Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af 250
Ville høre om der var nogle herinde som har erfaring med disse to. Mit spørgsmål lyder kort og godt. Hvem leverer det bedste signal? - billede og lyd? ;-)

Mhv
Af lgowner
250 skrev:Ville høre om der var nogle herinde som har erfaring med disse to. Mit spørgsmål lyder kort og godt. Hvem leverer det bedste signal? - billede og lyd? ;-)

Mhv
boxer leverer vist bedre HD kanaler? så må de være bedst, selvom deres bitrate nok også ligger nede omkring 2Mbit. dog er trio så en netværksbelastning på en familie linie, så boxer må igen være bedst i familie setup.

er det næste så prisen, så kan trio pakken måske være at foretrække.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kommer an på hvad man vil have med i sin Trio-pakke. Alt koster ekstra hos TDC, dvs. en ekstra IPTV boks, HD-kanaler, mulighed for at optage på sin boks osv. så er man hurtigt oppe på 200 kr. OVENI prisen på et almindeligt Trio-abonnement.

Et hurtigt regnestykke med tilvalg på Trio:
Grundpakke (23 kanaler): 399,-
Mere end én boks: +69,-
HDTV kanaler: +79,-
Optagefunktion på de bokse man allerede HAR betalt for ("Plus"-pakken): +99,-

Dvs. på en måned betaler du 400 kr. for abonnementet og dertil kommer 250 kr. i tilvalg, dvs. godt 650 kr. for TV, internet og telefoni.

Personligt synes jeg det er optrækkeri, at man skal betale for at få låst optagefunktionen op på boksene. Men mon ikke TDC har lugtet at ingen gider betale ekstra for deres start-forfra feature, samt de ret elendige 100 film man også får i denne "plus" pakke.
Af 250
Fuldstændigt helt enig med jer begge! - totalt optrækkeri og uden ret mange valgmuligheder...
Hvor jeg bor er der kun tele/intertnet ind i huset, og kan max. få 10Mbit! På nuværende tidspunkt har jeg Boxer Mix og HomeDuo (net og tele.) Men prisen er næsten den samme hvis jeg vælger HomeTrio (net, tele. og tv) + HD-pakken! - som jeg forstår deres priser!! - vel at mærke uden TV2 News ;-) Men så er der også stadig det med ekstra tv, netværksbelastningen, optage m.m...
Men hvem tror i også giver det bedste billede?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har desvære kun prøvet Trio i en version uden HD-kanalerne, så jeg har ikke ved selvsyn set hvor godt eller dårligt det er. Men vær OBS på at du intet kan lave på internettet hvis du vil se HD på Trio. Og du kan heller ikke optage imens du ser noget andet når du kun har 10 Mbit.
Af lgowner
Torben Rasmussen skrev:JOg du kan heller ikke optage imens du ser noget andet når du kun har 10 Mbit.
de vil reservere 2Mbit per kanal brugt, så den vil så ryge ned på 6Mbit reel forbrug, hvis optagelse også skal være muligt.

det skal siges at det er baseret på nabo som har optage funktion og 1 boks og dengang (for lang tid siden) da var info'n at der skulle 2Mbit til
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den nuværende anbefaling er 3.8 Mbit/s pr. kanal der ses/optages.
Af lgowner
Torben Rasmussen skrev:Den nuværende anbefaling er 3.8 Mbit/s pr. kanal der ses/optages.
der var ikke HD kanaler i tilbud dengang, så måske er det max anbefalet Mbit på ens linie, hvis man tilvælger HD kanalerne. de må jo være lidt bedre selvom bitrate kan gøres mindre så er billed jo størrere.

det er vel også lidt gammeldags kun at have 8Mbit begrænsning. så en 10Mbit + tv + optagelse er vel normalt for de fleste.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så vidt vides, så sender de HD-kanalerne ved 7-8 Mbit/s på TDC, hvilket er ca. det samme som Boxer kører med.

Vi lavede engang nogle målinger, som så således ud
Billede

Nu er Boxer måske ikke den bedste konkurrent hvis det er HD-kanaler man gerne vil have pga. deres manglende udbud, så i virkeligheden er sammenligningen nok ikke helt fair.
Af 250
1000 tak for jeres svar :-)
7-8 Mbit/s!! Vil det sige at Boxer's HD og TDC's HD kanaler udmiddelbart vil være ens i kvalitet? Men vægler jeg TDC så er det kun 1 tv og en smule net der kan køre på samme tid?!
Det kunne være rart hvis Boxer kom med nogle flere HD kanaler. - og 3+... ;-)