Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har lige konstateret 5-6 pixelfejl midt i skærmen, har nu haft en tekniker fra Samsung ude, det viser sig at være tordenfluer der har fundet sig til rette i panelet, det dækker garantien tilfældigvis ikke, så nu står jeg med et 20.000 kr dyrt tv med sorte prikker midt i skærmen og kan ikke gøre en pind, er der andre der har haft eller har hørt om problemmet !:(
Senest rettet af Morten H 02 okt 2012, 20:23, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Problemet har været oppe og vende før, men det er et par år siden jeg sidst hørte om det herinde tror jeg. Dengang var det ret pudsigt, at der netop i garantibestemmelserne var taget højde for tordenfluer specifikt. Når først fluerne er døde, så er der ikke så meget du kan gøre for at få dem ud. Du kan prøve at blæse luft ind i skærmen, men fluerne er sandsynligvis kravlet ind ét sted og så kommet ned mellem panel og front igennem nogle sprækker, som kan være svære at få en luftspray ind til.
Af Morten H
Har lige haft fat i Samsung support igen for at få de officele garantioplysninger på det problem, det havde han ikke, men han havde sjovt nok hørt til problemmet og var godt klar over at de ikke dækkede det, men han vil se om han kunne finde de oplysninger, så nu må vi se hvad der sker.
Af lgowner
hvad med at prøve din indbo forsikring. det er jo hændeligt uheld af skærmen får denne defekt? dog er det jo ikke helt ødelagt, men du kan da få skaden vurderet af service center og måske få forsikring til at dække?
Af JesperKeller
Yikes! Det er ikke en sjov fejl, nej ... Endnu værre er at Samsung ikke dækker denne fejl!
Har en ven som havde købt sig en LG skærm for et års tid siden, og han fik også en tordenflue i sin skærm. Den hentede LG med det samme, og mindre end 5 dage senere fik han besked om at han kunne henvende sig i sin lokale Elgiganten og købe noget nyt for hans penge.
Brugeravatar
Af MigSelv
lgowner skrev:hvad med at prøve din indbo forsikring. det er jo hændeligt uheld af skærmen får denne defekt? dog er det jo ikke helt ødelagt, men du kan da få skaden vurderet af service center og måske få forsikring til at dække?
Hændeligt uheld? Nej da, det er om noget en konstruktionsfejl.
Af Morten H
Har lige taget et macrobilled af "den" det er jo vandvittigt at den kan komme derind, har lige fået svar fra Samsung ang. garanti dokumentation på problemmet, de har ikke noget officielt garantidokument på det, kun at de ikke dækker det, men nu har jeg skrevet til forbrugerrådet, så må jeg se hvad de siger..
Af mik57
må man se makrobilledet af "den".
Af Morten H
Hvordan sætter jeg billedet ind?? :)
Af klingenberg
Konstruktionsfejl, stil dig ikke tilfreds, medmindre Samsung gør noget ved det.
Af mik57
har den været der hele tiden , eller.
er det overhovedet en tordenflue.
hvis det ikke er et typisk dansk insekt ,må den/det vel stamme fra producentlandet.
Af Morten H
Er sikker på den har været der fra starten, Samsung vil ikke dække, så nu ryger den til "rep" hos elgiganten, og hvis de siger nej har jeg haft fat i Forbrugerrådet, så køre vi en sag, for det kan ikke passe at der ikke er nogen der vil tage et ansvar for et nyindkøbt skærm i den dyre ende.
Af Satori
Morten H skrev:Er sikker på den har været der fra starten, Samsung vil ikke dække, så nu ryger den til "rep" hos elgiganten, og hvis de siger nej har jeg haft fat i Forbrugerrådet, så køre vi en sag, for det kan ikke passe at der ikke er nogen der vil tage et ansvar for et nyindkøbt skærm i den dyre ende.
Hej Morten
Føler med dig......

Det kan ikke passe at det er danske tordenfluer, det må være fra produtionen i østen. Men hvis samsung holder fast i at der kan kravle fluer ind i deres produkter, lugter det lidt af produktionsfejl.

Har selv et ES8005 55 tommer og er rrigtig glad for det, men er ekstra glad for at jeg fik tegnet ekstra forsikring, når jeg læser om sådanne mærkelige fejl.

John