Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kennethm
mysen: jeg beklager mit "raseri-udbryd" igår, blev bare forarget over den information når nu begge sælgere sagde direkte til mig med øjenkontakt, at de havde snakket med en konsulent fra Panasonic hvor de fik udtrykkelig besked på at burn-in fejl på skærme ville blive byttet uden omkostninger. Det sagde de begge og de sagde at de ville skaffe det på et papir til mig (har dog også været meeeeeget godtroende her da jeg inderst inde selv tænkte at det kan pana umuligt dække)
Beklager.

Men som du nævner, så nej selvfølgelig mishandler jeg heller ikke skærmen, den blive benyttet som en normal forsigtig forbruger ville, har jo stor fokus på at burn-in kan forekomme så det er faktisk kun ganske få gange den har stået med et stillestående billede i mere en 5 minutter, samt højst en halv time af gangen hvor den har haft et enkelt ikon stående i hjørnet. Så jeg er skam forsigtigt.

Men håber, at såfremt burn-in skulle forekomme, at min aftale så dækker og det ikke også bare er noget fis de har fyret af.

Ps. Er der nogle der har kendskab til IFC funktionen på Panasonic skære? I såfald må i gerne besvare mit spørgsmål i en anden tråd jeg har lavet omkring IFC :)
Brugeravatar
Af MigSelv
kennethm skrev:mysen: jeg beklager mit "raseri-udbryd" igår, blev bare forarget over den information når nu begge sælgere sagde direkte til mig med øjenkontakt, at de havde snakket med en konsulent fra Panasonic hvor de fik udtrykkelig besked på at burn-in fejl på skærme ville blive byttet uden omkostninger. Det sagde de begge og de sagde at de ville skaffe det på et papir til mig (har dog også været meeeeeget godtroende her da jeg inderst inde selv tænkte at det kan pana umuligt dække)
Beklager.

Men som du nævner, så nej selvfølgelig mishandler jeg heller ikke skærmen, den blive benyttet som en normal forsigtig forbruger ville, har jo stor fokus på at burn-in kan forekomme så det er faktisk kun ganske få gange den har stået med et stillestående billede i mere en 5 minutter, samt højst en halv time af gangen hvor den har haft et enkelt ikon stående i hjørnet. Så jeg er skam forsigtigt.

Men håber, at såfremt burn-in skulle forekomme, at min aftale så dækker og det ikke også bare er noget fis de har fyret af.

Ps. Er der nogle der har kendskab til IFC funktionen på Panasonic skære? I såfald må i gerne besvare mit spørgsmål i en anden tråd jeg har lavet omkring IFC :)
Hvad sælgeren fra Expert har lovet dig på skrift, det er hvad du skal forholde dig til.
Hvis han udtaler, at Panasonic ukritisk ombytter ved burn in, så vil jeg påstå, at det intet med virkeligheden har at gøre.
Panasonics holdning til problemet ( gælder også andre producenter ), kan du finde i manualen. Der fastslås det, at en sådan skade ikke er en fejl, men derimod forkert brug af tv'et.
Af kbaggen
allo skrev:kbaggen:
jeg tror at mange går op i hvad de har fået/er kommet hjem med (uanset hvad det skulle være) i forhold til hvad der bliver reklameret m.m.med - jeg kom hjem med en top-model - og hva har jeg fået for mine 15000kr.? - i hver fald ikke hvad jeg har betalt for (meget mildt sagt)

det er super fedt at du er helt tilfreds med dit tv - jeg har ikke andet end problemer (som ingen har tænkt sig at gøre noget ved) med mit...og det er slet ikke fordi jeg beder om noget - jeg vil bare have det jeg har betalt for (for jeg har ikke betalt for larmenfe fans og retetion og burn in - og thst's it...- og jeg synes absolut ikke at det lødet urimeligt eller overdrever eller U name it...- og du gør garanteret det samme hver gang du kommer hjem med noget som du har givet en del penge for og finder ud af at 'det er jo til grin og for dårligt!')
Wow......ja, det var ikke for at pisse dig af, men et forsøg på at skrive man ikke fonder det perfekte tv. Og hvis man leder efter det........bliver man skuffet! Alt her i livet er jo et krompromi.....også tv! De forskellige tv og mærker er gode til forskellige ting.......og uden at anklage dig, så har du måske valgt både forkert mærke samt type tv.

Lige som huse har tilstandsrapporter har vi flatpanels.dk og man er nødt til at gøre sit baggrundsviden check godt og grundigt. Desærre men sandt.

