Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Der findes flere servere rundt omkring som hoster app's som ikke ligger i Samsung App store - f.eks. til DR Nu på en server og SVT Play på en anden server. Mit problem er at hvis jeg angiver IP adressen på hvor DR Nu hostes slettes SVT Play app'en og omvendt - det er lidt irriterende.

Hvor let er det at downloade apps fra de servere hvor de hostes og lægge på en server hos mig selv - så jeg har dem alle samtidig. Er der nogen som har eksperimenteret med det og fået det til at virke?
Brugeravatar
Af DICKHILL
Jeg ser lige med, for det kunne da være lidt sjovt at prøve at lege med.. (o:
Mit krav er bare at der er tale om linux server (selvfølgelig)..
Af larscph
Ja en Linux løsning er helt fint - så kan jeg sikkert også få det til at fungere i Mac OS eller på min Synology NAS... :)
Af Jb3112
Følger os lige med

Hvad er der mere kender kun til DR app
Der er en DNS server app til Synology som jeg mistænker at kunne tillade det der skrives om her.
Jeg har en synology men har ikke leget videre med det da jeg ikke har noget samsung og derfor heller ikke denne problematik.
Men hvis der skulle være en løsning burde det være denne hvor jeg tror at man kan angive IP adresser også få TV'et til at bruge synology'en til DNS lookup.
Af gjoenge
Egne widgets til TV er bare en alm. web server, Samsung anbefaler apache.

I Web serverens rod ligger du en xml fil ved navn widgetlist.xml som peger på de widgets der skal være tilgængelige. Jeg vil anbefale dig at kigge på de eksisterende widgetlist.xml filer fra de servere du vil hente fra (http://x.x.x.x/widgetlist.xml). Du vil både få de rigtige entrys som rette fil størelse, og den eksakte lokation på widget zip filen som du kan hente til din egen web server.
Af gjoenge
Hvis man har et rooted fjernsyn med SamyGo på kan man dog springe hele den process over med web server og bare drag'n'droppe nye widgets zip filer fra PC til fjernsyn.

Selv om det er 10 gange nemmere vil jeg dog ikke råde nogen til at kaste sig i gang med at roote deres TV medmindre man ved hvad man gør.
Af larscph
1000 tak for hjælpen! Jeg har en Synology NAS som der jo er web server på, så jeg lavede min egen widgetlist.xml til baseret på de apps som jeg bruger, downloadede de enkelte apps og lagde dem i websitet også.

Vupti - så virker det jo når jeg peger TV'et på IP adresse på min NAS :)
Brugeravatar
Af DICKHILL
Hvis det blot er en webserver der skal til, så vil jeg da lige prøve at kigge nærmere på det nu når jeg alligevel har en 12 domæner at lege med.. (o:

Også et tak herfra! (:
Af larscph
DICKHILL skrev:Hvis det blot er en webserver der skal til, så vil jeg da lige prøve at kigge nærmere på det nu når jeg alligevel har en 12 domæner at lege med.. (o:
Det er det hele... Det tog mig max et kvarter at få på plads - husk dog at man ikke kan angive et domænenavn i fjernsynet, det skal have en IP adresse. Derfor kan det være et problem med et hosted website hvis du deler IP med flere andre.

Jeg lagde det som sagt på min NAS og bruger så bare en privat IP adresse til den.

Af øvrigt ulempe er at man manuelt er nødt til at holde øje med opdateringer - den version som jeg har downloadet og lagt lokalt bliver jo ikke opdateret med mindre jeg selv gør det.
Brugeravatar
Af DICKHILL
Arh okaay.. Ja, der var jeg jo lige for hurtig og tænkte mig ikke om.. Hehe..
Så mange tak for tippet! (:

Min server står også herhjemme, så det bliver jo bare i samme princip som med din NAS og så med LAN-IP'en..

Jeg skal indrømme at jeg slet ikke har prøvet nogle app's på fjernsynet endnu (Dog meget kort Skype) og ved slet ikke hvad der ellers findes udover dem man standard har/kan hente..
Men kan man, så skal man! (o:

Og så et par spørgsmål...
Mister man egentlig muligheden for at hente dem der ellers er tilgængelige nu?)
Og hvilke former for opdateringer taler vi om? - Er det selve app'en eller hvordan?
Af larscph
Ja, så lægger du det bare på web serveren på din NAS - så kører det.

Jeg bruger primært NetFlix og HBO af de som er der standard. Jeg syntes kvaliteten er super god både af billede og lyd, og lyden er endda i 5.1 surround fra dem begge. Det med lyden var for mig bl.a. argumentet for at købe et SmartTV - jeg har ellers haft anvendt streaming tjenesterne fra en Mac Mini som medie-computer, men der får man alt lyd fra streaming tjenesterne ud i stereo og det er nu engang bare federe med surround.

Af "ekstra" app's bruger jeg DR app'en og SVT app'en. Grunden til det her fiksfakseri med egen server var at jeg gerne ville bruge dem begge to og man kan kun tilføje én server til TV'et som den kan hente apps fra. Så dérfor.

Vedr dit spørgsmål så kan du sagtens stadig hente/opdatere de som er der nu via Samsung store. Det er kun et spørgsmål om at du tilføjer muligheden for at installere apps som IKKE findes i storen.

Det jeg skriver omkring opdatering af DR og SVT app'en som ligger på min egen server er, at når udvikleren laver nye versioner af dem så bliver de jo ikke automatisk opdateret på mit TV. Der skal jeg selv hente dem fra serveren hvor de ligger, placerer dem på min NAS og ændre i XML filen så den "peger" på de nye fil versioner.
Af larscph
Bare til inspiration så ser min WidgetList.XML fil på den lokale NAS web server nu sådan her ud - den skal ligge i webroot på serveren.

---
<rsp stat="ok">
<list>
<widget id="drdknu">
<title>dr.dk nu player</title>
<compression size="217324" type="zip"/>
<description>Play videos from dr.dk</description>
<download>
http://192.168.15.90/Widget/drdknu_0.37 ... 130708.zip
</download>
</widget>
<widget id="drbonanza">