Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa, jeg er oxo en af dem der er snot forvirrede over hvad pokker man skal købe i dag. Jeg har en Sony 19" CRT skærm som jeg egentlig er godt tilfreds med, men den er begyndt at blive en smule fesen i farverne. Så nu er tiden inde til at skifte til noget andet og mere moderne. Men hvad pokker skal man vælge i dag?

Jeg har følgende krav:
1) Max. omkring 4000,- ex. moms.
2) Skal stort set KUN bruges til spil
3) Må meget gerne være 1600x1200 da jeg spiller ældre spil som ikke kan noget som helst wide screen.
4) Måske kan skærmen lave sorte rammer om billedet hvis der ikke er tale om native opløsning.

Jeg ved godt at det næsten alle snakker om pt. er de her 1680x1050 wide screen skærme som er meget populære lige nu og det kan da oxo godt være at det skal være her jeg ender til sidst. Men jeg spiller spil som kører 1280x1024 og lign. så mulighed for at billede ikke streches kunne være en fed feature.

Jeg har gode erfaringer med ViewSonics VX922 til spil men det er jo "kun" en 19" og jeg vil egentlig meget gerne højere op i opløsning i alm. windows og de lidt nyere spil.

Jeg har pt. en AMD Athlon 64 X2 / 4400+ 2.2 GHz, med 2 gig ram og 2 stk. GeForce 7800 GTX / 256MB / PCI-E i SLI mode. Men overvejer at købe mig et 8800GTS/GTX inden for den nærmeste fremtid.

Håber jeg kan få et par gode råd.

På forhånd tak.

/Mark
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ikke så mange 4:3 formats 20" skærme der er gode til spil, så det bliver nok en svær opgave. Derimod er der flere widescreens der er velegnede til formålet, eksempelvis Samsung 226BW eller NEC 20WGX2 Pro.

Har du undersøgt om dine ældre spil kan tweakes til at køre widescreen på www.widescreengamingforum.com ?
Af Cougar_DK
Hej yakken, og tak for dit hurtige svar.

Jamen så er det jo nok den vej jeg skal og nej jeg var slet ikke klar over der var sådan et forum. Jeg kigger på det. 1000 tak.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Asus' model har fået en del hug for sin halvdårlige baggrundsbelysning som er temmelig inhomogen. Der ligger et link til tests af den i vores "Brugeranmeldelser"-sektion her i forum. Samsungs 226BW leverer samme format, et design der kan matche Asus' og uden de ulemper Asus' model har.
Link til test af skærmen

Den skærm du linker til er den gamle model af NEC 20WGX2. Den jeg mener er denne:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=315131
Af Cougar_DK
Takker yakken, NEC PRO skærmen er nu bestilt. Glæder mig godt nok til at komme igang med den.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Tillykke med det. Det er en af de gamerskærme der leverer de bedste farver overhovedet og så har den meget høje betragtningsvinkler.

Jeg går ud fra at du har læst vores egen anmeldelse af den her på siden?
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... tart_from=&
godt nok er det ikke Pro modellen, men de er 99% ens.
Af Cougar_DK
Det har jeg og det gjorde udfaldet, selvom det "kun" er en 20" i forhold til andre 22" 1680x1050 skærme.
Af jedimind
Kan helt klart anbefale nec 20wgx2 Har haft min i godt og vel 6 måneder Og er Den bedste skærm jeg nogensinde har haft den er super at game på Og farverne er utrolig præcise, Og billedet er meget roligt, Og tekst er meget nem at læse det hele står klart og tydeligt :)
Af Cougar_DK
Ja, så sidder jeg foran min ny NEC 20WGX2 Pro for anden aften i træk og jeg kan kun sige waaaaauuuuuuuuuuuuu :D

Den skærm og et sprit nyt Nvidia 8800GTS 640 de arbejder bare godt sammen. Hold da op et billede.

Jeg ser frem til at nærlæse anmeldelsen igen, for lige at lure lidt et par triks af vedr. indstillinger af skærmen :p

Tak for hjælpen!

/Mark