Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels brugere :)

Jeg står i den situation at jeg lige er flyttet i lejlighed med 2 andre, og vi har et stort TV i stuen, men jeg står lige og mangler et lille tv til værelset, og jeg synes det er svært at finde rundt i alle de ting den skal ha og kunne, og jeg har prøvet at skimme lidt i forum for at se efter nyttig information.
Men mine fakta er lige nu at jeg har Yousee Fuldpakken, jeg vil gerne kunne se alle HD Kanaler på mit TV, og den skal kunne klare at se film fra computer engang imellem, det skal ikke være rigtig stort, bare omkring de 24 tommer ca.

så lige en gennemgank

Competibel med yousee
24tommer eller deromkring
under 2000kr
HD kanaler
(ved ikke om den skal ha TC2 og alt det der)'

håber i kan hjælpe lille mig :)

jeg skal nok besvare spørgsmål og holde øje med tråden :)

glæder mig til at høre fra jer

Nicolaibruun
Af lgowner
besøg elgiganten og få de 2 skærme præsenteret i ugens avis ,de har HD support og kan bruge DVBC / kabeltv.

det er en philips(2222,-) og samsung(1888,-) skærm.

de bliver svært at finde 24", da det nok ikke eksisterer som tv skærm, kun som monitor og ingen hjælp.
Måske kan føtex hjælpe med noget der, som jeg så ikke kender navne på :)
Af Nicolaibruun
fantastiske forslag :)
jeg har fået et godt øje til den der phillips, må have overset den i avisen da jeg kiggede...
men hvor lang tid ville den kunne være fremtidssikret er det bare 1år eller er det lidt længere tid? :)
fordi har set lidt om DVBT2 eller sådan noget ved ikke om den er nødvendig :) men bare om Tv´et ville kunne klare sig et godt stykke tid :)
Af lgowner
når du snakker yousee, så er det DVBC og det holder skam en del år endnu, før de vælger at gå over til DVBC2 som ikke er udbredt i mange lande endnu.

så du kan nok regne med 3-4år ihvertfald og du lyder ikke kritisk, så yousee kan nok hjælpe med tv valget lang tid endnu, og så kan du jo altid få en ekstern boks om nogle år.

btw,
ingen af disse virker til Boxer, hvis du skulle flytte hen hvor yousee ikke er, og du skal bruge en udendørs antenne til skærmen. Disse skærme har kun DVBT (altså ikke HD), men ikke aktuelt pt med yousee, da du jo bruger kabeltv leverandør til signalet.
Af Nicolaibruun
Okay tak for forklaringen. :)
Jeg forventer ikke at flytte fra yousee nogen dage snart overhovedet. Så vil tage et smut i eleganten og tage et kig.
Mange tak for hjælpen

Hilsen

Nicolaibruun