Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Mine forældre skal have deres første fladskærm og lyd og brugervenlighed er vigtigt.
De. Overvejer Beoplay v1-32 pga. god indbygget lyd, men fik i B&O center tilbudt et brugt Beovision 7 med DVD, højtaler og motorstand til ca. 19k.
Spørgsmålet er så om Beovision 7 stadig duer eller om beoplay v1 er et bedre køb?
Et andet alternativ er et Samsung ES8005 + soundbar. Men giver B&O løsningen ikke bedre lyd og nemmere betjening?
Brugeravatar
Af rhino (DK)
Hej

Dine forældre bør vælge V1 da tv'et leverer bedre billede og er fuldt op to date. Bv7 går jeg ud fra er i 32" udgaven og det leverer slet ikke samme billede som v1. Tilgængelig får du ikke meget flottere og gennemført tv en bv7 og højtalleren i bv7 fås simpelhen bare ikke bedre. Især hvis det er den vandrette.

Hvis i vælger bv7 skal i sørge for at det bliver fuldt opdateret med de nyeste tunere. En opdatering koster i nærheden af 10000 kr
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så vidt jeg husker, så var den første model af BV7 ikke forsynet med en HDMI indgange. Tjek lige det. Hvis den ikke har dét, så er det en meget meget lidt fremtidssikret model, som der med garanti vil volde problemer fremover.
Brugeravatar
Af rhino (DK)
Torben R

Uden jeg tør lægge hovedet på blokken mener jeg at HDMI indgange er en det af den dyre opdatering.... Men jeg vil stadigvæk mene de bør gå efter V1 eller brugte bv 10 eller bv 8-40 i stedet
Af Eco2000
Det skulle være opdateret med Tuner og det skulle eftersigende have kostet 4k. Er det så en lille opdatering? Jeg ved ikke om der HDMI, men det skal jeg forhøre mig om.
Med mindre motorstanden er meget vigtig for dine forældre, så ville jeg klart gå efter BeoPlay V1. Nyere panel, teknologi, Hdmi osv. gør det til et bedre køb. Og køb så en gængs BluRay afspiller, som kan styres af B&O's PUC, så er dine forældre godt kørende.

De får samtidig mulighed for at streame musik, film og fotos fra et NAS drev, hvis det kommer på tale.

Men.... Skal det ikke være en 40"??? :)
Eco2000 skrev:Et andet alternativ er et Samsung ES8005 + soundbar. Men giver B&O løsningen ikke bedre lyd og nemmere betjening?
Efter min overbevisning, nej. ES8005 leverer et bedre billede, og det skyldes ikke mindst, at de får råd til et større TV. Man kan købe temmeligt gode soundbars, der sagtens kan levere varen. Min far har f.eks. en fra B&W, der kostede mere end tv'et, men mindre kan også gøre det.
Mht. betjeningen, så er det på Masterlink, at B&O er særligt betjeningsvenlige, men det bliver ikke aktuelt for dine foorældre. Alle tv kan i dag kobles til en soundbar, der styres af samme fjernbetjening.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Beoplay streamer fra DLNA servere. Det sætter ret seriøse begrænsninger på anvendelsen i min mening. Det er ikke anderledes end alle andre TV, men jeg mener ikke at det er dét der bør være salgsargumentet. At streame en HD film fra en NAS via DLNA sker ganske enkelt ikke.