Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af edinger
Mysen skrev:Du har vist ikke fanget, hvad han ønsker. Han VIL have 65", og han vil MAKS bruge 18.000.
I så fald har jeg endnu sværere ved at forstå dilemmaet.
Af klingenberg
edinger skrev:
Mysen skrev:Du har vist ikke fanget, hvad han ønsker. Han VIL have 65", og han vil MAKS bruge 18.000.
I så fald har jeg endnu sværere ved at forstå dilemmaet.
Enig. Tror du har ret, min analogi var mere for at pointere at man aldrig behøver at bruge hele maksbudgettet, bare fordi man har sat et upper limit.

Men er maks 18K i 64', udelukker det jo ST og VT.
Af Abubu
Jamen ved udmærket at jeg skrev loftet var 18k, men hvis vt50 65tommer er de ekstra 4k værd, så vil jeg da helt klart vente og spare. Men hvis der er andre modeller i samme størrelse der er billigere og lige så godt som vt50, så vil jeg da hellere det :)

Fik bare indtrykket af at vt50 var det ultimative fladskærm og alle jeres respons har fået mig til at ændre lidt mening med hvilket fjernsyn jeg har i sigte (hvilket jo bare er godt, da det peger mig i den rigtige retning forhåbentlig) ;)
Af klingenberg
Abubu skrev:Jamen ved udmærket at jeg skrev loftet var 18k, men hvis vt50 65tommer er de ekstra 4k værd, så vil jeg da helt klart vente og spare. Men hvis der er andre modeller i samme størrelse der er billigere og lige så godt som vt50, så vil jeg da hellere det :)

Fik bare indtrykket af at vt50 var det ultimative fladskærm og alle jeres respons har fået mig til at ændre lidt mening med hvilket fjernsyn jeg har i sigte (hvilket jo bare er godt, da det peger mig i den rigtige retning forhåbentlig) ;)
Dit indtryk af VT50 som den ultimative fladskærm er nok helt korrekt. Sidste år delte D7000/D8000(samme panel) pladsen med VT30.

Oveni det, skulle ST50 være ca lige så godt som VT30, hvilket er ret imponerende, og også gør valget endnu sværere.

Udfra de sammenligninger, er D7000/8000 i samme liga som ST50, men markant billigere end ST50, fordi de er 11' modeller, men ret ens performancemæssigt og eksempelvis også har bluetooth til 3d-briller.

Om VT50 er det ekstra værd for dig, er 100% subjektivt, og kun noget du kan vurdere.

Tænk over at de penge du ikke bruger i år, gør at du hurtigere får råd til eks et oled når de kommer. D8000 til 14K vs VT50 til 22,5K = 8,5K i samsungs favør, og du kan derfor teoretisk set købe dit næste tv 33/50% hurtigere næste gang. Eller smide dem i sunny beach/på skifisferie i østrig :)

Jeg er selv studerende, og havde jeg ikke haft en semi-solid indkomst, havde jeg til enhver tid valgt D7000/D8000, hvilket jeg endte med at gøre alligevel, da jeg ikke synes VT50/ST50 er det ekstra værd.

Var jeg virkeligt hooked på dem, havde jeg dog nok ventet et halvt års tid med at købe dem, da topmodeller falder enormt meget i pris indenfor de første 6-9 måneder.

Uanset hvad, så bevæger du dig indenfor de allerbedste tv der nogensinde er lavet, så regardless af hvad du vælger, får du et kanon lækkert produkt :)
Af Mysen
Vær også opmærksom på, at selv om VT50 på papiret er markedets bedste tv, så er det ikke et perfekt tv. Der er også nogle ting, som Panasonic skal forsøge at forbedre til næste år, og det kan være ting, der gør, at du personligt ikke vil kalde det et "ultimativt tv". Samtidig så er der nogle særtegn ved en plasmaskærm, der gør, at nogle foretrækker at tage en mindre LCD eller at betale boksen for en stor LCD, selv om den ikke lige så god - på papiret.

Der er nogle fejl på D8005, som gør, at de 8500 kroner så rigeligt er værd at betale, og så er der nogle, der ikke vil generes af disse fejl, hvorfor de 8500 kroner er alt for meget i prisforskel. Jeg personligt ville overveje VT50, fordi jeg synes sortniveau er prima for billedkvaliteten, og fordi jeg har svært ved en skærm, der buzzer, hvilket oftere er tilfældet på Samsungs D8005. Omvendt så ville økonomien være en hindring for mig, idet mit anlæg også trænger til et løft.
Den indbyggede lyd på nogen af skærmene er desuden ikke noget, der vælter dig af stolen, så det er forudsætning, at du allerede har et kvalitets 2.1 eller 5.1 setup. Hvis ikke, så vil du få meget bedre filmoplevelse for de 8500 kroner, der skiller D8005 og VT50 ved at købe en forstærker og nogle gode højtalere.
Af klingenberg
Mysen skrev:Vær også opmærksom på, at selv om VT50 på papiret er markedets bedste tv, så er det ikke et perfekt tv. Der er også nogle ting, som Panasonic skal forsøge at forbedre til næste år, og det kan være ting, der gør, at du personligt ikke vil kalde det et "ultimativt tv". Samtidig så er der nogle særtegn ved en plasmaskærm, der gør, at nogle foretrækker at tage en mindre LCD eller at betale boksen for en stor LCD, selv om den ikke lige så god - på papiret.

