Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er ved at se på TV i Elgiganten.

Her har jeg fundet to - tre tv som jeg overvejer at købe.

Jeg er helt "blank" omkring tv deres kvalitet. Det vil i det væsentligste blive brugt til at se alm tv - via Boxer. Derfor er det meste SD signal. Desuden skal der være Netflix mulighed. De må meget gerne kunne afspille MKV filer fra en NAS. Billedkvaliteten er det primære.

Alt omkring facebook, vejret - Det har ingen betydning - Her bruges mobilen eller ipad. 3D visning er sekundært.

Budgettet er omkring 10.000 for et tv i størresen 46".

Jeg har set på følgende:

Samsung 46es8005D - Det primære er pga. det er et pænt tv og mange taler om Samsung. Omvendt er der mange fora, hvor de ikke omtalts særlig pænt. - Ikke min støreste favorit og synes at det fyldes med for meget lir som bevægelsessensor.

Panasonic 47WT50Y - Har fået mange pæne anmeldelser og har et pænt udseende. Skærmen givet et flot billede. Men har desværre kun kunne se lillebror modellen i SD signal.

LG 47LM760T - En sælger foreslog dette TV. Har ingen erfaringer med LG. Tidligere havde det ry for at være noet bras, men jeg kender ikke til mærket. I SD signal var der meget kunstige farver og med ultra megen "rød" farve. Sælgeren beroligede med at det blot var fordi nogle havde indstillet på farverne. Mange er godt tilfredse med TV'et og der får også pæne anmeldelser.

Er godt bekendt med forskellen på aktiv og passiv 3D, men det betyder ikke noget, da det ikke bliver relevant.

Håber at der er nogen, der har gode input - det er især LG vs. Panasonic, som har min interesse, medmindre, der er en masse, som anbefaler Samsung.

Og så forresten et godt nytår til jer alle fra en Newbie :)
Af joachimnb
Ville gå en stor bue udenom samsung. Forstår ærligt talt ikke deres succes herhjemme. I udlandet vinder sony, lg og Panasonic. Mange 8005 har forfærdelig backlight bleeding. I prisklassen ville jeg helst eje et sony hx 855, som jeg også synes er det pæneste tv. Det er heldigvis ikke lavet så tyndt at billedet og baggrundsbelysningen ødelægger alt.

Men det er blot min holdning og som det er fra mine øjne
Af Gunraf
Jeg har selv Samsungen, det er jeg yderst tilfreds med.

Da jeg skulle have tv, stod det mellem det og så Pana'en. Grunden til, at det blev Samsung, var at jeg foretrak designet her. Billedmæssigt synes jeg de er meget lig hinanden, og derfor måtte noget andet bestemme. På givne tidspunkt kostede Pana'en tilmed 1200 kr. mere i forhold til Samsung, hvor der endda var en tablet med.. ikke fordi det er vigtigt, men når der som allerede skrevet, måtte andre parametre til at vælge.

Derfor kan jeg anbefale dig Samsung :) Er dog helt sikker på, at jeg ville være blevet ligeså glad for Pana'en, men den faldt som sagt på nogle parametre.

Flatpanels har jo også givet Samsung-skærmen 'Top Award'.
God jagt.
Af BudZa
joachimnb skrev:Ville gå en stor bue udenom samsung. Forstår ærligt talt ikke deres succes herhjemme. I udlandet vinder sony, lg og Panasonic. Mange 8005 har forfærdelig backlight bleeding. I prisklassen ville jeg helst eje et sony hx 855, som jeg også synes er det pæneste tv. Det er heldigvis ikke lavet så tyndt at billedet og baggrundsbelysningen ødelægger alt.

Men det er blot min holdning og som det er fra mine øjne
Det handler om held, hverken samsung eller sony sortere i panelerne. Du kan være heldig at få et a panel men også et b panel. Hvis du gerne vil være sikker på at få et a panel med begrænset bleeding skal du købe b&o men så snakker vi også en helt anden pris klasse.
asaa skrev:Jeg er ved at se på TV i Elgiganten.

Her har jeg fundet to - tre tv som jeg overvejer at købe.

Jeg er helt "blank" omkring tv deres kvalitet. Det vil i det væsentligste blive brugt til at se alm tv - via Boxer. Derfor er det meste SD signal. Desuden skal der være Netflix mulighed. De må meget gerne kunne afspille MKV filer fra en NAS. Billedkvaliteten er det primære.

Alt omkring facebook, vejret - Det har ingen betydning - Her bruges mobilen eller ipad. 3D visning er sekundært.

Budgettet er omkring 10.000 for et tv i størresen 46".

Jeg har set på følgende:

Samsung 46es8005D - Det primære er pga. det er et pænt tv og mange taler om Samsung. Omvendt er der mange fora, hvor de ikke omtalts særlig pænt. - Ikke min støreste favorit og synes at det fyldes med for meget lir som bevægelsessensor.

