Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du får en langt bedre firmware, som efterhånden er blevet et helt styresystem i sig selv. Synologys ligner efterhånden en Linux maskine når man logger ind på den. Der er sikkert også noget perfomance at hente, men om det batter er nok mere tvivlsomt. Personligt er jeg ret glad for alle de features min Synology tilbyder og den nemhed man administrerer dem med.
Af Nullermanden
Vedr. WD-live får du en løsning som er billig, og har en del standard features. Er du tilfreds med dem, så vælg den. Jeg vil iøvrigt bruge 2-300 kr mere og få 3 TB!

Vedr. QNAP som jeg selv har, er det som Torben skriver (for Synology), en Linux computer, og man kan installere et hav af ekstra apps. QNAP/ Synology er dyrere, men har så bedre CPU, og kan customiseres meget.

Lacie ville jeg holde mig fra
Af Sjavse
Nullermanden Jeg er også blevet ret vild med den WD-live. Både pga prisen og at den uden tvivl vil kunne opfylde de få krav jeg har.
Har du erfaringer med Lacie siden du vil holde dig fra den?

Et andet spørgsmål:
Jeg har en Plex app på mit Samsung tv og har installeret Plex på min computer så det hele kører sammen ved afspilning fra min computer, og jeg er ret glad for den måde Plex ser ud og organiserer mine film, billeder og musik.
Mit spørgsmål er så om man kan installere Plex på en NAS så det er Plex der bliver brugt til at afspile film osv?

På forhånd tak :)
Af BudZa
Jeg bruger selv WD 1TB

Valgte ikke at købe en større da jeg sletter film jeg alligevel ikke ser mere med tiden. Det jeg godt kan lide ved WD er at den ikke har nogen blæser og derfor bruger mindre strøm plus at den næsten er lydløs.

Den har også mange forskellige features som god backup, mobil app så du kan se dine film eller serier på farten. Du kan koble den op med din bærbare uden for hjemmet gennem vpn så du kan bruge den som din egen personlige drop box.

Edit: Den bruger 5W i standby og 10W under load.

Hvad angår performance har jeg streamet et 47 gb blu ray rip over til min boxee unden problemer.
Af quinty
Plex og Synology.

Hejsa.
Jeg har selv en Synology NAS server og den køre plex.

Vær dog opmærksom på følgende.

1. Det er kun ARN processorer der kan køre plex server.
2. En NAS server cpu er ikke kraftig nok til at Transcoding film som din computer nok er.

Mvh Jens
Af M-Sniper
Hej Sjavse (Quinty)

Plex kan køre på synology og Qnap.
og det er korrekt at de nas der kun har ARM processor ikke kan transcode dine film om til et andet format., men samsung tv generalt har ok understøttelse af filformater.tror ikke du får det store problemer.

køber du nas server med intel processor kan plex server kørende på disse nas transcode.

Men Nas med intel processorer er pæn dyre..
Af Nullermanden
Sjavse skrev:Nullermanden Jeg er også blevet ret vild med den WD-live. Både pga prisen og at den uden tvivl vil kunne opfylde de få krav jeg har.
Har du erfaringer med Lacie siden du vil holde dig fra den?

Et andet spørgsmål:
Jeg har en Plex app på mit Samsung tv og har installeret Plex på min computer så det hele kører sammen ved afspilning fra min computer, og jeg er ret glad for den måde Plex ser ud og organiserer mine film, billeder og musik.
Mit spørgsmål er så om man kan installere Plex på en NAS så det er Plex der bliver brugt til at afspile film osv?

På forhånd tak :)
Vedr Lacie, har jeg en god ven som havde en del problemer med sin Lacie NAS. Jeg hjalp ham, og jeg oplevede den som langsom, med et ringe interface. De er måske blevet bedre, men jeg har ikke gode erfaringer med den.
Af PALLEMANN
jeg har en ts 859, så vidt jeg kan se har den Dual Core Intel® Core™ i3-2120 Processor 3.3 GHz. kan denne mon gøre arbejdet, jeg er på forsøgs stadige nu med plex men kunne godt tænke mig en dialog med en som har arbejdet med programmet og kender til dette.