Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af A 666
Forsøger at tilkoble et ældre slamsung 40" HD ready TV via mini HDMI /DVI>HDMI fra mit GTX 580 til tv'ets HDMI indgang, Men kan ikke få billedet til at passe, har været igennem TV'ets menu uden at finde noget relevant, har prøvet alle(tror jeg) indstillinger i nvidia controll panel, men billedet bliver ved med at være strukket ud over kanterne på tv'et.
Det er samme resultat om jeg kører DVI eller mini HDMI out til TV.

Er der er nogen der har en ide til hvordan det kan lykkedes ?

På forhånd tak !

http://www.billedeupload.dk[...]
Af mowa
A 666 skrev:Forsøger at tilkoble et ældre slamsung 40" HD ready TV via mini HDMI /DVI>HDMI fra mit GTX 580 til tv'ets HDMI indgang, Men kan ikke få billedet til at passe, har været igennem TV'ets menu uden at finde noget relevant, har prøvet alle(tror jeg) indstillinger i nvidia controll panel, men billedet bliver ved med at være strukket ud over kanterne på tv'et.
Det er samme resultat om jeg kører DVI eller mini HDMI out til TV.

Er der er nogen der har en ide til hvordan det kan lykkedes ?

På forhånd tak !

http://www.billedeupload.dk[...]
Er der evt. en billedmodus på fjernsynet der hedder PC eller deslige? Alternativt bliver du nok nødt til at acceptere at nVidia ikke gider fikse deres skoddrivere så de understøtter justering af overscan - men der er heldigvis en nogenlunde brugbar løsning: skift til fjernsynet. Åbn nVidia kontrolpanel. Vælg "justér skrivebordets størrelse og placering". Vælg fanen "størrelse". Prøv først noget som sandsynligvis ikke virker - men det er et forsøg værd. Prøv de forskellige muligheder i "Vælg skrivebordets størrelsestilpasningstilstand, som rapporteres til skærmen". Hvis intet ændrer sig (det gør det ikke med mit Toshiba-tv) skal du sætte flueben i "Aktivér tilpasning af skrivebordsstørrelse", og derefter klikke "tilpas størrelse". Hér finder du den opløsning som gør at du kan se det hele. Du mister noget opløsning, men da du ikke har nogen alternativer, er det den bedste løsning (mig bekendt).
Brugeravatar
Af A 666
Tak for svaret ! Jeg prøver det som du beskriver med det samme. Det er dog UTROLIGT at nvidia laver så skod drivere, savner virkelig mit ATI/AMD kort.
Af mowa
A 666 skrev:Tak for svaret ! Jeg prøver det som du beskriver med det samme. Det er dog UTROLIGT at nvidia laver så skod drivere, savner virkelig mit ATI/AMD kort.
Ja, jeg er også lige skiftet til nVidia, og undrer mig over hvorfor de ikke har styr på noget så simpelt. Jeg har endnu ikke afprøvet på min projektor, men den har heldigvis overscanindstilling, så jeg håber da ikke der bliver problemer.
Brugeravatar
Af A 666
"skal du sætte flueben i "Aktivér tilpasning af skrivebordsstørrelse", og derefter klikke "tilpas størrelse". Hér finder du den opløsning som gør at du kan se det hele. Du mister noget opløsning, men da du ikke har nogen alternativer, er det den bedste løsning (mig bekendt)."

Den mulighed har jeg ikke, så snart jeg klikker "enable desktop resizing" så bliver feltet "resize" neden under bare greyed out, altså jeg kan ikke klikke på det. :X
Af mowa
A 666 skrev:"skal du sætte flueben i "Aktivér tilpasning af skrivebordsstørrelse", og derefter klikke "tilpas størrelse". Hér finder du den opløsning som gør at du kan se det hele. Du mister noget opløsning, men da du ikke har nogen alternativer, er det den bedste løsning (mig bekendt)."

Den mulighed har jeg ikke, så snart jeg klikker "enable desktop resizing" så bliver feltet "resize" neden under bare greyed out, altså jeg kan ikke klikke på det. :X
Du har kun fjernsynet tilsluttet? Og åbnede først kontrolpanelet efter monitoren blev slået fra?
Brugeravatar
Af A 666
Er ikke helt med.. Jeg har en full hd monitor og det her samsung hd ready tv tilkoblet på samme tid.
Af mowa
A 666 skrev:Er ikke helt med.. Jeg har en full hd monitor og det her samsung hd ready tv tilkoblet på samme tid.
Right, men jeg havde selv bøvl med at få indstillingerne til at virke, til jeg slukkede min monitor og kun havde fjernsynet tilsluttet. Sidenhen kan du sikkert køre med begge dele.
Brugeravatar
Af A 666
jesus :s Det er så latterligt.. Jeg kigger på det i morgen, tak for hjælpen indtil videre :)

Det ender nok med jeg køber noget low end full hd tv for at få det til at spille ordenligt...
Af mowa
A 666 skrev:jesus :s Det er så latterligt.. Jeg kigger på det i morgen, tak for hjælpen indtil videre :)

Det ender nok med jeg køber noget low end full hd tv for at få det til at spille ordenligt...
Pas på det ikke er så low-end at der ikke er overscanindstilling :)