Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey Flatpanels

Jeg har søgt og søgt dog uden at kunne finde noget brugbart.

Men jeg ville allerhelst have at jeg kunne have netflix og lign løsninger direkte på mit TV, men kan jeg desværre ikke..

Så idag har jeg investeret i en Philips BDP5500 blu ray da sælgeren sagde at han var sikker på man kunne bruge netflix derover, og man kunne "snyde" den til at tro den er placeret i USA.

Men han sagde at det måske var en idé lige at tjekke det inden jeg pakkede en ud, da jeg sagde til ham at det var den eneste grund til jeg ville købe den :)

Så derfor spørger jeg nu jer, om i VED eller har erfaring med philips afspillere, eller TV, da de jo nok er "ens" ?

Jeg har et medie center til at stå, og bruger det lige pt til at se film fra XBMC og har også netflix derpå..

Men ville gerne have en "hurtigere" og enklere måde lige at smide et afsnit af venner eller lign. på tv'et..

Hilsen den fortvivlede ...
Af orm08
AppleTV er nok det nemmeste, kræver dog du opretter en US iTunes konto, og bruger unblock-us, men så spiller det også bare.

Der er lille, smart, hurtig og bruger så næsten heller ingen strøm

Har du også iPhone eller iPad får du også glæde af Airplay

Ellers vil jeg tro at de fleste af Sony's blueray afspillere kan bruges, dog også sammen med unblock-us.
Af bullerfnis
Jeg har unblock us, har også tænkt på apple TV.. Men har ingen andre Apple produkter, og er ærligtalt ikke særlig meget apple fan :)

Men har godt nok set de fleste anbefaler den lille boks der.. Hvor hurtig er den fra man tænder den til man er på netflix ?? :)
Af orm08
Jeg var nu heller ikke apple fan tidliger, og bryder mig egntligt ikke om deres monopol, og at man ikke kan gå andre steder hen - men problemet er lidt at det de llaver barer virker og er gennemtænkt

Dyrt men dejligt
Af orm08
Tilføjelse, hvis du får fat in version 2 af apple tv, kan den jailbreakes og og så køre XBMC
Af bullerfnis
har godt hørt lidt om jail breaking af den.. Og hvis den kan køre xbmc, hvordan funker det så? der kan velikke ligge noget på den eller ?? tænker på harddisk plads
Af bleze
buller, har du hørt om NAS eller servere? ;)

ATV2 kan ikke outputte 1080p. ATV3 kan ikke jailbreakes endnu.
ATV2+3 kan ikke outputte 24fps.
Af x99gump
Fik mine forældre til at tage en ATV3 med hjem fra USA, mest for at se hvor godt den kører xbmc når der kommer en jailbreak. I mellemtiden er vi så begyndt at bruge den til netflix, og jeg synes det virker rigtig rigtig godt. Den er lille bitte og bruger ikke meget strøm. Og netflix virker uden problemer. Kan klart anbefales fra min side. Og har man andre apple produkter er det jo bare bonus.

Har ikke oprettet en amerikansk iTunes konto, har ikke engang brugt min danske (da jeg ikke lige kunne huske den, er ikke den store apple fan, men vi har da en gammel iPod touch).

Har så lige et tillægsspørgsmål hvis det er ok:
Hvis man jailbreaker sin ATV, bliver det eksisterende OS slettet, eller har man mulighed for at køre med begge? For selv om jeg gerne vil køre xbmc på den, kunne jeg også godt tænke mig stadig at kunne køre netflix på den også...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Et jailbreak låser blot op for firmwaren, så man kan lægge programmer ind, som Apple ikke har godkendt. Det er samme firmware, som bliver lagt over på boksen, men man har blot pillet nogle af begrænsningerne ud af den. Måden det foregår på, er faktisk at man downloader Apples egen firmware og smider den igennem et program, som så fjerner de begrænsninger der er "uønskede". På ATV3 boksen har det dog vist sig noget sværere at finde et smuthul i koden, så man kan omgås begrænsningerne.
Af x99gump
Det læser jeg som, at jeg kan køre begge dele efter jailbreak. Det var da en god nyhed :D

Jeg siger tak for det...