Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MikkelU
Jeg har ellers lige kontaktet Easyshopping vedr. dette emne, da jeg læste på deres hjemmeside, at det samsung tv jeg kiggede på kunne modtage danske undertekster.

Fik følgende svar på min mail:

Hej Mikkel,

Hele den nye generation fra Samsung kan nu modtage de danske undertekster, dvs. modeller der slutter med 86, 87 og 88.

Med venlig hilsen

Easyshopping.dk
Af macbane
Jeg siger bare hvad jeg har hørt fra Samsung selv!

Men det er/bliver da interessant hvis det godt kan lade sig gøre.

Hvis der er nogen der gidder skrive herinde om det kan, ville det være fedt.
Af NeXuSDK
Jeg kan da heller ikke se, hvorfor det ikke skulle virke?
Af macbane
Det er softwaren i den type r86(eks) der kommer/bliver solgt i dk, som ikke er den samme som den der kommer til f.eks tyskland eller et andet land.

Det er underteksterne der ikke kan vises(er set før) samt lyden der kan give problemer.

Billedet kan altså GODT vises.
Af NeXuSDK
Easyshopping er nu ellers ret uenige...

Er det da noget som du har testet? Og det kan godt være Samsung DK siger det, men tvivler på, at det er noget de har testet, og det er åbenbart i deres interesse ikke at anbefale firmaer som shg.dk, da deres parallelimporterede salg ikke giver Samsung DK penge i posen.
Af macbane
Jeg kender en af Samusngs kundekonsulenter.

Det er fuldstændigt korrekt det du siger der! altså det med prallelimport.

En ting er at man ikke vil have salg igennem shg i forhold til Fona mm. Men at direkte lyve over for mig omkring det, det forstår jeg ikke hvorfor han skulle...

Jeg ville bare gøre opmærksom på min observation, så der ikke er nogen der "kvajer" sig ufrivilligt :)

Men som sagt er jeg da interesseret i at hører om der allerede nu er folk med erfatringer!?
Af NeXuSDK
Nej, men jeg har arbejdet hos et firma, der har levet under samme betingelser (altså hvor man ikke var så glad for de parallelimporterende firmaer) og der kunne godt slippe en lille hvid løgn ud engang imellem.

Det Samsung DK vel stort set siger er blot, at de ikke kan garantere noget, da de ikke har været fjernsynets distributør og vil derfor ikke tage ansvar. Men så længe butikken gør det, så går det jo nok :)
Af Tony
Håber sgu mit tv fungerer som det skal... :s
Af MikkelU
Tony skrev:Håber sgu mit tv fungerer som det skal... :s
Hvilket tv er du i besidelse af, og hvor har du købt det?
Har du testet DVB-T tuneren om den kan køre de danske undertekster?
Af NeXuSDK
Snakkede med Lars fra jaman.dk i dag og han alt hvad de tidligere har haft har intet problem haft med dansk DVB, og heller ikke 37" udgaven af denne serie som de har (eller har haft).

Det er den danske serie, han køber hjem, så det er altså muligt at købe uden om Samsung DK. Ikke så underligt, at de skaber sig så tosset så :)
Af paganizer
Jeg har lagt mærke til der er 2 forskellige M86 modeller:
LE-40M86BD og LE40M86BDX/XEE

Er der nogen der kender til forskellen. Jeg kan se LE40M86BDX/XEE er på samsung.dk (og ekspert.dk), så det er måske betegnelsen for den "danske" model? (mht undertekst problematikken)
Af NeXuSDK
Nej, det er det samme...

Åbenbart bare nogen, som udelader de sidste bogstaver...
Af macbane
Tror måske det skal forstås lidt som ja det kan godt lade sig gører at købe et samsung tv uden om samsung dk, hvor dvbt tuneren virker optimalt.

Du kan bare også risikerer det modsatte. Så skal man bruge den til noget, så skulle man måske hører forhandlerern ad!

Bortset fra det så er det jo også ligegyldigt med dvbt tuner hvis du har kabel tv.
Af macbane
Der findes m86 87 88 osv. det er som regel en betegnelse for en farvekode.