vild med Smart TV, da jeg-endnu-føler de ikke kan leve op til mine behov og at surfe på nettet går for langsomt, men hver sin smag...

Nå ja, man kan vidst leje/streame film direkte på skærmen..Fedt. Nå ja, Filmene er jo typisk 5-6 år gamle...Hvorfor ikke biograffilm som er max 2 år gamle?

Husk også på at et LED skærm giver billedet et mere "glat udseende", lidt "filmisk", hvor billedet måske syntes skarpere end på et plasmaskærm, men panoreringen kan virke en del "kunstigt"...

Lad nu vær'..

HUSK: LAD NU VÆR' med at gå ind og lade dig overtale af en-eller-anden båtnakke til sælger.

Du kommer højst sandsynligt hjem med det forkerte....

Vælg producent og serienummer INDEN du går i butikken/på nettet, ellers får du bare den skærm firmaet har mest avance på OG IKKE den med den bedste kvalitet pr. krone..

Flatpanels og Google er din ven :)
Af PeterD
Bestemt.

Deres value-4-money Plasmaskærme er bare så svære at komme uden om :)

Men Sony, Philips og andre mærker kan bestemt også bruges 8)