Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af fredekb
Tak for det (igen :) ) Så går jeg ud fra det bliver fra LG medmindre der kommer nogle bedre modeller i år med 3D i 32'' ;) ¨
Hvorfor er det at sortniveauet står på lav, hvis det er sortniveauet det ellers er galt med burde den så ikke stå på mellem eller høj?
Og er der ingen af de andre billed forbedrelse programmer som er værd at have tændt?
Af fredekb
Skal jeg tage dette som et Nej ?
Af Abildgren
Hej igen
Har ikke været i nærhed af min computer defor har jeg ikke svaret
Lav er lidt mærkeligt, men det er det dybeste sort, vælger du høj bliver det lysere, undrede mig også lidt over den betegnelse, men det er muligvis lost in translation. :)
Generelt er biograf et rigtigt godt udgangspunkt, til at vælge brugeropsætningen. Jeg har kopieret det jeg kan fra biograf/bruger til spil/bruger.
Jeg synes det er et godt billede derfor bruger jeg ikke de andre. synes ikke forskellen var til at få øje på. så min står i spil (game) Det var som sagt kun pga. synkroniseringen, som jeg synes er bedre i spil indstillingen.
Af fredekb
Tak så forstår jeg bedre :) Nu er det meget tæt på jeg vælger dette tv...
Hvad med PVR hvordan fungerer dette med dette tv? En anden bruger har skrevet der ikke var helt ligeså god kvalitet på optagelserne som når man ser det normalt
Af lgowner
fredekb skrev:Hvad med PVR hvordan fungerer dette med dette tv? En anden bruger har skrevet der ikke var helt ligeså god kvalitet på optagelserne som når man ser det normalt
der er ingen tid til at konvertere optagelse, så den opservation er ren placebo. live = afspilning = optagelse
Af fredekb
Undskyld men ved ikke helt hvad du mener. Ved godt tv'et kun har en tuner, men man kan vel stadig optage et program imens man ikke er hjemme (hvilket er ret vigtigt for mig) eller se et andet program samtidig så længe det sendes på samme sendenet?
Af lgowner
optagelse = 100% samme ved afspilning.
fredekb skrev:se et andet program samtidig så længe det sendes på samme sendenet?
1 tuner = 1 program som ses eller optages, så kan du nok konkludere resten.

du skal bruge en hjemmebrygget pc eller linux løsning for at gøre det du siger, store producenter tillader ikke sådan noget, da 1 kort = 1 dekodning, og så holder de samme standard ved ukodet kanaler.
Af fredekb
lgowner skrev:optagelse = 100% samme ved afspilning.
fredekb skrev:se et andet program samtidig så længe det sendes på samme sendenet?
1 tuner = 1 program som ses eller optages, så kan du nok konkludere resten.

du skal bruge en hjemmebrygget pc eller linux løsning for at gøre det du siger, store producenter tillader ikke sådan noget, da 1 kort = 1 dekodning, og så holder de samme standard ved ukodet kanaler.
Okay, så kan jeg desværre ikke gøre dette da det er Windows 7. Men kan jeg sætte det til at optage imens jeg ikke er hjemme? Ellers er der vel ingen grunde til at have en Tuner i tv'et?
Af lgowner
du kan klart optage mens du ikke er hjemme, eller samme program du ser, og pause en udsendelse og så fortsætte efter du har været i køleskabet, live-pause eller timeshift som de vist kalder det.

og de fungerer fint via indbygget guide til at markere hvilke som skal optages f.ex boxer som jeg har brugt det til.

OG,
der findes guides på nettet til at kopiere udsendelse ud fra harddisken så du stadig kan gemme dem på en NAS, selvom det officielt ikke er understøttet, så det er lidt ok!
Af fredekb
Fedt det er jeg glad for man kan, har også selv Boxer så det lyder jo fantastisk :) Skal man optage det program man ser for at sætte det på pause eller er det Live-pause/timeshift som jeg også kan bruge uden at optage.

Har lige været inde og søge lidt på google men kan ikke finde noget med kopiering fra harddisk...

Findes der serie optagelse på tv'et? Og er der så ingen grund til at købe Humax BXR-hd2 som jeg ellers har overvejet med 1 tuner ligesom tv'et?
Af lgowner
fredekb skrev:Skal man optage det program man ser for at sætte det på pause eller er det Live-pause/timeshift som jeg også kan bruge uden at optage.

Findes der serie optagelse på tv'et? Og er der så ingen grund til at købe Humax BXR-hd2 som jeg ellers har overvejet med 1 tuner ligesom tv'et?
aner det ikke *2
fredekb skrev:Har lige været inde og søge lidt på google men kan ikke finde noget med kopiering fra harddisk...
se her
Af fredekb
Tak for det, er inde og se på det :)
Af fredekb
Nu tror jeg ikke jeg har flere spørgsmål pt, tak for link til guiden. Har dog stadig dette spørgsmål som jeg håber i kan svare på:

Skal man optage det program man ser for at sætte det på pause eller er det Live-pause/timeshift som jeg også kan bruge uden at optage.

Af fredekb
Er der ikke nok nogle der kan svare på dette? O-O