Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bygone
Mc_Fly skrev:Så fik jeg også min. Min er med A-panel. Men meget vigtigere, så er den uden pixelfejl. Phew! Jeg må indrømme at skærmen ikke stod perfekt (out of the box) - men det problem har jeg nu fuldstændig justeret mig ud af. Der var bl.a. en del backlight bleeding, men det er så godt som væk nu. Jeg er meget tilfreds! :)
Hejsa McFly kan du ikke post dine settings på A udgaven så vi andre kan få de ting væk...har lige sat min til og der er en del lyse områder i kanten af billedet, ved ikke lige hvad de kaldes, og fra fabrikken ser den ud som lort...
Af dhoeglund
Jeg kan hermed informere om at jeg hermed også er med i lotteriet..

Har bestilt min 226BW fra Getmore for den 9. April varen er dog ikke afsendt endnu så de må vel have nogle problemer med lagerbeholdningen.

Håber vitterligt at jeg får S versionen hvis alle rygterne taler sandt... får jeg en A version og bliver bare det mindste skuffet og pixel-fejl brummen ved brightness bliver den returneret med det samme...

Ville bare lige skrive og lægge mit besyv med...

Kommer naturligvis med endnu en reply når jeg har modtaget min skærm...

Har dog en fornemmelse af at jeg har været heldig med valg af retailer, da folk som har bestilt fra getmore og skrevet her alle har fået med S Panel
Af Bygone
Har nu leget en del med A panelet og det bliver bedre og bedre...pt kør jeg med følgende settings:

Brightness : 40
Contrast : 50
MagicColor : Off
Color Tone : Normal
Color Control : R:50 G:50 B:50
Gamma : Mode 3
Coarse : 1840 (kan slet ikke stille på den)
Fine : 0 (kan slet ikke stille på den)
Sharpness : 32

Vil da gerne høre andre om deres oplevelser med A panelet!?! og deres settings...
Af NemliJa
Bygone skrev:Har nu leget en del med A panelet og det bliver bedre og bedre...pt kør jeg med følgende settings:

Vil da gerne høre andre om deres oplevelser med A panelet!?! og deres settings...
Svar mig lige på følgende:

1) Summer/brummer din skærm fra venstre bagside, når du skruer brightness ned? Jeg kan ikke skrue ned for brightness på min skærm, pga. den irriterende lyd...

2) Har du "banding", hvis du slår magiccolor til "Intelligent" og sætter Gamma til Mode 3 (check det her under "gradient test": http://www.lagom.nl/lcd-test/ ) eller baggrunden på eks. http://www.cbb.dk/

3) Hvis du går ind på eks. http://www.tvguide.dk/ og scroller op og ned, flimrer (flicker) baggrunden (den stribede ude i siderne) så også ret kraftigt?

4) Hvis du går ind på http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=375583 og scroller relativt langsomt op og ned (i popup-vinduet), er der så en mørkere "skygge" efter teksten? Du skal her rimeligt tæt på skærmen, for at kunne se det tydeligt.

Dette er nogle ting der generer min en anelse på mit AUO-panel, men jeg har ikke fået svar på disse ting tidligere i tråden :(
Af dennis_hs
Skal lige have et par ting at vide:

Jeg har købt en Asus MW201U 20.1" med TN-panel (stadig gyldig 14 dages returret), og den lider en rimelig grad af to ting:

1: Film er i høj grad "grovkornet". På min gamle CRT var der ikke noget. Men diverse HD trailers f.eks. Batman Begins (1920x1080), hvor der ikke burde være det. Det er primært steder med simple farver f.eks. fra mørkebrun til sort osv. Gælder for alle film, også DVD!

2: Situationer hvor en mørk kant panorerer væk fra en lys flade, hvor det mørke bliver oplyst, lad det være både spil og film.

Er de til stede på 226BW?