Der er nogle fejl på D8005, som gør, at de 8500 kroner så rigeligt er værd at betale, og så er der nogle, der ikke vil generes af disse fejl, hvorfor de 8500 kroner er alt for meget i prisforskel. Jeg personligt ville overveje VT50, fordi jeg synes sortniveau er prima for billedkvaliteten, og fordi jeg har svært ved en skærm, der buzzer, hvilket oftere er tilfældet på Samsungs D8005. Omvendt så ville økonomien være en hindring for mig, idet mit anlæg også trænger til et løft.
Den indbyggede lyd på nogen af skærmene er desuden ikke noget, der vælter dig af stolen, så det er forudsætning, at du allerede har et kvalitets 2.1 eller 5.1 setup. Hvis ikke, så vil du få meget bedre filmoplevelse for de 8500 kroner, der skiller D8005 og VT50 ved at købe en forstærker og nogle gode højtalere.
¨
Super post, der faktisk opsummerer en god del af tråden.

Som Mysen nævner, buzzer Samsungs tv ofte mere end Panasonics. Det ST30 jeg havde før var stort set lydløst, medmindre man lyttede tæt bag på tv'et. I et helt stille lokale vel at mærke.

Den D7000 jeg har nu buzzer mere, men åbner jeg min laptop, overdøver blæseren alene derfra buzzen.

Husk det irriterer dig, kan du altid sende det tilbage indenfor 14 dage(måske 30) og købe et panasonic istedet.

Det er nok også ret vigtigt at du får fat i nogle højtalere, specielt når du køber tv som dem vi diskuterer. Det er lidt ligesom at købe en ferrari med fartbegræsning og elendige dæk.
Af Mysen
Det er umuligt at svare på, for det afhænger af indretningen af tv'et i din stue, af din hørelse og af eksemplaret du modtager. En VT50 kan også være for støjende for dig, og den kan sågar buzz'e mere end en PS64D8005. Der er bare lange større sandsynlighed for at Samsung'en har generende buzz, men det er slet ikke sikkert, at selv om du får en meget slem model, at det vil genere dig. Omvendt kan du få et pragteksemplar, som du ikke kan leve med.

Det er hårde odds, og gør det nok ikke nemmere for dig at tage en beslutning, men sådan er det bare desværre. Alle tv har en eller flere onder, som man må leve med, og det er ikke til for andre at svare for dig, hvad du kan acceptere.
Abubu skrev:Hej Flatpanels.

Jeg ved at dette spørgsmål, er et meget individuelt et og det kommer meget af på hvor meget man er villig til at bruge for lækker isenkram.

Men jeg er en nogenlunde-fattig studerende, der elsker at se film så det giver kuldegysninger, og spille ps3 med venner. så fandt jeg ud af, at mit gamle billedrør B&O fjernsyn ikke imponere eller giver den store kuldegysninger i film mere.

Det skal lige siges, at jeg er villig til at smide 18k efter et fjernsyn, hvis det er noget man kan have i lang tid og stadig kan følge med i mange år.

Mit spørgsmål er: Jeg har kigget på en enormt dyr model som samsung es8005 (55 tommer) som koster de 18k og har fået top-karakter i meget. Er det værd at smide så mange penge i et så lækkert fjernsyn, eller vil det blot efter 2 år gå hen og være et fjernsyn der ikke rigtig har den store værdi mere?

Tusind tak for alle respons :)

Undskylder på forhånd hvis det er det forkerte forum jeg har indsat dette i?
Har du set den besked jeg har skrevet til dig?;)
Af klingenberg
Abubu skrev:Er den buzz lyd på D8005 slem? For det er enten det eller et VT 50 :)
Som Mysen siger, er det ret subjektivt. Den eneste måde at at finde ud af det på, er at bestille et, og prøve det et par dage. Synes du ikke det påvirker oplevelsen, beholder du det, og synes du det er irriterende, sender du det tilbage.

Sandsynligheden for buzzing på et samsung er en del større end på panasonic, men omvendt kan du sagtens få et eksemplar af D8000 der er helt lydløst, mens du kan få et VT50 der buzzer.

Mit D7000 buzzer stort set ikke, og det irriterer mig på ingen måde. Du kan ofte afhjælpe det helt, ved at dreje det en tand nedad når det hænger på vægophæng.

Sig til hvis du får et eksemplar og vil prøve at sammenligne.