MigSelv skrev:Giovanni78 skrev:Jeg hører om flere der oplever at sælgere skamroser Panasonic når man kommer ud og kigger på TV, så det kunne være at Panasonic giver butikken den største provision og de derfor helst vil forsøge at sælge Panasonic. Oplevede det selv da jeg i sidste uge købte mit Samsung i Elgiganten.
Spørgsmålet er også hvad det er han "skruede" på for at ændre tilstanden, har det været de rigtige parametre?
Jeg er ganske godt tilfreds med det Samsung F8005 jeg har købt, og har fulgt kalibreringsguiden herinde fra.
Eller leverer Panasonic blot et bedre billede? Altid sjovt med disse konspirationsteorier.
Ville dit spørgsmål have haft samme ordlyd, hvis der var tale om, at Elgiganten brugte store ord om Grundig eller Samsung - noget de jo ofte beskyldes for?
Konspirationsteori eller ej, så tror jeg ikke, at billedkvaliteten har ret meget med en sælgers anbefalinger at g're, men handler mere med holdninger og overbevisninger. Jeg tror f.eks. næppe, at PeterD ville anbefale andre at købe en LG, selv om LG fik referencestatus herinde. Eller at Torben Rasmussen ville købe en Samsung til sig selv, bare fordi Rasmus var begejstret for dem.
Det er svært at være neutral i en salgssituation. Nogle sælgere har måske læst gode tests af Panasonics plasma-tv, og anbefaler dem derfor ukritisk til andre, mens andre anbefaler mærket, fordi de har en idé om, at koreanske modeller går i stykker efter to år, mens japanske holder i 10. Andre gør det for at lyde kloge og vejledende. Og så hælder jeg faktisk personligt selv en smule til konspirationsteorien på baggrund af en komfurvejledning, jeg for nyligt fik af en noget ukritisk ven derinde, der af en eller anden grund fandt Gorenji som et ufejlbarligt vidunderprodukt, selv om det faktisk endte med en fortrydelsesombytning.
Mangler hifi... - og penge til hifi!