PS. På skolen Philips 170-et-eller-andet og min ven's Dell 19" (s-ips) er der ikke noget synderligt.
Af Bygone
NemliJa skrev:
Bygone skrev:Har nu leget en del med A panelet og det bliver bedre og bedre...pt kør jeg med følgende settings:

Svar mig lige på følgende:

1) Summer/brummer din skærm fra venstre bagside, når du skruer brightness ned? Jeg kan ikke skrue ned for brightness på min skærm, pga. den irriterende lyd...

2) Har du "banding", hvis du slår magiccolor til "Intelligent" og sætter Gamma til Mode 3 (check det her under "gradient test": http://www.lagom.nl/lcd-test/ ) eller baggrunden på eks. http://www.cbb.dk/

3) Hvis du går ind på eks. http://www.tvguide.dk/ og scroller op og ned, flimrer (flicker) baggrunden (den stribede ude i siderne) så også ret kraftigt?

4) Hvis du går ind på http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=375583 og scroller relativt langsomt op og ned (i popup-vinduet), er der så en mørkere "skygge" efter teksten? Du skal her rimeligt tæt på skærmen, for at kunne se det tydeligt.

Dette er nogle ting der generer min en anelse på mit AUO-panel, men jeg har ikke fået svar på disse ting tidligere i tråden :(
1. Hvis jeg sætter brightness ned i 0 kommer der en let summen ja.

2. hvad mener du med banding...?

3. ja sidderne flimrer en del men har lige testet det på 3 andre skærme det gør de altså også...

4. den mørke skygge kan anes her ja, men kun hvis jeg stikker fjæset helt op i skærmen...
Af Bygone
dennis_hs skrev:Skal lige have et par ting at vide:

Jeg har købt en Asus MW201U 20.1" med TN-panel (stadig gyldig 14 dages returret), og den lider en rimelig grad af to ting:

1: Film er i høj grad "grovkornet". På min gamle CRT var der ikke noget. Men diverse HD trailers f.eks. Batman Begins (1920x1080), hvor der ikke burde være det. Det er primært steder med simple farver f.eks. fra mørkebrun til sort osv. Gælder for alle film, også DVD!

2: Situationer hvor en mørk kant panorerer væk fra en lys flade, hvor det mørke bliver oplyst, lad det være både spil og film.

Er de til stede på 226BW?

PS. På skolen Philips 170-et-eller-andet og min ven's Dell 19" (s-ips) er der ikke noget synderligt.
Jeg har ikke observeret det på min samsung nej, men lyder for mig også som om du mangler og kalibrerer din skærm så den viser den optimal brightness, contrast og farvefylde.
Af Rieder73
Ja, til mit "held" fik jeg så en med A paneler. Og jeg må sige at jeg ikker er synderlig imponeret. Dem er trods alt bedre en min 24" BenQ, men jeg oplever også en del backlight bleeding nederst på skærmen. Når jeg spiller, kommer der efterslæb (hvid) hvis man bevæger sig hurtigt forbi mørke objekter/kanter. Jeg overvejer at smide den retur og prøve lykken igen for at se om jeg får en med S paneler.

Det er åbenbart rimelig svært at finde en 22"+ LCD skærm der er god hvis den skal bruges til at spille...
Af NemliJa
Bygone skrev:2. hvad mener du med banding...?
At farve-overgange/toninger bliver "grumsede" eller bliver vist i "bånd" (deraf navnet banding). Ses som støj/striber der går på tværs af toningen...
Rieder73 skrev:Ja, til mit "held" fik jeg så en med A paneler. Og jeg må sige at jeg ikker er synderlig imponeret. Dem er trods alt bedre en min 24" BenQ, men jeg oplever også en del backlight bleeding nederst på skærmen. Når jeg spiller, kommer der efterslæb (hvid) hvis man bevæger sig hurtigt forbi mørke objekter/kanter. Jeg overvejer at smide den retur og prøve lykken igen for at se om jeg får en med S paneler.

