Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wMikkel
Jeg er lige ved at bestille :D
Hvor langt væk ville du sige du sidder fra din skærm?

Glæder mig til at høre om gaming og blu-ray. Tror jeg bestiller senere måske.

Hvordan var det med levering af tv'et ?
Af kronholm
Sidder ca. 2.80 fra det pt... omkring 3.20 når det kommer op på væggen.

Har lige taget et par kampe fifa, og det gik fint. Har ikke rigtigt noget at klage over. Jeg satte hdmi input til at være PC ligesom det er anbefalet i hdtvs test, for at få mindst input-lag.

Der er heller ikke noget retention efter mål-indikator-tingen oppe i venstre hjørne, så indtil videre er den bestemt bestået på den front.

mht levering, så skal man forvente 1-2 ugers leveringstid. Fragtmanden der leverede virkede fin nok. Synes det er en skam det skal tage så meget ekstra tid for at få leveret fra tyskland/holland. Arbejder selv ved et firma hvor vi kan få dag-til-dag levering fra holland, hvis vi vel og mærke vil betale for det og bestiller inden kl 12. Det er selvfølgelig noget andet med et 60" tv, men ventetiden føles som en evighed. :D
Af wMikkel
kronholm skrev:Sidder ca. 2.80 fra det pt... omkring 3.20 når det kommer op på væggen.

Har lige taget et par kampe fifa, og det gik fint. Har ikke rigtigt noget at klage over. Jeg satte hdmi input til at være PC ligesom det er anbefalet i hdtvs test, for at få mindst input-lag.

Der er heller ikke noget retention efter mål-indikator-tingen oppe i venstre hjørne, så indtil videre er den bestemt bestået på den front.

mht levering, så skal man forvente 1-2 ugers leveringstid. Fragtmanden der leverede virkede fin nok. Synes det er en skam det skal tage så meget ekstra tid for at få leveret fra tyskland/holland. Arbejder selv ved et firma hvor vi kan få dag-til-dag levering fra holland, hvis vi vel og mærke vil betale for det og bestiller inden kl 12. Det er selvfølgelig noget andet med et 60" tv, men ventetiden føles som en evighed. :D
Sidder selv omkring 3-4 meter væk fra hvor mit ville være, så det ville være perfekt.

Kan være jeg skal bestille snart så hvis jeg skal forvente at have det snart :)

Ved du hvad vægten er på tv'et ?
Af kronholm
wMikkel skrev:
kronholm skrev:Sidder ca. 2.80 fra det pt... omkring 3.20 når det kommer op på væggen.

Sidder selv omkring 3-4 meter væk fra hvor mit ville være, så det ville være perfekt.

Kan være jeg skal bestille snart så hvis jeg skal forvente at have det snart :)

Ved du hvad vægten er på tv'et ?
Sæt uden stander 29,5 kg
Sæt med stander 35,2 kg
Package (kg) 43,5

ifølge samsungs hjemmeside. :)

- Kan du leve med plasma buzz, så go for it. Det er irriterende for mig, men alternativerne er endnu mere irriterende. Satser som sagt på at vænne mig til det. :)
Af kronholm
wMikkel skrev:Havde VT20 før, og lagde mærke til lidt lyd, men ikke voldsom.

Kan du høre buzz lyden når du ser normal tv? Eller er det kun når der er stille.
Når der er stille i lejligheden (kan høre urets sekundviser) så kan jeg også høre buzz ved normal tv, ved lidt lav volume.
Af lennon
Kronholm_ Mht størrelse vs billedkvalitet, så giver det også fordele . Hvis kildesignalet ellers er kompetent, så skal man jo faktisk op omkring de 60 " for at udnytte full hd optimalt ( alt efter siddeafstand) . Og tro mig om en uge er den allerede på mystisk vis krympet . .
Af kronholm
wMikkel skrev:Kronholm, har du mulighed for at komme med en samlet vurdering af det?
Plusser, minusser?

Mini-review so to speak :)
Har ikke fået brugt det særlig meget endnu. Var først hjemme fra arbejde 18.30 :( og nu ser vi åbenbart "New girl" på zulu, hvilket faktisk er i ret god billedkvalitet på trods af det ikke er hd. :)

men indtil videre er det stadig kun buzz som er negativt. har hverken fået set bluray endnu eller brugt smart-tv. Men udover at det skulle være lidt langsommere i smart-tv menuen end de større modeller, så er jeg sikker på at netflix/viaplay kører som det skal. Det gjorde det i hvert fald på det samsung PS51D8000 jeg havde hjemme, og kunne forestille mig de kører nogenlunde ens.

Har ikke noget 3d-materiale, og har heller ikke lige planer om at finde det foreløbigt, så kan ikke udtale mig på den front.
Af Cocktail
Har kontaktet Redcoon, men de vil "endnu" ikke gå ned til 10.000 Dkr. inkl. moms for ny PS60E6500 i ubrudt emballage (ekskl. forsendelse), så jeg ville godt høre Kronholm om et par detaljer, som jeg sagtens kan vente til efter weekenden med at få svar på. 8)

Du opstillede en liste over din erfaring med en række plasma TV der buzz'ed, men hvordan er din erfaring nu mht. billedkvalitet i 2D (sortniveau, slør m.m.), samt problemer med retention ?

Jeg håber buzz på dit PS60E6500 bliver mindre generende når du evt. får det op på væggen.
Af kronholm
som tidligere nævnt så er jeg ganske tilfreds med billedet. Det kan godt være den mangler lidt på sortniveauet i forhold til panasonic, men det er altså ikke noget jeg ser. Det er til gengæld også yderst sjældent at jeg laver lejligheden om til en bathule, uden nogen som helst lys, så måske er det derfor.

PS60E6500 har vel også stadig 3-4 gange bedre sortniveau end de fleste LCD-tv, og dem kan 90-95% af befolkningen jo fint leve med. ;)

Totalt har jeg fået set 10 minutters bluray, så det er jo ikke specielt gennemtestet, men er selvfølgelig tilfreds.

Fjernbetjeningen er ikke noget at råbe hurra for, den er ikke backlit, og ellers er det bare plastik-fantastisk. Den virker dog som den skal.

- Personligt valgte jeg at købe nu, fordi jeg synes ikke det ser ud til at der kommer nogen ordentlig efterfølger til PS60E6500, og ST60 mangler både PVR og har et ret højt inputlag. + retention.

Ikke til at sige om der er udsolgt om en uge....