Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af got2kill
Jeg har lige købt et 760t til 14999 skr og kommer hjem og ser at i næste uge har 960V på tilbud til samme pris...

Er 960T meget bedre eller hvad ???
Af Bent odense
Læs tests af LG:960V-760T(HER PÅ FLATPANELS).
Af got2kill
Ja men kan ikke rigtigt læse om det er meget bedre...
Brugeravatar
Af edinger
got2kill skrev:Ja men kan ikke rigtigt læse om det er meget bedre...
Om det højere modelnummer og den sædvanligvis højere mérpris modsvares af en tilstrækkelig højere kvalitet, er altid en subjektiv vurdering.

Så det må du selv afgøre.
Af got2kill
Tror sku bare jeg pakker skidtet ud og sætter det op :)
Af ramlas
Det var da en dyr pris, elgiganten har haft den på bud til 9'999 kr. For et stykke tid siden.
Af ramlas
Ja selvfølgelig troede det var 47'' go pris så;)
Af Nauticay
Jeg har selv LM960. Hvis det var mig, ville jeg pakke ned LM760 og bytte det med LM960, hvis du kan få det til samme pris. Og ja, det er et bedre tv på alle punkter.

lykke til O_O
Af janbau
Nauticay skrev:Jeg har selv LM960. Hvis det var mig, ville jeg pakke ned LM760 og bytte det med LM960, hvis du kan få det til samme pris. Og ja, det er et bedre tv på alle punkter.

lykke til O_O
Jeg har LM760 som jeg er meget tilfreds med . Men ville da også helt klart vælge LM960. især da til samme pris .

MEN !!

Som der bliver skrevet i testen lider 960 af denne fejl med 24 P og Bluray som jeg vil synes er en alvorlig fejl . Er det noget som er rettet nu da der jo er kommet en del nye firmvare siden testen ? .
Eller er det noget som du slet ikke har bemærket på din LM960 Nauticay .

Fra testen på Flatpanels
HD-billeder fremstår fantastisk flot. Detaljerigdommen og farvegengivelsen er rigtig god, og hurtige bevægelser håndteres overbevisende – i hvert fald med de fleste signaler. Vi bemærkede kort inde i vores tests, at såfremt man tilslutter en Blu-ray-afspiller, der udsender 1080p24 indhold (det gør Blu-ray afspillere, men ikke andre enheder), så kæmper tv’et med et markant niveau af slør – især i mørke scener. Det påvirker synligt billederne. Det er et lidt underligt problem, og ikke noget som vi har oplevet på LGs tv før, men det er for markant til at ignorere. Vi prøvede at opdatere software på tv’et, men det løste ikke noget.
Problemet lader til kun at opstå med 1080p24 formatet, hvilket er underligt, fordi LM960V rent faktisk er et meget hurtigt LCD-TV. På grund af den baggrundsbelyste Nano LED-teknologi, kan LG udnytte scanning backlight, der reducerer bevægelsesslør synligt. Og det virker med alt andet end 1080p24 formatet, som anvendes af Blu-ray-afspillere
Af got2kill
Ok jeg pakker det samme og henter et 960 i stedenfor... :)
Af klinge
janbau skrev: Problemet lader til kun at opstå med 1080p24 formatet, hvilket er underligt, fordi LM960V rent faktisk er et meget hurtigt LCD-TV. På grund af den baggrundsbelyste Nano LED-teknologi, kan LG udnytte scanning backlight, der reducerer bevægelsesslør synligt. Og det virker med alt andet end 1080p24 formatet, som anvendes af Blu-ray-afspillere
Eftersigende skulle alle LGs 2012 (6,7,8 og 9 serien) TVs have 1080p24 problemet. Det havde de ihvertfald dengang en englænder opdagede problemet med hans 960. Jeg ved ikke om LG efterhånden har løst problemet eller bare har tiet det ihjel.

Jeg har selv 860v men har ikke en BD afspiller eller den specifikke mørke Harry Potter scene som kan fremkalde problemet. :)

Problemet ses kun i mørke scener afspillet med 24 fps.
Af got2kill
Nå nærlæste reklamen det er et LM860 og ikke 960, men ville i ikke tager 860 fremfor 760 ??
Af klinge
Ja, selv om forskellen er lille.

Forskellen er det fysiske design og så har den dual core processer frem for single.

Ren billedmæssigt er det nok ens.

Jeg fik selv tilbudt 860 til samme pris som 760 i sin tid og tog 860'eren. Jeg kan ikke se hvad argumentet skulle være for at vælge 760.

-Morten