Panasonic 47WT50Y - Har fået mange pæne anmeldelser og har et pænt udseende. Skærmen givet et flot billede. Men har desværre kun kunne se lillebror modellen i SD signal.

LG 47LM760T - En sælger foreslog dette TV. Har ingen erfaringer med LG. Tidligere havde det ry for at være noet bras, men jeg kender ikke til mærket. I SD signal var der meget kunstige farver og med ultra megen "rød" farve. Sælgeren beroligede med at det blot var fordi nogle havde indstillet på farverne. Mange er godt tilfredse med TV'et og der får også pæne anmeldelser.

Er godt bekendt med forskellen på aktiv og passiv 3D, men det betyder ikke noget, da det ikke bliver relevant.

Håber at der er nogen, der har gode input - det er især LG vs. Panasonic, som har min interesse, medmindre, der er en masse, som anbefaler Samsung.

Og så forresten et godt nytår til jer alle fra en Newbie :)
Jeg ville også vælge imellem lgen eller panaen. Billedmæssigt synes jeg wt50 er den der står bedst af de 3. Plus du har jo 14 dage til og prøve produktet derhjemme :-)
Af martinlajla
Interessant, jeg sidder netop også og overvejer om det skal være LG 760, eller Pana wt50 y (begge på udsalg i Elgiganten fra i morgen. LG i øvrigt inkl. 3d videokamera, selvom jeg ikke aner hvad den er værd, og det vist kun er et tilbud for ganske få). I den forbindelse kunne jeg tænke mig at høre om der er test af WT50y her på siden, synes ikke jeg kan finde nogen, hvorimod LG760 får Topaward. Har lige set Sony HX855 til under 10t. også, men den kan ifølge testen her ikke følge med LG. Hvad siger I til det?
Mvh. Martin
Af asaa
martinlajla skrev:Interessant, jeg sidder netop også og overvejer om det skal være LG 760, eller Pana wt50 y (begge på udsalg i Elgiganten fra i morgen. LG i øvrigt inkl. 3d videokamera, selvom jeg ikke aner hvad den er værd, og det vist kun er et tilbud for ganske få). I den forbindelse kunne jeg tænke mig at høre om der er test af WT50y her på siden, synes ikke jeg kan finde nogen, hvorimod LG760 får Topaward. Har lige set Sony HX855 til under 10t. også, men den kan ifølge testen her ikke følge med LG. Hvad siger I til det?
Mvh. Martin
Omkring Panasonic har jeg kun set udenlandske tests, bl.a. denne
http://hdguru.com/panasonic-2012-tc-l55 ... view/7619/

Der følger et videokamera med LG'en, men tror ikke at det er noget jeg kommer til at bruge. Derfor prøver jeg Panasonic WT50 og kan jo benytte mig af de 14 dages ombytningsret, hvis jeg fortryder.

Men bemærk lige, at der ikke er en besparelse på kr. 7.000 som de skriver. Den koster trods alt kun kr. 11.000 på deres hjemmeside.
Af lrev 1-2
Hej.
Ved en direkte sammenligning mellem lm860 og es8005 ser det ud til at LG kæmper en del med panoreringer i billedet-den hakker voldsomt.Har nu set dette i 2 butikker,så jeg er blevet lidt usikker på LGèn....lidt ærgerligt da den efter min smag er langt den pæneste.
Billedmæssigt sparker es8005 hårdt r..(min svoger har købt den)-bryder mig bare ikke om dens plastik kanter.
Panasonic kunne jeg slet ikke drømme om at overveje.
mvh

Lrev
Af BudZa
lrev 1-2 skrev:Hej.
Ved en direkte sammenligning mellem lm860 og es8005 ser det ud til at LG kæmper en del med panoreringer i billedet-den hakker voldsomt.Har nu set dette i 2 butikker,så jeg er blevet lidt usikker på LGèn....lidt ærgerligt da den efter min smag er langt den pæneste.
Billedmæssigt sparker es8005 hårdt r..(min svoger har købt den)-bryder mig bare ikke om dens plastik kanter.
Panasonic kunne jeg slet ikke drømme om at overveje.
mvh

Lrev
Du kan ikke tro på billedet i en butik, det er gejlet alt for hårdt op med en masse kunstig billed behandling.

es8005 har ikke plastic kant men aluminiums kant. Du må have set en serie 7 istedet.
Af asaa
BudZa skrev:
Du kan ikke tro på billedet i en butik, det er gejlet alt for hårdt op med en masse kunstig billed behandling.

es8005 har ikke plastic kant men aluminiums kant. Du må have set en serie 7 istedet.
Helt enig. Mange HD signaler kommer fra en bluray. Mon ikke producenten har haft en finger med i spillet på hvorledes dette materiale kommer til at se ud ...

