joachimnb skrev:JesperAndersen skrev:dostojevskij skrev:Jeg har lige købt denne Samsung ue40es6575 hos Fona til kr 5000
Må sige jeg er skuffet over billedkvalitetten.
At lydkvaliteten er elendig vidste jeg på forhånd men sådan er det jo vel med de fleste fladskærme.
Mit Philips pfl4606h/12 (kr 3500) fra forrige år har både bedre billeder og lyd.
Fona annoncerer med "enestående billede" på denne Samsung.
Det holder ikke på den jeg har købt. 
Som om et tyndt lag uklar lak er lagt ud over skærmen. Det er simpelthen ikke skarp nok. Med justering af skarpheden synes jeg ikke det ændrer meget. Måske noget er galt med tv'et?
Eller er det sådan? Så må jeg kraftigt fraråde købet.
Men jeg vil kontakte Fona næste åbningsdag og høre nærmere. 
Hvordan er det med returret hos Fona?
De fik mig overtalt til en femårig forsikring. Måske den fremmer/hæmmer noget?
Jeg skal nok melde tilbage snarest om hvordan Fona vil tackle dette og om der er noget galt med den model jeg har købt.
Jeg har lige købt et Samsung UE40EH6035, som jeg mener billedmæssigt er ens med dit, og må sige at jeg er MEGET tilfreds/overrasket over at billedet er SÅ godt. Jeg har ingen problemer skarphed, lyd eller andet.
Jeg betalte Kr. 3.800 for dette ( ved at Bilka i næste uge har det på Udsalg til kr. 3.500), og finder dette "urimeligt billigt" billedkvaliteten taget i betragtning
- at det så samtidig har en fortræffelig EPG, og en remote der reagerer prompte, hvor jeg kan pege direkte modsat af TV'et og hvor det alligevel reagerer på fjernbetjeningen, er blot ekstra bonus.
I et helt mørkt rum med baggrundsbelysningen over 75 procent, hvor meget backlight bleeding er der så på det?
- det skal jeg ikke kunne sige med sikkerhed, sådan rent faktuelt/procentuelt. Har ganske enkelt ikke måleudstyr til dette.
Men kan fortælle at der i bunden og op til en 2-3 cm, og mest synlig i TV'ets 
H.side, slipper en smule lys ud. Og om jeg skal være MEGET kritisk, fornemmer jeg at TV'ets højre side generalt er lidt mere "lystæt" end den V. side...men vi taler om "fornemmelser" mere end egentlige "observationer ud. 
Igen; TV'et skal måles ud fra dets pris, ikke ud fra "absolutte værdier".
Omend til den vejledende pris på Kr. 5.000 det har, oplever jeg TV'et som særdeles godt. 
Især, hvilket var en "dealbreaker" for mig, så oplever jeg minimalt slør v. f.eks. tennis- og badmintonoptagelser, som jeg ser meget. Kiggede på andre 37 + 40" TV (Panasonic, Philips og Samsung 5-serie), og der var tydeligt slør at spore...)

M.V.H.
Jesper Andersen