Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Sidste år købte vi et Samsung ES8005 med forventning om at den optage funktion som TV'et har vi sin Guide ville virke hvis blot vi satte en USB disk til.

Men vi har forgæves forsøgt at få TV'et til at genkende disken og vist nok formatere den og derefter virke til lagring af tv programmer.

Men TV'et genkender ikke disken og vi kommer således ikke videre på trods af at vi har installeret den seneste version (November 2012) af deres software.

Er der nogen der ved hvorledes vi kan få det til at virke?

På forhånd tak
Af A230
Hej
Hvis du prøver med en usb-stick vil det ikke lykkedes dig og optage. Samsung siger man skal bruger en 250 elller var det en 320 gb ekstern harddisk for at tv'et kan genkende den. Ellers smid en mail til samsung og hør hvilken ekstern harddisk de anbefaler.

Håber det hjælper
Af Nielsen123
Tak for svarret A230. Jeg bruger rent faktisk en 1TB ekstern harddisk, dog uden seperat strømforsyning (men det burde vel ikke gøre nogen forskel)

Såvidt jeg ved skal TV starte med at genkende hardisken og derefter formattere den til Samsung format - men det sker ikke.
Af wcc
der er mange der skal bruge en med sep. strømledning, spørg ikke hvorfor ,men tror dette er den vej du skal , har selv et d8005 plasma og med strømledning dur det fint.
Af lrev 1-2
Hej.
Er der ikke noget med en "dedikeret HDMI til HDD"-det mener jeg at der er på min C8705.
Jeg ved ikke om det har nogen betydning?Har selv brugt en Samsung HDD 320 GB sat til HDD HDMI-uden problemer.

lrev
Af Nielsen123
Tusind tak for forslagne Irev 1-2 og WCC - jeg forsoeger at koebe en med stroem.
Af lrev 1-2
Nielsen123 skrev:Tusind tak for forslagne Irev 1-2 og WCC - jeg forsoeger at koebe en med stroem.
Ved ikke m.h.t strømforsyning....tvivler på at det har noget betydning.

lrev
Af hrboenne
Jeg vil godt lidt komme med en lille tilføjelse til A230's kommentar om, at en usb-stick ikke skulle virke på Samsung tv.

Det passer ikke. I mit 46ES7005 har jeg en Sandisk 32gb ultra usb-stick siddende (SDCZ45-032G-U46), og den fungerer aldeles upåklageligt hvert eneste gang den bliver benyttet. Så både usb-sticks og HD'ere kan altså bruges til at optage/timeshifte osv på Samsung. Så skulle det være på plads. O_O

Nielsen123: Den nyeste update til ES8005 er fra 7 januar og kan hentes her:

http://www.samsung.com/dk/support/model ... -downloads

Den hedder i skrivende stund 2004.1. Måske den kan hjælpe dig? De nyeste updates skal som regel hentes fra Samsungs hjemmeside, og ikke bare online via tv'ets egen updateservice. Denne er næsten altid en enkelt version bagud.

Håber du får det til at virke, for det er en lækker feature (B
Af Nielsen123
Løsningen er at man ved at først formaterer harddisken ved hjælp af en computer kan man få TV'et til at genkende den og så virker optage funktionen.