SD signaler er derimod mange gange utrolig dårlige og langt dårligere end det der ses hjemme.

Mit nuværende Sony KDL 32s3000 giver ofte væsentlig bedre SD billeder, end de TV der ses i butikken.

Derfor bør der under alle omstændigheder være ombytningsret på et tv. Det har Elgiganten heldigvis.

Det bliver dog ikke den lokale Elgigant, der får lov til at sælge til mig. De har ganske enkelt en meget dårlig troværdighed.

Fik den 31/12-12 oplyst, at LG'en alene var på tilbud til om med 2012. Derfor betalte jeg et depositum på kr. 500. I 2013 ville det være til normalpris.

Så kan jeg efterfølgende se, at tilbuddet fortsætter i denne uge. Dårlig salgsstrategi og moral. De får lov at beholde deres LG selv og så finder jeg en anden Elgigant, hvor de er en anelse mere trovædige.... Findes det i det midtjyske :)
Af lrev 1-2

es8005 har ikke plastic kant men aluminiums kant. Du må have set en serie 7 istedet.[/quote]

Selvfølgelig kan jeg da det-ikke endegyldigt,men det er da ens for begge tv-samme kilde og begge med" out of the box" indstillinger.Siger ikke at der er et problem,men eftersøger så en LG ejer som kan afkræfte at der er et problem med panoreringer.
Og JO...det er plastik kanter på 8 serien...som skal ligne metal med en gang kunstig "chrome"...det har du vel bemærket,eller??

mvh

Lrev
Af BudZa
lrev 1-2 skrev:Du kan ikke tro på billedet i en butik, det er gejlet alt for hårdt op med en masse kunstig billed behandling.

Selvfølgelig kan jeg da det-ikke endegyldigt,men det er da ens for begge tv-samme kilde og begge med" out of the box" indstillinger.Siger ikke at der er et problem,men eftersøger så en LG ejer som kan afkræfte at der er et problem med panoreringer.
Og JO...det er plastik kanter på 8 serien...som skal ligne metal med en gang kunstig "chrome"...det har du vel bemærket,eller??

mvh

Lrev
Nu har jeg selv lige været ude og købe en es8005 til min far og ejer selv sidste års 7 serie, og der er aluminiums kant på 8 serien, ligesom Rasmus og Torben også skriver i anmeldelsen af tv'et - http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1336395842

Jeg håber da forhåbentlig ikke at du bruger out of the box indstillinger på dit fjernsyn derhjemme. Det ville jeg ihvertfald synes var en synd. Det er en skam når de reklamere med 800hz systemer der beregner flere billeder ind imellem de egentlige billeder, det giver en irriterende soap effekt.
Af BudZa
asaa skrev:
BudZa skrev:

Helt enig. Mange HD signaler kommer fra en bluray. Mon ikke producenten har haft en finger med i spillet på hvorledes dette materiale kommer til at se ud ...

SD signaler er derimod mange gange utrolig dårlige og langt dårligere end det der ses hjemme.

Mit nuværende Sony KDL 32s3000 giver ofte væsentlig bedre SD billeder, end de TV der ses i butikken.

Derfor bør der under alle omstændigheder være ombytningsret på et tv. Det har Elgiganten heldigvis.

Det bliver dog ikke den lokale Elgigant, der får lov til at sælge til mig. De har ganske enkelt en meget dårlig troværdighed.

Fik den 31/12-12 oplyst, at LG'en alene var på tilbud til om med 2012. Derfor betalte jeg et depositum på kr. 500. I 2013 ville det være til normalpris.

Så kan jeg efterfølgende se, at tilbuddet fortsætter i denne uge. Dårlig salgsstrategi og moral. De får lov at beholde deres LG selv og så finder jeg en anden Elgigant, hvor de er en anelse mere trovædige.... Findes det i det midtjyske :)
Har det på samme måde, jeg er rigtigt glad for elgigantens 14 dages fuld returret, men omvendt har jeg ikke mødt en ærlig sælger derinde endnu, og hver gang jeg kommer derud for at købe stort ind mangler der altid en ting som de ikke har på lager.
Af lrev 1-2
Hej.
Om du så havde købt til hele din familie,så er det stadig en plastic kant som skal ligne chrome(alu er ikke blankt med mindre det er poleret op-og det er det IKKE på et Korea produkt)
Men nok om det-kan du ikke blot prøve at komme med noget brugbart i stedet....:hvorfor hakker LG på den samme Blu-ray,som kører perfekt på Samsung nedenunder?

Iøvrigt kører jeg med Flatpanels indstillinger som de fleste herinde...hvad det så iøvrigt har med sagen at gøre.
mvh