Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af asser95
Igår var jeg nede og kigge på det 42" Panasonic tv, fra fona, der før er blevet linket til. Og jeg kunne uden problemer, med en afstand på 2,5-3m, se forskel på det og dens 720p, og så de andre i full HD. Om det var en fejl i opsætningen eller hvad ved jeg ikke men jeg kunne i ihvertfald se det. Udover det var det for lille, og jeg vil istedet meget gerne op i 46/47", og helst led, selvom det sikkert er det nemme og kedelige valg, men det er til gængæld det grønne valg:)

Jeg vil også gerne have mulighed for DLNA, da jeg tænker det er en god måde at spille musik trådløst, hvis man har et par gode højtalere slået til tv'et. Men jeg syntes stadig det er lidt af en jungle at finde det rigtige tv
Af J.H.
De 300,- kr. ekstra om året i strøm rykker intet på den grønne front, så det vil ikke give dig mulighed for at pudse glorien.

Dk´s "bidrag" til miljøet er så forsvindende lille at det nærmest er latterligt sammenlignet med Kina, Pakistan, Indien, USA osv. så der er ingen grund til at vi slår os selv i hovedet på den front, selvom vores såkaldte politikere ynder at opfinde nye områder og måder for os at gøre det på.

Derudover er det helt korrekt at en X50 ikke er specielt interessant og at 42" er for lidt til den afstand du har angivet.
Af PeterD
......Men 5000 kr. er ikke alverden hvis du vil have en stor skærm OVER 42".

Du skal nok regne med ca. 6000 kr. for et 50" og så ryger dit første budget..

Selvfølgelig med 6000 kr. er der mere at vælge imellem..(Men så kører møllen. For 500 kr. yderligere og så 500 kr. yderligere får man lige lidt mere osv...)

Godt råd: Plasma giver STADIG et bedre billede end en LED skærm, uanset hvad sælgerne bilder dig ind..Men står tvet tændt 12 timer i døgnet og spiller du meget konsolspil, så er valget klart LED..

De "nye" skærme er vel også på vej til butikkerne (ofte i marts/april måned), så måske er der snart nogle gode tilbud på "sidste års skærme.."?
Af asser95
Det var nu heller ikke for at spare på miljøet, at jeg ville vælge LED, men mere fordi jeg ikke havde andre argumenter:)

Men ja, jeg spiller meget konsolspil, og mit TV står generelt meget tændt i løbet af en dag.

Men hvad med dette Phillips fra bilka?
http://www.bilka.dk/elektronik/tv/phili ... _other_ds)
Af J.H.
:D Fair nok. Eftersom du spiller meget konsolspil er led anbefalelsesværdigt men spring Philips over.

Det bliver desværre bare lidt svært at finde et godt led i 46/47" til 5000,-
Af asser95
Hvad skulle der være i vejen med Phillips? og hvilke mærker skal man så gå efter? Skal man også holde sig fra mærker som grundig, Toshiba, og finlux?

Det skal også siges at jeg generalt ser meget fodbold:)
Af J.H.
Deres menuer, Philips menuer kører dræbende langsomt....selv kanalskift tager en krig :D

Jeg havde ikke selv erhvervet nogle af de mærker du nævner :)
Af PeterD
Finlux, Toshiba og Daloon. Det grundlæggende svar er: HØJT OG KLART NEJ!!

For guds skyld hold dig fra dem!!! En katastrofe af rang!

Ser du meget fodbold, ja sport generelt er Plasma en skærm for dig. Billedet er "mere glat" ikke så "pixelleret" (groft talt) som på et LED/LCD..og så er farvepræcisionen mere klar på et plasma..

Men omvendt spiller du MEGET konsolspil (Mere end 6 timer om dagen) og du er mester i Call Of Duty og andre voldsspil, og du bruger hovedtelefoner til at kommunikere med dine sprcialstyrker inden I angriber fjenden, ville jeg vælge LED

igen: Du skal op på ca. 6000 kr. for at få en fornuftig skærm over 42"...
Af asser95
Hvad så med lg vs samsung vs sony vs panasonic?
Af PeterD
så sætter du gang i en laaaaaang debat herinde.....

LED er nok det bedste hvis du spiller MEGET konsolspil ( +3 timer HVER DAG )

Min liste:

1. Panasonic plasma (pga. sortniveau, farver)
2. Sony (pga. sortniveau)
3. Samsung (Pga. design på LED skærme)
4. LG (Fordi der mange der skriver herinde de har fået ombyttet skærmen pga. diverse fejl..)

MEN..det er bare mig. Det kan godt være andre har LG som det bedste....

Billigst: Komplett.dk og Elgiganten
Af lgowner
PeterD skrev:LED er nok det bedste hvis du spiller MEGET konsolspil ( +3 timer HVER DAG )
ved ikke hvorfor du lægger vægt på 3 el. 6 timers tid foran skærmen.
Er det ikke en princip sag for dem som vil se film at lige meget om det så er 20minutter de skal se BigBangTheory eller anden tv serie/film eller natur program, så vil farve og billed kvalitet afgøre oplevelsen er go'.

du bør nok slet ikke dele noget op mellem antal timer og interesse, for det er nok mere bare bruges den til spil, så vil folk fortryde de satte consollen til en plasma, selvom de første 5minutter så godt ud.

så man bør nok være seriøs omkring LED hvis man er til konsol spil og benytter den til dette. så er 1 eller 5 timer ikke afgørende det er lag som gør det, og LG skærmene lider rigtig meget af 100ms+ lag, så skip dem.
Af zappedronningen
Panasonics 2012 plasmamodeller kan ikke anbefales, hvis du ser fodbold på kanal 6 eller Eurosport. Medmindre du kan leve med at kunne se logoerne, hver gang en himmel el anden lys baggrund er på skærmen. Konsolspil har jeg ingen erfaring med, men tvivler på det er en god idé. Ihvertfald slet ikke i nærheden af 3 timer dagligt.
Af asser95
Jeg tror aldrig helt jeg fangede, hvorfor lcd er bedre til konsolspil?