Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,
jeg sidder og er ved at kigge efter 3 nye skærme til mit setup.

Jeg har kigget lidt på denne skærm

Kravene jeg stiller til skærmene er følgende:

Maks pris:......... 2000 kroner pr skærm

Skærm størelse:.... 23"

Belysning:......... LED (ikke kant belyst)

Input:............. HDMI/DVI

Jeg ved godt at prisen er sat lidt lavt, men sådan er det at være på et budget :/

Tak for hjælpen :)
Af BudZa
Hvad skal du bruge den til?
Af dumle29
De skal bruges til spil, men jeg er ikke hardcore FPS gamer. Mest af alt savner jeg bare noget mere skrivebordsplads. Jeg er dejlig tildfreds med min Samsung SyncMaster XL2370, men udover at jeg ikke kan finde den nogen steder, så har den også en lidt for bred kant.
Brugeravatar
Af azrael
Det kan være du skulle skubbe dit indkøb til de nye modeller i LGs IPS7 serie kommer på gaden. Det burde være inden længe.
Af dumle29
azrael skrev:Det kan være du skulle skubbe dit indkøb til de nye modeller i LGs IPS7 serie kommer på gaden. Det burde være inden længe.
Det lydder som en god ide. Det er heller ikke noget der haster. Men tror du prisen vil ligge under 2000?
Af BudZa
Det var da en dårlig idé at anbefale et IPS panel når han siger han spiller fps spil.

Til fps spil ville et billigt TN panel med 120hz være bedre.
Af mowa
BudZa skrev:Det var da en dårlig idé at anbefale et IPS panel når han siger han spiller fps spil.

Jeg har en Eizo FS2332 med IPS (eller PLS, det er folk ikke helt enige om) og banker stadig 98% af de spillere jeg møder i Black Ops - så IPS/PLS behøver ikke være så slemt til FPS. Joda, der er mere slør end på min gode gamle billedrørsskærm, det krævede lidt tilvænning, men nu går det fint. Alternativet havde været TN - men hvor fedt ville det være at få en skærm der måske var 5% bedre til spil, men til gengæld 92% værre til alt andet? :)
Af BudZa
Hej Mowa,

Nu har din K/D ingenting at gøre med om skærmen er god eller ej men mere om at du har vænnet dig til slør på skærmen.

Jeg er enig med dig i at Eizo har gang i noget godt men ser nu mere frem til at de kommer ud med deres 2333 serie som skulle være rettet mere mod gamere.

Måske en BenQ XL2420T med 120 hz
Brugeravatar
Af azrael
BudZa skrev:Det var da en dårlig idé at anbefale et IPS panel når han siger han spiller fps spil.

Hvis du nu havde læst OPs andet indlæg
De skal bruges til spil, men jeg er ikke hardcore FPS gamer. Mest af alt savner jeg bare noget mere skrivebordsplads.
så ville du måske bedre forstå, hvorfor jeg anbefaler ham at kigge på den nye IPS7 serie fra LG.

Havde han nu angivet, at han er hardcore gamer, så havde jeg måske peget ham i retning af en TN monitor. Langt de fleste moderne monitorer, inkl. mange IPS modeller, er mere end gode nok til at game på. Tænk bare på, hvor mange folk, der gamer på tv. De er konsekvent dårligere til gaming end en dedikeret monitor.

Jeg vil også mene, at dit forslag om en XL2420T rammer ved siden af. Ikke kun prismæssigt, men skærmen har heller ikke just en tynd ramme, så den kan bruges i multi monitor sammenhæng. Måske en Samsung SyncMaster S23A700D, men selv dennes ramme virker for tyk.
Af BudZa
azrael skrev:

Hvis du nu havde læst OPs andet indlæg
De skal bruges til spil, men jeg er ikke hardcore FPS gamer. Mest af alt savner jeg bare noget mere skrivebordsplads.
så ville du måske bedre forstå, hvorfor jeg anbefaler ham at kigge på den nye IPS7 serie fra LG.

Havde han nu angivet, at han er hardcore gamer, så havde jeg måske peget ham i retning af en TN monitor. Langt de fleste moderne monitorer, inkl. mange IPS modeller, er mere end gode nok til at game på. Tænk bare på, hvor mange folk, der gamer på tv. De er konsekvent dårligere til gaming end en dedikeret monitor.

Jeg vil også mene, at dit forslag om en XL2420T rammer ved siden af. Ikke kun prismæssigt, men skærmen har heller ikke just en tynd ramme, så den kan bruges i multi monitor sammenhæng. Måske en Samsung SyncMaster S23A700D, men selv dennes ramme virker for tyk.
Du burde måske lige læse igen. De SKAL bruges til spil.

XL2420T Har ikke en tyk ramme overhovedet. Og har mange ergonomiske fordele når det kommer til at sætte dem op ved siden af hinanden.

Hvordan kan du overhovedet sige jeg rammer ved siden af med prisen når det lg panel du henviser til ikke er kommet på markedet endnu for ikke at sige at du ikke kender prisen.

Til trådstarter holder jeg stadig fast i at du ville få mere gavn af et TN Panel med 120HZ
Af dumle29
Hej, og tak for alle svarene. Hvad angår 120Hz skærme, så er det ikke noget jeg vil have gavn af. Når jeg spiller FPS, er det spil som MW3 og BF3. Jeg spiller det ikke seriøst, og jeg har slet ikke de færdigheder der skal til i spillet, til at jeg kan begynde at give skærmen skylden.
Samtidig ville jeg gerne holde prisen på de individuelle skærme under 2000 kroner stykket, igen taler det imod 120Hz skærme.
Når det er sagt, skal det også siges, at jeg ikke spiller de spil særligt meget. Jeg spiller pt. Fx DayZ, og her kan jeg heller ikke se 120Hz gøre en forskel, da jeg sjældent møder andre spillere. (lydder måske underligt for et FPS spil, men hvis i kan lide sandbox spil, og zombie survival simulator lydder godt, så tag et kig på det ;) )

Derfor, vil skærmene hovedsageligt blive brugt til

*At fylde meget på mit skrivebord
*Tillade mig at programere i en halvdel af en skærm, mens jeg har noget andet kode i den anden halvdel af skærmen, mens jeg har en funktions referance på den anden skærm, mens jeg har noget musik kørene på den tredje
*At give mig et lækkert FOV i FPS spil :P

Derfor synes jeg at IPS7 ser lovende ud. Nu må jeg så håbe at de kan komme til en attraktiv pris. Helst under 2000. Hvis ikke må jeg starte med 1-2 af de flotte krabater.

Mange tak for hjælpen, og skriv endelig, hvis der er nogle andre gode skærme til formålet. IPS/TN, så længe billedet er godt :)
Brugeravatar
Af azrael
Siden jeg foreslog LGs nye IPS7 serie er det vist på sin plads at fortælle, at jeg netop har fundet ud af, at LGs påstand om en 1,2 mm bred ramme vist skal tages med et endog meget stort gran salt. Kort fortalt forsøger de sig åbenbart med en optisk illusion, så skærmen kun i slukket tilstand ser ud til at have en tynd ramme. Når der rent faktisk er billede på, så snakker vi vist mere om en ramme på 11 mm. Epic fail!
Af dumle29
Danm, æv da. Ja så må jeg jo se efter noget andet.

hvad er tankerne på den skærm jeg forslog i første post?
Brugeravatar
Af azrael
Altså, den har et TN panel og typisk taget man kun et sådant hvis det virkeligt ikke kan undgås. Og Acer er ikke nødvendigvis kendt for deres skærme. Men jeg vil da give dig ret i, at den ser pæn ud. :)