Husk også på at crt tv var meget langt tid undervejs (70 år) og plasma og LCD 10-15 år nu, så jeg anser ikke mit tv som det sidste perfekte tv jeg skal have, men et tv på min vej mod det perfekte.
Af allo
kbaggen:

jeg blev hverken pist eller andet - jeg gav dig bare en forklaring på hvordan jeg ser på det - så du har misforstået mit indlæg/svar totalt.

og nej - jeg har ikke valgt 'forkert' - VT30 skulle klare både spis m.m. - alm.brug. - ikke noget overdrevet (selv om at man burde slet ikke tænke over det man bruger sit tv til og hvor med m.m.)

og mht.det hvad du har sagt om Flatpanels så finder jeg/stempler deres anmeldelser for at være: ubrugelige (i hvert fald når det gælder deres tv-anmeldelser)

og som sagt så er jeg ikke på udkig efter 'det perfekte tv' - men efter det jeg har betalt for - og det er absolut ikke det jeg har fået
Brugeravatar
Af edinger
allo skrev:Og mht. hvad du har sagt om Flatpanels, så finder jeg/stempler deres anmeldelser for at være: ubrugelige (i hvert fald når det gælder deres tv-anmeldelser)
Det mener du selvfølgelig ikke. For det er åbenlyst hverken sagligt eller fair.

Det er dog helt forståeligt, at du lader din frustration løbe af med dig, når du tydeligvis har været igennem et meget uheldigt forløb.
Af allo
edinger:

selvfølgelig mente jeg det jeg sagde - dog var det absolut og udelukkende kun min mening om deres anmeldelser (taler jo kun for mig selv - og det er hygge at scrolle deres artikler igennem og kigge på billeder og alt det der men...jeg kan ikke bruge deres anmeldelser til noget - for anmeldelse vs. brug det er to forskellige ting...- os sige 'flot det ene og bedre end blablabla og dårligt når det gælder...' osv.osv. - det kan vi jo alle sammen - men hvordan det er at eje og bruge et tv - det er noget helt andet - og bl.a. derfor finder jeg deres anmeldelser - det jeg sagde tidligere)

uheldigt forløb? - også i den grad - men jeg er nu ikke frustreret - jeg taler bare ud fra det jeg kan forholde mig til :-) - og jeg har samme problemer som (nok) de fleste andre - eneste forskel det er at jeg ikke jubler over de gode ting og sager ved at skube de dårlige til side...- for at de reklamerer med uuuu og aaaaa og super til spil og til det ene og det 117. (alm.brug!) og løber fra ansvar hver gang det mindste dukker op? - det accepterer jeg nul og nix
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
allo skrev:og mht.det hvad du har sagt om Flatpanels så finder jeg/stempler deres anmeldelser for at være: ubrugelige (i hvert fald når det gælder deres tv-anmeldelser)
Sikke fine ord vi får med på vejen. Tak for det.

Skal jeg tolke dit sidste indlæg som om du synes, at du vil være en ligeså god anmelder som vi er når det kommer til TV? Har du et eller andet at have det i eller er det bare en smart bemærkning?
Af allo
Torben:

godt nok en barnlig kommentar fra din side...

kbaggen skrev: "Lige som huse har tilstandsrapporter har vi flatpanels.dk og man er nødt til at gøre sit baggrundsviden check godt og grundigt. Desærre men sandt."

- og det har jeg kommenteret med at jeg ikke kan bruge Jeres anmeldelser (igen: når det gælder tv) til noget som helst andet end hygge scrolling af teksen! - for det kan jeg ikke! - har du måske set 10 film på det tv som du anmelder??? - eller spillet 15 PS3 og Wii og Xbox spil på det??? - eller set jeg ved ikke hvor mange forskellige tv-udsendelser på det??? - nej, nej og nej! - og derfor (bl.a.) finder jeg Jeres anmeldelser: ubrugelige

og jo! - skulle jeg svare på dit: "Skal jeg tolke dit sidste indlæg som om du synes, at du vil være en ligeså god anmelder som vi er når det kommer til TV? "

- så kan jeg kun sige: jo - MINIMUM lige så god! - for så længe at man kan forholde sig til det man kigger m.m. på så kan de fleste være med...- og: De første indtryk; Forud for testen; Funktionalitet; Strømforbrug; Billedkvalitet på ...; 3D-billedkvalitet på ...; PC og mediecenter; Betragtningsvinkler; Lyden; Konklusion - det kræver så minimum...- det eneste sted hvor det ville kokse for mig det ville være kalibrering - men...- jeg er meget lærenem...
og du ville ikke bryde dig om mine anmeldelser - det er jeg så godt som et 100 på...- mest fordi jeg ville aldrig rose et tv som man ikke kan bruge til det det er byget til - og jeg siger det absolut ikke fordi jeg har problemer med mit - men udelukkende fordi de fleste er decideret 'bange' for at bruge det fjernsyn de har til det de vil - de fleste er bange for burn in og jeg ved ikke hvad - og de fleste har de samme problemer og er super vold forsigtige og tilbageholdende m.m. - det er et tv - ikke en vase fra 1204...

så det var nul og nix en 'smart bemærkning' fra min side - den har du selv stået for
Senest rettet af allo 28 jul 2012, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af edinger
Det er vist en ren semantisk diskussion det her.

For det er naturligvis til at forstå, at du ovenpå dine kedelige erfaringer, har måttet konkludere, at Rasmus & Co's anmeldelser er utilstrækkelige.

