Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mr. M
Jeps, jeg har efterhånden brugt forfærdelig lang tid på diverse forums og anmeldelses sider, inklusiv denne, og må konstatere at vejledning fra eksperter (jer) nok er en kærkommen mulighed for at vælge det rigtige fjernsyn.

Med chance for at lyde som en af de utallige lykkeriddere, leder jeg sjovt nok også efter et fjernsyn i 46"/47" størrelsen.

Jeg har ingen mærkepræferencer, ud over at jeg, med chance for at træde nogle over tæerne, synes at Samsung's skærme generelt virker lidt for plastik agtige, og at deres smart menuer er for langsomme, på trods af deres dual core processer. Dermed ikke sagt, at deres billede er dårligt, for det er trods alt rigtig flot.

Jeg har læst en række anmeldelser af forskellige fjernsyn og er kommet frem til nogle ganske fine skærme jeg skal gerne skulle have indskrænket.

ue46es8005 (på trods af min skepsis, er det stadig god value for money)

47WT50 (forholdsvis dyr, men synes den har et rigtig flot billede og understøtter langt de fleste formater over USB)

47lm860 (Understøtter PLEX, og benytter sig af passiv 3D, hvilket jeg nok mest er til)

Ved ikke om der er andre jeg burde have med i overvejelserne?
Først og fremmest går min spørgsmål på fordele og ulemper ved disse modeller, jeres erfaringer?
2. Understøtter WT50 Flash i browseren, ligesom de to andre?
3. ....følger formentlig

På forhånd tak

Mvh Mr. M
Af Bent odense
Når du har 12000-15000 til rådighed.Så vil jeg anbefale du gå op i 55 tommer.Der du for mest billedekvalitet og tommer for 12000-15000kr.er at du vender blikket mod pannasonic plasma,OG så er der også sony 55HX855.Der også fået en udmærket test her på fl.
Af Mysen
Med fare for at det lyder som om, jeg underkender din research, så er det verdens dummeste idé at basere sit tv-køb så meget på smart-tv. Undskyld hvis dét fremstår flabet.
Smart-tv lyder som en god idé, men det er det bare ikke endnu. Alting er langsomt og træls at navigere i, og du vil få mere ud af at browse internettet på en mobiltelefon end på et tv. Hvis du synes, Samsungs Smart platform er ringe, så er det altså tilfældet på alle andre modeller ligeledes.

Det er nogle ret dyre modeller, du har valgt, men du har ikke nævnt noget om, hvordan du hovedsageligt vil bruge tv'et udover Smart-funktioner, og du har ikke nævnt, hvor langt du har fra tv-skærmen. Derfor kan man heller ikke kommentere på størrelsen og teknologien, men jeg vil dog give Bent ret i, at størrelse er en direkte og meget vigtig faktor på billekvaliteten. Man ser simpelthen flere detaljer på en større skærm. Desuden har du ikke nævnt, hvorfor du undgår plasma, bevares, det er der grunde til, men du har bare ikke fortalt om dem. Der er absolut INTET rationelt i at fastsætte sig på én teknologi, med mindre man har sat sig aldeles grundigt ind i, hvad der passer til én, men eftersom du skriver herinde, så er jeg ikke sikker på, at det er tilfældet.

Jeg ville ikke vælge nogen af de skærme, du har kigget på. Jeg synes de er for dyre, og jeg er fløjtende ligeglad med deres dual-core processorer og om de leverer 3D med aktiv eller passiv teknologi. MEN - det er jo bare min subjektive kommentar, og den kan du ikke rigtigt bruge til noget. Hvis du ønsker en objektiv kommentar, så er de alle temmeligt dyre ifht. størrelsen, og så er de desuden temmeligt jævnbyrdige på billedkvalitet.
Der findes bedre og billigere på markedet, men du har jo, udover Smart, nok også øje på design, og så er det ikke sikkert, der findes andre modeller, der passer dig bedre.
Brugeravatar
Af edinger
Uden at det skal blive for indespist, må jeg erklære mig fuldstændig enig i de forriges betragtninger.

Frem for at vælge ud fra, hvilken smart-tv-platform, som ser bedst ud på papiret, bør du reflektere over dit brugsmønster samt de fysiske rammer, hvori skærmen skal fungere, og vælge paneltype og skærm derudfra.
Af Mr. M
Super, tak for respons. Kan godt se, at jeg har fokuseret lidt for meget på Smart delen, hvilket egentlig ikke er det vigtigste.

Angående afstand, kommer jeg ca til at sidde 4 m fra skærmen. Jeg ser meget fodbold, håndbold og når sæsonen er til det cykling. Ydermere ser jeg også tit film, både i 3d men også 2d. Jeg vil gerne kunne streame trådløst fra computeren. Derudover har jeg Iphone og vil gerne kunne styre fjernsynet med denne. Jeg vil også gerne kunne leje diverse film gennem VoD. Dernæst vil jeg også gerne læser nyheder via internetbrowseren.

Mit primære krav er naturligvis at billedet skal stå super skarpt når jeg ser fodbold. Om det så er plasma eller LED må i meget gerne hjælpe mig med at finde frem til. Glem, at jeg har fokuseret så meget på Smart delen, da det alligevel er en mindre del af det.
Af anders1515
Hej

Har selv lige været nede i et Panasonic Center, hvor man kan købe 47WT50Y modellen til 12.000(!) hvilket må siges at være en del under normal pris. Vi glæder os i hvert fald til vi får det hjem.
Brugeravatar
Af edinger
Du vil måske have glæde af at læse disse tråde:

• Emne: 42"-47" med smal ramme (link)

• Emne: Nyt familie-TV i 9.000 - 13.000 kr. klassen (link)

• Emne: Hvad synes DU ville være bedst til mig? (link)

• Emne: Hvilket TV til "gammeldags" behov (link)