Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af fredekb
Hej Flatpanels. Ved jeg tidligere har oprettet et par tråde med spørgsmål om hvilket 32'' i vil mene.

Havde ellers valgt jeg gerne ville have LG 669T, men da jeg først må købe om en måned (efter konfirmation) ser det ud til nu at det allerede begynder at skærpe ind på dette tv. Nu til spørgsmålet:

Hvilket tv vil i kunne anbefale:

Max 37'' (Må ikke få større af min far. Ikke til diskussion)
3D (helst passiv)
Optage funktion via usb/harddisk
Med DVB-T2 (så jeg slipper for Boxer boks)

Har ikke haft set så meget på andre tv end LG fra 2012. Håber der kommer nogle tv i 32'' her i 2013.
Samtidig har jeg læst at LG kommer med:

LA660V + LA667V:
Cinema Screen-design
Full HD panel med kant-LED
100 Hz panel (MCI 400)
Smart TV med dual-core processor
Cinema 3D

LA660V og LA667V kommer i 32

Men ingen Dvb-T2. Håber meget i kan forstå mig og gider hjælpe endnu engang :)
Af lgowner
fredekb skrev: Hvilket tv vil i kunne anbefale:

Men ingen Dvb-T2. Håber meget i kan forstå mig og gider hjælpe endnu engang :)
tror ikke vi forstår dig.

men den her uden dvbt2 her til 3500,-
Af fredekb
Den skulle være med Dvb-t2. Det havde LA660V + LA667V ikke. Men hvis jeg kunne undvære Dvb-t2 ville jeg vælge denne.
Så det skal være:

Max 37'' (Må ikke få større af min far. Ikke til diskussion)
3D (helst passiv)
Optage funktion via usb/harddisk
Af fredekb
Ingen andre ideer?
Af J.H.
fredekb skrev:Ingen andre ideer?
Formentlig få hvis overhovedet nogen og det kan du takke din far for. Der er bare ikke ret mange spændende skærme i den størrelse udover dem du har fået i dine andre tråde.

Jeg skrev det ikke i nogle af dine andre (mange) tråde om samme emne men siden du spørger igen: Det er direkte åndssvagt af din far at sætte 37" som maksimal størrelse og det eneste det vidner om er uvidenhed.
Der udvikles betydeligt mere på større skærme, ligesom det også er disse der er størst prisreduktioner på ved tilbud og dermed bedst mulighed for at gøre et godt køb.
Af Bent odense
Enig.Og går ud fra at du har egen værlse.Og du selv bestemmer over dine konfirmant penge gaver.
Af fredekb
Jeg ved det godt.
Faktisk er det 32'' som er max men kan måske få ham med op på 37''.
Prisen er højst ca 6000.kr. Men han mener det er for stort på omkring 2-2,5 meters afstand (skal have lavet værelset om så måske er jeg heldig det kan blive større)
Derfor vil jeg høre om anbefalinger på 32''. Nogle ideer? Har haft set på Sony's nye modeller, men det er uden 3D. Håber der er nogle der opfylder Alle mine kriterier.
Af BrianH
Jeg synes ikke jeg har kunnet se den store forskel på tv i 32". Det er i mine øjne i hvert fald spild af penge at bruge 6000 på 32", som er for smådt til 3D alligevel.
Hellere 3500 for tv'et + højttalere og en playstation
Af J.H.
fredekb skrev:Jeg ved det godt.
Prisen er højst ca 6000.kr. Men han mener det er for stort på omkring 2-2,5 meters afstand (skal have lavet værelset om så måske er jeg heldig det kan blive større)
Derfor vil jeg høre om anbefalinger på 32''. Nogle ideer? Har haft set på Sony's nye modeller, men det er uden 3D. Håber der er nogle der opfylder Alle mine kriterier.
Det er muligt han mener det og i så fald tager han fejl.
Et 40" kan sagtens gå på den afstand (op til 47" ville faktisk også kunne gå) men 40/42" må vel så være kompromisset og allerede der bliver det meget sjovere. Derudover vil jeg råde dig til at skippe 3D og som Brian siger skal der noget størrelse til for at få ordentlig effekt af 3D.
Af fredekb
BrianH skrev:Jeg synes ikke jeg har kunnet se den store forskel på tv i 32". Det er i mine øjne i hvert fald spild af penge at bruge 6000 på 32", som er for smådt til 3D alligevel.
Hellere 3500 for tv'et + højttalere og en playstation
Men vil bruge et vægbeslag så det kommer så langt frem som muligt: http://www.avxperten.dk/vaegbeslagophae ... dtraek.asp

Og jeg ville meget gerne se 3D på mit tv og få lavet 2D om til 3D osv.
Har allerede PS3 og lyd vil jeg bruge Logitech Z506 som er til min pc lige nu. Vil også tilslutte min stationære pc til tv'et.
Af fredekb
J.H. skrev:
fredekb skrev:Jeg ved det godt.
Det er muligt han mener det og i så fald tager han fejl.
Et 40" kan sagtens gå på den afstand (op til 47" ville faktisk også kunne gå) men 40/42" må vel så være kompromisset og allerede der bliver det meget sjovere. Derudover vil jeg råde dig til at skippe 3D og som Brian siger skal der noget størrelse til for at få ordentlig effekt af 3D.
Det er vel lidt ligemeget hvor stort tv'et er for at få det optimale ud af 3D, men vigtigere hvor langt væk det er fra. Og i øjeblikket er der ca 2,5 m og vægbeslaget gør at det kommer 6,2 cm tættere på.
Af fredekb
Er der nogle med forslag til et tv i 32'' med Passiv 3D og Dvb-T2?
En af grundene til jeg også gerne ville have LG 32LM669T var Magic Remote. Jeg syntes den virker smart og nem. Kan man tilkøbe denne hvis man vælger et tv fra LG som f.eks det der blev linket til?
Af J.H.
fredekb skrev: Det er vel lidt ligemeget hvor stort tv'et er for at få det optimale ud af 3D, men vigtigere hvor langt væk det er fra. Og i øjeblikket er der ca 2,5 m og vægbeslaget gør at det kommer 6,2 cm tættere på.
Jamen så siger vi det, god fornøjelse.
Af fredekb
Jeg ved godt jeg ikke aner særlig meget om det, men hvis det ikke må være større hvad skal jeg så gøre?
Det er vigtigt med Dvb-t2 og de andre ting. Og 3D ville jeg meget gerne have