Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af oMunch
Hej Flatpanels - til start, er det ny bruger og første indlæg.

Derudover står jeg med et mindre irriterende problem.

[img]http://img857.imageshack.us/img857/6645/38146150.jpg[/img]

Sådan er min lejlighed hurtig tegnet - Er det udelukkende grundet mindre godt Tv mærke at begge Toshiba har et ret skidt signal - Selvom Samsunget står længest væk med længest kabel, så er det flot og HD klart... De andre grumser..

*Orange plet = Antenne forstærker*

Håber i kan hjælpe.[/img]
Af dkscan
Grumset billede kunne tyde på, at de pågældende tv modtager analogt. I så fald vil kvaliteten aldrig blive lige så god som ved digital modtagelse.
Af oMunch
dkscan skrev:Grumset billede kunne tyde på, at de pågældende tv modtager analogt. I så fald vil kvaliteten aldrig blive lige så god som ved digital modtagelse.
Hvordan kan jeg ændre det? Eller måske kan det ikke modtage digitalt? Det ene toshiba har en knap der hedder "ATV/DTV" Går udfra det er Analog/Digital.. Men den virker ikke? Skal der bare en digital HD boks foran?
Af dkscan
Du må bide i det sure æble og ty til manualen, som givetvis forklarer hvorledes digitale kanaler opsættes.
Nu skriver du ikke, hvorledes du modtager dine tv-signaler, men hvis der analoge signaler involveret, så må det være via kabel og ikke via egen antenne. I så fald skal du først og fremmest tjekke, om dine apparater understøtter det digitale format, du modtager. Det vil normalt være DVB-C.
Af Basta
Undskyld jeg lige bryder ind i tråden men kan kvaliteten på antennestikket have indflydelse på billede kvaliteten på skærmen?
Af dkscan
Basta skrev:Undskyld jeg lige bryder ind i tråden men kan kvaliteten på antennestikket have indflydelse på billede kvaliteten på skærmen?
Det kan det sagtens for analoge signaler. Dårligt skærmede stik eller kabler og stik med tab kan give skygger og/eller sne (grums) på skærmen.

For digitale signaler kan dårlige kabler og stik give anledning til pixelleringer, frysninger eller manglende billede. Derimod resulterer de ikke i grumset billede.
Af Basta
Men et mindre dårligt kabel vel ikke give et dårligt billede (ikke gruset men kvaliteten/detajlerne) end hvis man brugte et godt kabel? Og ja kun digitalt....
Af dkscan
Basta skrev:Men et mindre dårligt kabel vel ikke give et dårligt billede (ikke gruset men kvaliteten/detajlerne) end hvis man brugte et godt kabel? Og ja kun digitalt....
Korrekt. Et dårligt kabel kan give fejl ikke ændret kvalitet.
Af Bent odense
Kan det ikke værer antenne forstærker,Der skaber problemerne.Det kan værer den ikke er justeret rigtig op til den lange vandring rundt til de 3 tver.Måske sender den ikke et kraftig signal nok rundt.