Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
En mellemting med "at virke" og "ikke at virke" er pixelleringer, der kan komme sporadisk. Hvis de er konstante, så er man meget tæt på "virker ikke".

Bitfejlniveauet afhænger af frekvensen, som kanalerne kører på, og det er derfor nogle kanaler virker godt, mens andre virker mindre godt. Et bedre/ kortere kabel kan forbedre forholdene. Jeg har forsøgt mig med en signalforstærker, men den har ikke virket: Forstærker jeg signalet kommer der bitfejl på kanaler med høj frekvens, og skruer jeg ned på den, så er der ikke tilstrækkelig forbindelse til kanaler med lav frekvens. Mit problem kræver total udskiftning af alle kabler, mens du kan løse det noget nemmere og noget billigere.

Trådstarter: Sørg nu for at få indstillet det tv, når du nu har brugt så mange penge på det. Dette gør man IKKE ved at bruge den picture wizard, der er i tv''et. Du skal have slukket for alle de digitale "billedforbedringer" herunder også skarphed, og så skal du have fat på en indstillings-dvd, eller indstillinger fra en test.
Af wdkjech
Prøvede indstillingerne som anbefalet til et LM760. Det blev en smule bedre. Under lidt Champions League fodbold i går var der dog nogle "vertikale striber" i billedet.
Af klinge
Vertikale striber som man kan se under fodbold tyder på du har fået et panel der lider af Banding. Det kan du ikke få væk uanset hvad du skruer på. Det er en bytter hvis det er tydeligt.

Mvh Morten
Af Cassius99
Hvis dit indgangssignal er svagt eller den kanal du ser sender i et dårligt format er der ikke nogen skærm der giver et godt billede. Dårligt input = dårligt output. Du finder ikke en kanal der er dårligere end news, håber snart de gør noget ved det. Tv2 "HD" sender en del indhold der ikke er hd og meget indhold der er opskalleret. Find en rigtig HD kanal eller endnu bedre se en blueray film hvis du vil vurdere om billedet er godt.

Derudover findes der ikke en kalibrering der passer alle, så leg med indstillingerne. Brug evt en kalibrering disk og lav forskellige settings alt efter forhold og indhold. Jeg arbejder selv med at kallibrere mit tv med forskellige indstillinger til fodbold, film etc. Du kan med fordel lave en setting til at se indhold om dagen og en anden til indhold om aftenen etc.