Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PartyBent
Hej flatpanels :)

Er kommet i den situation jeg skal til at opgradere mit gamle panasoic PX80 og havde endligt låst mig lidt fast på et Panasonic TV TX-P50ST50Y da jeg har været meget glad for mit gamle, men har så læst
http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=26978
og testen inde på recorder hvor de snakker om Dynamic false som skulle være et problem..

Har så kigget på LG 47LM669T som jeg var ude og kigge på i sidste uge også hvor jeg så på tv og syntes at det så meget fint ud og kan se at de har det til 8000 kr ligesom panasoic koster..

Ville det være en fordel at vælge LG skal mest bruge det til at se 60 % sport (fodbold) på 30 % film og 10 % konsol spil
Brugeravatar
Af edinger
PartyBent skrev:Ville det være en fordel at vælge LG skal mest bruge det til at se 60 % sport (fodbold) på 30 % film og 10 % konsol spil
Nej, det vil mildest talt ikke være en fordel at vælge LM669T frem for ST50. Og da slet ikke til sport og film, hvor plasmaskærmene excellerer.

Men det er jo, hvad "eksperterne" siger. Hvis du synes godt om LM669T — selvom det sjældent kan anbefales at sammenligne skærme i en butik — kan du da sagtens vælge denne. Det er trods alt ikke bloggerne fra HDTVtest, AVForums eller AV-Blog, som skal leve med den.
Af torak
Nej, det vil mildest talt ikke være en fordel at vælge LM669T frem for ST50. Og da slet ikke til sport og film, hvor plasmaskærmene excellerer.
Har tidligere haft et 42gt20e plasma som jeg var utroligt glad for, men lige når det kommer til sport synes jeg altså ikke det var specielt godt, og der var ofte lidt slør ved hurtige bevægelser.

Dog var det suverænt til film og 3d.
Af PartyBent
Jamen sidste jeg købte tv fik jeg nemlig også afvide at hvis man så sport skulle man købe plasma men det er alligevel en 4 år siden :)

Er bare bange for Dynamic false de nævner skulle være et problem for skærmen, da jeg var ude og kigge på den var der en eller anden natur film på den så kunne ikke rigtigt bruge det til så meget :)

Men ja det sku svært at vurdere når de ikke var i samme butik og man ikke så billed op mod hinanden..
Ville bare gerne have en skærm med et bedre billed en den jeg har nu og så helt uden nogen skavanker for den jeg har nu har ikke nogen problemer med burn in slør eller summer, hvilket jeg er lidt underligt at faldskærme i 2012 stadig bølver lidt med

Hmm har læst lidt flere test og nogle skriver den har problemer med responstiden og flatpanels fremhæver responstid som en af de gode ting ved skærmen :S
Brugeravatar
Af edinger
PartyBent skrev:Ville bare gerne have en skærm med et bedre billed en den jeg har nu og så helt uden nogen skavanker.
Det er et fromt håb.

Alle skærme har dog skavanker i større eller mindre grad. Øvelsen består i at finde det kompromis, som bedst passer til ens temperament.

LCD-skærme har notorisk problemer med clouding, mens du selv har nævnt dine bekymringer omkring buzz og retention ift. plasma.

Men ligesom du ikke har været generet at sidstnævnte på din nuværende plasmaskærm, er det bestemt heller ikke sikkert, at du vil opleve problemer med dit eksemplar af ST50.

Tilsvarende er det ikke sikkert, at du vil være generet af den ujævne lysfordeling (clouding) på et LCD-panel, hvis du skulle ende med at vælge LG 47LM669T.

Til film og sport er ST50 dog LM669T overlegen.
Af PartyBent
Takker tror jeg bestiller et ST50 over nettet så kan jeg jo se om det er godt nok ellers får de det bare tilbage takker for tilbage meldingen :)