Det er åbenbart rimelig svært at finde en 22"+ LCD skærm der er god hvis den skal bruges til at spille...
Pas på du ikke får en af de "C" paneler der åbenbart er begyndt at dukke op, for så er den helt gal med kvaliteten...

Jeg fatter virkeligt ikke, at samsung, der selv producerer top-kvali paneler, vil sætte deres gode ry overstyr ved at smide ringere 3. parts paneler i deres skærme... Så skulle de i det mindste være ærlige nok til at sige, at man kan få en skærm med ægte samsung panel til 3000,- og en med AUO eller Chi Mei panel til 2500,-
Af Knolf
Har fået en med "S" bagpå i fona, mens service menu'en siger AU M220EW01.
Der er lidt baggrundslys bleeding i top & bund af skærmen. Ellers synes jeg at billedet står godt nok.
Har ikke prøvet spil endnu.

Er desuden uden pixelfejl :) Som jeg var mest bekymret for
Senest rettet af Knolf 15 apr 2007, 08:54, rettet i alt 1 gang.
Af Mc_Fly
Bygone skrev:
Mc_Fly skrev:Så fik jeg også min. Min er med A-panel. Men meget vigtigere, så er den uden pixelfejl. Phew! Jeg må indrømme at skærmen ikke stod perfekt (out of the box) - men det problem har jeg nu fuldstændig justeret mig ud af. Der var bl.a. en del backlight bleeding, men det er så godt som væk nu. Jeg er meget tilfreds! :)
Hejsa McFly kan du ikke post dine settings på A udgaven så vi andre kan få de ting væk...har lige sat min til og der er en del lyse områder i kanten af billedet, ved ikke lige hvad de kaldes, og fra fabrikken ser den ud som lort...
Info fra service-menuen:

Scaler-MCU: Genesis
Panel Info: AU M220EW01
Version: M-ME22W0BLa-1000
Checksum: 5591

Husk, der er forskel på øjnene der ser, men her er mine indstillinger:

Brightness: 40
Contrast: 60
MagicColor: Intelligent
Color Tone: custom
Color Control: Red 45, Green 52, Blue 34
Gamma: Mode1
Sharpness: 40
Af quadro_jog
Kontaktede Samsung Nordic via Samsung.dk og spurgte om hvorvidt der var forskel på et S og en A model, og i så fald om de kunne forklare denne. Her er svaret:

>>Hei

>>Tak for din henvendelse til Samsung Electronics >>Nordic.

>>Inde på vor hjemmeside, vildu se at panelet har et >>TN panel, den anden
>>type av panel er S-PVA panel.

>>Hvis du har nogen yderligere spørgsmål, er du >>velkommen til at kontakte
>>os igen.

>>Med venlig hilsen
>>Örn Hansen

>>Samsung Support
>>Tel.: 70 70 19 70 (alle opkald til nationaltakst)
>>Hjemmeside: www.samsung.dk
Af NemliJa
quadro_jog skrev:Kontaktede Samsung Nordic via Samsung.dk og spurgte om hvorvidt der var forskel på et S og en A model, og i så fald om de kunne forklare denne. Her er svaret:

>>Hei

>>Tak for din henvendelse til Samsung Electronics >>Nordic.

>>Inde på vor hjemmeside, vildu se at panelet har et >>TN panel, den anden
>>type av panel er S-PVA panel.

>>Hvis du har nogen yderligere spørgsmål, er du >>velkommen til at kontakte
>>os igen.

>>Med venlig hilsen
>>Örn Hansen

>>Samsung Support
>>Tel.: 70 70 19 70 (alle opkald til nationaltakst)
>>Hjemmeside: www.samsung.dk
Det virker TOTALT absurd, at den samme type skærm skulle blive leveret med hhv. TN og S-PVA panel! Den tror jeg sg' ikke på - det må være en fejloplysning!
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 17