Men derfra og så til at sige, at de ligefrem er ubrugelige – der er alligevel et stykke.
Af allo
edinger:

de er altså ubrugelige - for mig! - og det har INTET at gøre med om jeg er frustreret eller noget helt 117. - har forklaret over for Torben hvorfor og vil bare understrege en gang til: det har INTET med mine kederlige erfaringer at gøre - INTET.
Af PhDream
Jeg kan godt de allos pointe. Flatpanels - og alle de andres - anmeldelser er ubrugelige for den almene forbruger, for de fortæller meget lidt om hvordan et apparat opfører sig i virkeligheden. Anmelderne har nogle bestemte tests og hvis apparatet (ikke) består, får det et stempel af en eller anden art. Anmelderne har af gode grunde ikke tid til at teste hvordan et tv opfører sig ved helt normal brug - og derfor kan man sige, at professionelle anmeldelser er ubrugelige.

Jeg er ikke nødvendigvis enig i hans betragtninger, men igen - jeg kan godt se pointen. I sidste ende vil jeg hellere have anmeldelser, som jeg så kan forholde mig til og selv tage stilling, end slet ikke at have dem. F.ex. Flatpanels seneste anmeldelse, af PS64E8005, som for mig virker noget mangelfuld og forhastet.
Brugeravatar
Af MigSelv
allo skrev:edinger:

de er altså ubrugelige - for mig! - og det har INTET at gøre med om jeg er frustreret eller noget helt 117. - har forklaret over for Torben hvorfor og vil bare understrege en gang til: det har INTET med mine kederlige erfaringer at gøre - INTET.
De er dybest set ubrugelige, og Samsungs seneste test, er næsten at betragte som venstrehåndsarbejde.
Selv award listen opdateres ikke, og det rammer som regel de nye brugere, når "vi" punker dem, for ikke selv at finde info.
Af allo
PhDream; MigSelv:

præcis...

og jeg sagde det ikke for at køre eller lign. på Flatpanels - der blev bare kastet en sætning i hovedet på mig som jeg var/er meget uenig i og jeg sagde/svarede meget kort (nok alt for kort - kunne udbygge mit svar med det samme) at kbaggers pointe ikke gælder mig...

i mine øjne er de (Flatpanels) også alt for lidt kritiske (og det var meget mildt sagt) for som sagt: et tv det er et tv i mine øjne - og det skal bruges lige som man bruger alle andre apparater (såsom en vaskemaskine - om man har skidt i bukserne eller har kastet op på sin skjorte eller spildte noget ud over ??? - så kan det vaskes; et køleskab køler om der står et glas vand eller mad til 12 mennesker i det; en alm.støvsuge kan ikke tåle vand, cement og glsskår - alt ((ja...- næsten alt) andet kan den klare; en regnjakke er både vandtæt om vinteren og om sommeren - uanset og det regner eller om det sneer; og U name it...)

tv kan ikke klare de basale opgaver efterhånden...

når jeg læser alle de emner og svar der omhandler tv - det er jo til grin...- og det jeg har sagt i mit forrige indlæg/svar - det er netop baseret på det jeg har læst og selv har oplevet - og det er standard for de fleste (jeg er hverken alene om det eller den første ej heller den sidste - det er standard...)

og sammenligner man alle de common problemer med anmeldelser - så noget holder der i hvert fald ikke...(og det er ubrugeligt for mig)

jeg mener også at sider som bl.a.Flatpanels er direkte medskyldige i det hele...- for de fleste gange så sammenligner/påpeger de at noget er blevet forbedret og tilføjet i forhold til sidste års model - og de gang pr gang udelader at forholde sig til et faktum at et tv det er et tv...- og ikke noget der begrænser en i at se samme kanal i x t. ad gangen eller i at spile samme spil eller i andre ting og sager - et fjernsyn er et fjernsyn! - og det har de glemt alt om - og det for længe siden!

alt for lidt kritiske og direkte med til at forværre det hele...- men det er så kun min mening...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kan du for en god ordens skyld forklare hvilke punkter i vores anmeldelser du finder ubrugelige, hvis vi for et øjeblik ser bort fra, at du er utilfreds med vores tests af retention/burn-in? Hvilke ting synes du vi skjuler og dermed ødelægger købsoplevelsen for de der vælger ud fra vore anbefalinger? Jeg kan stadig ikke læse andet ud af denne tråd, end at du er blevet negativt overrasket over følsomheden af den skærm du har indkøbt, og der nu skal deles ud af skylden - på trods af forsikringen om det modsatte.

Hvis vi skal have nogen som helst konstruktiv debat ud af det her, så må der mere konkrete ting på bordet ud over, at man formoder, at vores test ikke er repræsentativ for brugeroplevelsen. Husk på, at vores test ikke er begrænset til de få billeder vi har med i anmeldelsen. Der ses både film, TV, konsolspil mv. på skærmen i løbet af den måned vi typisk har den stående, men vi kan ikke føre dagbog over forløbet, da det vil være enormt kedeligt at læse.

At vi ligefrem skulle være for LIDT kritiske er vist første gang vi hører om det. Igen: ud over, at du ikke synes vi går hårdt nok til produktet når det gælder retention.
Senest rettet af Torben Rasmussen 29 jul 2012, 11:21, rettet i alt 2 gange.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8