Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle sammen...

Det er måske blevet omtalt før, men jeg prøver alligevel og mangler desperat hjælp.. Jeg har lige købt mig en dejlig 55" Samsung smart-tv (6805) og da jeg tilslutter og får kabler osv i og opsat skærmen som jeg vil begynder den at søge efter kanaler.. Den finder også de fleste, men mange af kanalerne melder den intet signal til... Jeg kommer så i tanke om at jeg har glemt at tænde min signal forstærker, men da jeg tænder den ryger alt signalet på alle kanaler.. Jeg forsøger at lave endnu kanal søgning, men nu kan den slet ikke finde nogen kanaler.. Jeg prøver at koble signal forstærkeren fra og få input direkte fra stikket i væggen og det fungerer perfekt, men jeg har brug for signal forstærkeren, fordi jeg også skal splitte signalet til et andet fjernsyn i et andet rum.. Det skal siges at jeg har stofa - blot til Info..

Er der nogen der har hørt om dette før? At signal forstærkeren simpelthen dræber signalet..?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Prøv at skrue ned for forstærkningen.
Af HaveNeumann
Det kan jeg ikke.. I hvert fald ikke ud fra hvad jeg kan se ... Det virkede fint i den tidligere lejlighed og nu er vi flyttet til ny lejlighed og så virker det pludselig ikke..
Af donoester
Hvad for en model er din splitter/forstærker? Kan dens forstærkningsområde ændres?

Det kunne tænkes, at den kun forstærker et bestemt frekvensområde og dæmper/påvirker et andet frekvensområde (bånd-stop). Du nævner, at du er flyttet. Var Stofas frekvenser i din gamle lejlighed de samme som hvor du er flyttet hen nu?
Af HaveNeumann
Der er ingen muligheder for at stille på noget som helst.. Der er bare et input stik og 2 output stik.. :(

Vi er kun flyttet små 2 km, stadig indenfor Aarhus C, så jeg tror frekvenserne er ens... Men jeg ved det faktisk ikke..
Af Gunraf
Bent odense skrev:Hvordan er dine kabler/stik.Er de HF-TÆT.
Det kunne ihvertfald godt lyde sådan. Ligeledes kan man spørge om kvaliteten på kablet.

Her hvor jeg selv bor, havde en periode problemer, med at jeg i soveværelset ikke kunne finde alle kanaler. Lige indtil jeg fik skiftet til HF-tætte stik.
Af HaveNeumann
Det er næsten pinligt at komme med løsningen herinde.. I går da jeg skrev, var problemet at jeg uden forstærker på, ikke kunne finde en eneste kanal i soveværelset, men havde fuld kanal søgning i stuen.. Efter at have gået og tænkt mig længe om besluttede jeg at jeg ville skille kablet der sad i fjernsynet i soveværelset ad, da jeg ser til min "begejstring" at jeg har glemt at sætte kablet i :p

Kører nu uden forstærker på og kan se samtlige kanaler, både i stue og soveværelse.. Min egen KÆMPE brøler og jeg beklager at have spildt folks tid.. Forhåbentlig kan i alle sidde og grine lidt af mig og nyde at i ikke selv tænker med ekskrement-åbningen ;)
Af Bent odense
Det er hvad der kan ske. :D