Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle.

Har brug for lidt professionel hjælp og det her er vist stedet :) Har i længere tid ledt efter en afløser til mit Pioneer plasma, det skal minimum være 60", jeg har kigget en del på Sharp lc-60le741 og lc-70le741 men er lidt bekymret for billedet i SD kvalitet? Tv signalet kommer fra boxer og det bliver der ikke ændret på, så det er lidt begrænset med HD kanaler. Det skal lige nævnes at jeg sidder ca 3 meter fra skærmen.
Er Sharp i det hele taget noget at gå efter? Eller skal man vente til f.eks LGs LA860 kommer ned i pris eller Panasonics nye 60" LED?
Kigger mest på LED, da det åbenbart er blevet et problem med burn in osv på de nye plasmaer i forhold til mit gamle Pioneer, tænker også på det fremtidige strømforbrug.

Som i kan høre er jeg lidt i vildrede, tager man til et Panasonic center siger de selvfølgelig man skal købe et Panasonic. En Sharp forhandler vil sige jeg skal have et Sharp osv osv. Elgigantens personale regner jeg ikke for noget.
Håber i kan hjælpe mig på rette vej :)
Til sidst skal det nævnes at fjernsynet skal bruges til : Xbox, Blu-Ray, HD-DVD, Netflix, Boxer og HBO på et tidspunkt.

Med Venlig Hilsen
Brian
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har et par Pana plasma'er på testbænken for tiden, som du måske kunne overveje? Anmeldelserne kommer op løbende, hvor ST60'eren kunne være det prisvenlige alternativ til dit Pioneer.
Hej Torben tak for svaret.
Panasonic plasmaerne har også været med i mine overvejelser, især ST60 i 65" og glæder mig til at læse jeres test af den og alle de andre i har modtaget. Jeg er bare bekymret for Burn-in og rentention, min kæreste tager ikke hensyn til sådan noget, hvilket heller ikke har været nødvendigt med mit Pioneer. Har Panasonic fået styr på det? Eller skal jeg vente med at læse jeres test :) ?
Flex195 skrev:Har Panasonic fået styr på det? Eller skal jeg vente med at læse jeres test?
Fredtoft skrev:I øvrigt kan du desværre roligt regne med at 60-modellerne har lige så meget risiko for burn-in som 50-modellerne. Jeg har allerede set de første ST60 skærme med (mindre grad af) permanent indbrænding.

Med korrekt break in kan man dog minimere risikoen rigtig meget.
Af Flex195
Tak for det Edinger. Der bliver højest sandsynlig ingen Panasonic plasma, men nu må vi se hvad testen siger. Tager nok ud og ser på Lidt forskelligt de kommende dage :)
lyder som om ps60e6500 er det rigtige valg for dig.

Er desuden ikke sikker på at der er netflix/viaplay på sharps modeller, men du har jo selvfølgelig en xbox som du kan bruge.

3 meter fra tv'et, med en del alm. SD-kvalitet, så vil jeg mene 70" er for stort.
Aaargh..Så må du lære kæresten gode manér...Ellers er det bare ikke jer to.

Du skal IKKE gå i Elgiganten..De er billige, men det du kommer ud med er højst sandsynligt koreansk...(Sorry kan ikke lade være... :D )

Kig evt. også på whathifi.co.uk og ljudochbild.se..Hvis du vil have flere vikler på..
PeterD skrev:Aaargh..Så må du lære kæresten gode manér.

Hvad er en mané?
PeterD skrev:Du skal IKKE gå i Elgiganten..De er billige, men det du kommer ud med er højst sandsynligt koreansk...(Sorry kan ikke lade være.
Vil du ikke nok prøve?
kronholm skrev:lyder som om ps60e6500 er det rigtige valg for dig.

Er desuden ikke sikker på at der er netflix/viaplay på sharps modeller, men du har jo selvfølgelig en xbox som du kan bruge.

3 meter fra tv'et, med en del alm. SD-kvalitet, så vil jeg mene 70" er for stort.
Er det en af deres 2013 modeller?

Det er heller ikke så vigtigt med diverse apps, enten bruger jeg xbox eller appletv hvis det ikke er i fjernsynet.

Kan en 65" gå an evt??
PeterD skrev:Aaargh..Så må du lære kæresten gode manér...Ellers er det bare ikke jer to.

Du skal IKKE gå i Elgiganten..De er billige, men det du kommer ud med er højst sandsynligt koreansk...(Sorry kan ikke lade være... :D )

Kig evt. også på whathifi.co.uk og ljudochbild.se..Hvis du vil have flere vikler på..

Tak for linkene, fandt en test af lige præcis den 70" sharp jeg snakkede om :)

Mht Kæresten er jeg nok lidt for glad for hende, til at droppe hende til fordel for et tv (kald mig bare tøffelhelt) :(
Flex195 skrev:
kronholm skrev:lyder som om ps60e6500 er det rigtige valg for dig.

Er det en af deres 2013 modeller?

Det er heller ikke så vigtigt med diverse apps, enten bruger jeg xbox eller appletv hvis det ikke er i fjernsynet.

Kan en 65" gå an evt??
Niks. 2012. De kommer ikke med en efterfølger til den model i 2013. Mht størrelse så kommer det jo an på hvor pixeleret et billede man kan acceptere. Vil sige 65" i hvert fald ville være max størrelsen for mit vedkommende.
PeterD skrev:

LG laver skam rigtige gode fladskærme........
Senest rettet af Sjavse 19 apr 2013, 19:10, rettet i alt 1 gang.
edinger skrev:
PeterD skrev:Du skal IKKE gå i Elgiganten..De er billige, men det du kommer ud med er højst sandsynligt koreansk...(Sorry kan ikke lade være.
Vil du ikke nok prøve?
Billede