Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dude2013
Hvordan får jeg den største båndbredde til mine HD TV-kanaler?
Jeg har yousee nu.

-Men det har min søster også, i den anden ende af landet, og hendes kanaler er ULTRA skarpe, det er virkeligt som om det kommer fra en afspiller, knivskarpe tekster, det hele!

Jeg bor på Frederiksberg, og der er det hele godt uldent ala analogdagene. Enkelte gange, når DR der har største båndbredde, sender en eller anden "kl 20:00" serie, ligner det hvad det burde - hvad kan det være?
Af lgowner
dude2013 skrev:-Men det har min søster også, i den anden ende af landet, og hendes kanaler er ULTRA´
skarpe, det er virkeligt som om det kommer fra en afspiller, knivskarpe tekster, det hele!
det er ikke altid billed kvali som er afgørende tv't og brugeren betyder også meget.

f.eks på LG skærme har du en V og H sync under billedkvalitet som du kan ændre og sætte disse sammen med at fjerne diverse aktiveret funktioner, så bliver selv de dårlig SD kanaler stadig ultra skarpe og for de almindelige syns oplevelser, kan det virke som du forklarer.

så check tv fabrikant og model og sikre at i også har samme opsætning af tv. eller om du stadig får billed ind gemmen antennen hos yousee som jo lukkes snart og du skal bruge digital boks eller indstille kanaler igen :)

btw,
bruger du IPTV(trio løsningen) så ligger forklaring der for dine observationer omkring udfald.
Af lgowner
skal ikke vejlede på panasonic, udover du forhåbentlig har det optimalt sat op :)

med får du signalet direkte i tv, eller har en tilhørende boks som du motager igennem?
når du nævner HD kanaler, så må man formode du kører ren dvbc signal direkte til tv't?

du kan ikke forbedre bitrate på et DVBC signal, der sender husstanden de bedste de modtager må man formode hvis ikke ikke har en ekstra fordelere på som sender til flere? eller at anlæg er gammelt?