Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har et Samsung Smart TV hvor jeg ikke længere kan installere nogen apps. Normalt når jeg går ind i Smart Hub så kan jeg øverst vælge et punkt der hedder Samsung Apps (mener jeg) hvor jeg så kan browse og installere apps. Dette punkt er nu pludselig forsvundet og jeg ved ikke hvordan jeg får det tilbage igen. Jeg synes at jeg har været igennem det hele under indstillinger osv. uden held. Har opdateret fjernsynet, opdateret Smart Hub og endda nulstillet det, men intet løste problemet.
Er der nogen som har oplevet det her? Jeg håber at det bare er en dum fejl fra min side.
det lyder underligt at selvom du har lavet en factory reset at det ikke kommer frem, har du prøvet at besøge samsung.com og hente nyeste software/firmware til dit tv?
Af NobleK
Jeg har kun lavet en reset af selve Smart Hub, ikke af hele fjernsynet. Mht. opdatering så har jeg opdateret fjernsynets software, men ikke firmware. Jeg tror dog ikke at det burde være nødvendigt da det har virket fint indtil for nyligt.
Af jng
NobleK skrev:Jeg har kun lavet en reset af selve Smart Hub, ikke af hele fjernsynet. Mht. opdatering så har jeg opdateret fjernsynets software, men ikke firmware. Jeg tror dog ikke at det burde være nødvendigt da det har virket fint indtil for nyligt.
Hvilken del af tv'ets software, der ikke er firmware, kan brugeren opdatere?
Af NobleK
jng skrev:Hvilken del af tv'ets software, der ikke er firmware, kan brugeren opdatere?
Det er muligt dette ikke er tilfældet for fjernsyn, men når jeg tænker software tænker jeg f.eks. på operativsystemet (f.eks. Windows på en PC) og andet software som brugeren ser. Ved firmware forstår jeg den mere lavtliggende små programmer som snakker med selve hardwaren og som sædvanligt ikke er synlige for brugeren (f.eks. BIOS på en PC). Men jeg har primært mine erfaringer fra PC/smartphone verdenen så hvis disse to hænger sammen på et TV må I lige tilgive mig.