Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej med jer

Vi har et Panasonic tx-42gt30y plasma tv som vi er glade for......men!

Vi har TDC tv, og tvet skifter eller justerer om man vil HDMI input/skærmopløsningen ofte mens vi ser tv.

Det kommer til udtryk ved at tvet går i sort et meget kort øjeblik samtidigt med at det skriver noget i øverste venstre hjørne om HDMI input/opløsningen.
Det sker i løbet af 1-2 sekunder.

Jeg har lagt mærke til at der er kanaler hvor det sker meget ofte som feks tv2 news.

På andre kanaler sker det næsten aldrig.

Er det et kabel eller en indstilling på tvet der er galt, eller er det tv kanalen der gør et eller andet?

Er der nogen der har et bud?

Mvh

Claus
tror ikke opløsning har noget med sagen at gøre.

derimod er det auto-fit som nok er det du ser glippe når den ændrer billed tilpasning, så kik i menuen på skærm efter "autofit" eller noget som gør billed selv trækkes til at passe skærmen. normalt finder du også 16:9 , 4:3 under samme indstilling.
Det kan også fra min erfaring skyldes jeres hdmi kabler, det virker dog lidt spøjst, hvis det skulle være hverken bedre eller værre på nogle kanaler. Som lgowner siger, ville jeg også kontrollere skærmopsætningen først, men hvis dette ikke løser problemet, ville jeg kontrollere kablerne. Jeg har selv skiftet fra "billige" hdmi kabler fra el-giganten til lidt dyrere AudioQuest kabler, og det løste mine problemer. Jeg ved at mange ikke mener at der er forskel på hdmi kabler, men det har gjort meget for mig, også med hensyn til billedet, om det skyldes at stikkene er monteret med en mere fornuftig metode på de nye kabler, tør jeg ikke spå om. Jeg håber at du får lokaliseret problemet :)
Hej med jer

Tak for jeres input, jeg har allerede afprøvet indstillingen og nu vil jeg se om det virker, ellers er næste trin at få fat i nogen andrer kabler.

Tak!

Med venlig hilsen

Claus