Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bullerfnis
Hey

Jeg har et Panasonic VT20 som jeg overvejer at skifte ud til et mere "miljø" venligt tv hehe.

Men hvad er der af udvalg ?? Har læst lidt om det Thomson har lavet uden smart TV til en 5-6 tusinde.

Men hvordan er billedet på det, ville jeg blive skuffet hvis jeg kom fra mit panasonic VT20 ??

Og kan man overhovedet sælge et VT20 idag? Eller er det til at "skrotte" ? Evt. vurdering på dette TV vil også være kærkomment :)

Håber i kan hjælpe :) Design på TV'et siger ikke det store, bare kvaliteten er god og der ikke er stoppet en masse "smart" tv i da det VIRKELIG ikke siger mig noget, og jeg ikke vil betale for det!

Gerne et som ikke koster en milliard i strøm :)

Hilsen Ole andreasen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
De gode modeller har Smart-tv og 3D. Sådan er det. Du kan ikke købe et high-end TV der modsvarer Vt20 uden at det har en smart-tv platform.
Af PeterD
Pas på...Spørgsmålet er om billedkvaliteten ikke forringes hvis du ikke holder dig til det mærke du kender eller du vil prøve et andet skærmpanel...

Just my 2 cents... 8)
Af kronholm
PeterD skrev:Pas på...Spørgsmålet er om billedkvaliteten ikke forringes hvis du ikke holder dig til det mærke du kender eller du vil prøve et andet skærmpanel...

Just my 2 cents... 8)
tvivler.
Af Supergris
PeterD skrev:Pas på...Spørgsmålet er om billedkvaliteten ikke forringes hvis du ikke holder dig til det mærke du kender eller du vil prøve et andet skærmpanel...

Just my 2 cents... 8)
Var det nu en anden "smart" måde, at prædike for Panasonic på igen???

Du behøver ikke, at komme op i topmodellerne, for at få et godt billede, men det er korrekt, at du ikke skal ret langt op i model-rækken, før "smart"-tv og 3D automatisk følger med...
Af PeterD
Nææh...

Det var bare for at gøre opmærksom på at hvis der vælges en skærm som FP har testet og fundet "bedre end gennemsnittet" er den måske værd at satse på :)
Af bullerfnis
kronholm skrev:vurderingen af dit vt20 bliver lidt lettere hvis du fortæller hvilken størrelse det er. :p
Det er en 46" og der er 2 3d briller med som er blevet brugt meget lidt.

Men ja, i har nok ret i det bliver svært at finde et med godt billed, som ikke har stoppet alt muligt "smart" tv i sig..

Men beholder nok bare mig VT20, hvis ikke der kommer et super tilbud engang :D

Men ER sådan et tv til at komme af med? Tror det er en god model, der er intet af fastfrossen logo'er eller noget som helst, dog en meget svag summen, som kun kan høres ved "mute" og lav lyd :)
Af Pagger
Hey, undskyld jeg lige hijacker tråden, men håber det er okay, da det nok også kunne være rart at vide for dig.

Hvordan er billedkvaliteten på de forskellige 2013 tv i forhold til vt20?

Kunne godt tænke mig et ~55" i stedet for 42", Har kigget på f.eks. st60 der koster en ~11k, som jeg da regner med er en opgradering på alle punkter. Men er helt fint tilfreds med billedkvaliteten, og totalt ligeglad med smart tv osv, så jo billigere det kan gøres, uden at gå ned i kvalitet, jo bedre :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
ST60 er en opgradering på alle punkter. Der kan ikke opstilles et generelt svar på,hvordan billedkvaliteten på alle 2013 TV er ift. VT20. Der er nok heller ikke nogen herinde, der vil bruge tid på at liste dem alle op vs. VT20...
Af Supergris
Skærmstørrelsen har meget at sige, hvordan oplevelsen af det der forgår på skærmen opleves, og op til 55 - 60 ", står merprisen rimeligt i forhold til, hvor meget størrre skærm-areal, du får for dine penge. At man så måske skal en lille smule ned i billedkvalitet, som kun kan ses ved direkte sammenligning, tror jeg ikke, vil bekymre de fleste.
Det gælder vel i bund og grund om, at få en god oplevelse, når man ser en film, og ikke om, at man fryser billedet, og leder efter fejlene ved at sammenligne billede for billede???
Der er himmelvid forskel på en 42 " og op til en 55-60 ", og prisforskellen er ikke så stor, med mindre, du vælger topmodellerne, så jeg vil næsten garantere, at du ikke vil fortryde dit valg!
Et bilede sendt med et ordentligt signal, vil stå meget tæt på så skarpt på en 60 ", som på en 42 " af samme fabrikat og model, med mindre du vælger at stille dig lige foran skærmen, hvor du vil opleve at kunne skelne pixels ad...

Jeg ville overveje en af disse to modeller:

http://www.dustinhome.dk/product/501067 ... ntent=1541

http://www.bilka.dk/elektronik/tv-foto- ... ne_13uge32

Hvor jeg nok ville vælge LGén, da den er 5 " større, koster mindre, samt jeg bedre kan lide farverne og bevægelserne i plasma-teknologien, uden dog at have set omtalte model live...